Jó ez, de minek?
Alfa Romeo Giulietta, 1750 turbo, Quadrifoglio Verde - 2011
Kétféle sokat fogyasztó autó van. Az egyiknek akkor is kitolod a szemét, ha már a fekete lyuk mohósága sem tudna mit leszippantani a bankkártyádról. A másiknak egy-két sprint után legszívesebben leflexelnéd a turbóját, annyira idegesít az étvágya.
Az első csoportba az igazi sportautók tartoznak, a másikba a szemfényvesztő hot hatchek. Akármilyen jól néz ki a Giuletta, és akármekkorát húz a 235 lóerő, sajnos az utóbbi fiókba szórom bele ezt az Alfát. Rossz kocsi lenne? Nem, csak felesleges.A 147-es utódjaként illik néhány kötelező kört teljesítenie. Jobbnak kell lennie, hisz akármilyen csecse az előd, finoman szólva is problémás gyerekkora volt. Jobbnak is érezni – nem csak formatervezésben, de beltérben, futóműben és fékben is érezhető a javulás.
Az orr továbbvitte a Mitón megismert íveket, de felnőttesebb lett. Van benne valami a 8C sportos eleganciájából – igen, az a kocsi a kevesek egyike, amire még leírható a bugyutává csépelt szókapcsolat. Ugyan a dizájnt nem adták ki egyik külsősként mutyizó olasz zseninek sem, ennek ellenére nagyon jó; tudnak rajzolni a háztáji formatervezők is.
Már a lökhárítótól megindulnak az ívek, szépen emelkednek a far felé – az ék alak már nagyon régi trükk, mégis csodálatosan működik. A logó körüli króm háromszög szárai markáns éllé finomodnak a motorháztetőn, ezekre kellemesen rímel a lámpa sarkaiból induló hullám. Mire ezek – még jóval a végtelen előtt – találkoznak, már kezdődik is az ablak, jön a tető, majd meredeken zuhan a fenék. Elsőre hiányoltam még valami játékosságot az ajtókról, de pár nap után backflahsként csapott tarkón a Mazda 5, és beláttam, az már bazári lenne a Giuliettán.
A gyáriak állítása szerint sokat javult a merevség. Ez az új, majd a Bravo alá szánt padlólemez, és a karosszéria tényleg jobb, mint a diszkréten kocsonyás 147-é volt. Azt viszont nem lehet letagadni, hogy ha útpadkán parkol a kocsi fele, valamiért nem akar becsukódni a hátsó ajtó. Talán egy kis túlóra még kellett volna.
Menet közben nem érezni devianciát, jól sikerült a futómű hangolása. Az első két kerék ügyesen veszi az úthibákat, a hátsó futóművön viszont néha érezni némi bizonytalankodást, pláne, ha csalafinta úthibákon gurulunk át. A peres gumik sem segítenek – igaz, hogy a felni befért volna az olasz reneszánszba is, de a hazai utakon egy kicsit gumibb gumi élvezetesebb lenne. Annak ellenére, hogy az Alfa Romeo jól összerakott jármű, azért a kátyúkon, hullámokon hallani némi nyiszogást.
Az Alfa logó továbbra is csodás, kifejezetten örülök, hogy 1910 óta alig változott, de 1972 óta meg tényleg ugyanolyan – hála a jó égnek, ehhez nem nyúltak, a mostanában divatos brandújraszabás elkerülte az olasz márkát.
A Giulietta felirat a piac egyik legszebb tipója, igaz, ehhez nem is passzolt volna semmilyen modern betűtípus. Nem csak a hátsó ajtón jelenik meg, de visszaköszön a padlószőnyegen is, míg az Alfa Romeo felirat mellette, a küszöbön olvasható. A kulcsot is érdemes jól megnézni: a kötelező arculati elemek azon is ott vannak.
1750 köbcentis benzinmotor. Ez már önmagában se rossz, de ezt ugye megbolondították a turbóval, így 235 lóerő várja, hogy lekoppantsuk a gázpedált. A késlekedés jelentéktelen, szemhunyásnyi idő alatt pirosba ver az alulról, függőleges helyzetből induló mutató. Gyors váltás, és tovább: pikk-pakk megvan a kétszáz.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Hírek
A Maserati CEO-ja reagált a pletykára, miszerint eladhatja a márkát a Stellantis
Az újabb pletykahullámot az robbantotta ki, hogy a Stellantis egy külsős tanácsadó vállalat, a McKinsey and Company segítségét kérte.
- Hírek
A Ford megkezdte az alkudozást
A Ford egyrészt szereti Trump vámjait, másrészt a pokolba kívánja őket
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
