Óriási színpadi jelenléte van. Akár lassan gurulunk a parkolóházban, akár az autópálya belső sávjában haladunk, mindenki érzi, hogy valami történt, vagy legalábbis történni fog. Mint a híres állatkísérletben, amikor a baromfiudvar belső falára festettek két kört, és beparáztak a tyúkok, mert úgy érezték, egy ragadozó fixírozza őket.
Szemből egy durván zsiványképű arisztokrata, rablólovag, lézengő ritter, Boullion Gottfried, Lotharingia oroszlánja, esetleg Robert Guiscard, a csavaros eszű, vagy fia, Boemund, Taranto hercege, Antiochia ura. Jön! Uram irgalmazz! Ezüstös vértezetén megcsillan a nap, leeresztett sisakrostélya fenyegetően sötétlik, bár lovagtársai tudják jól, hogy a rostély a Bentely Mulsanne-éval ellentétben műanyag, de az ellenség térde ugyanúgy megremeg tőle. És akkor még ott az a kifürkészhetetlen, sanda tekintet. Meg a puszta méretek – 1,8 tonna a hadak ura.
Láttam olyat, akinek nem tetszik, és az oldalnézetére azt mondja, olyan, mint a Maserati Quattroporte, mely vélekedésnek az orr kapcsán némileg helyt is kell, hogy adjak, de hiába: az oldalnézet fenséges. Mások szerint meg aránytalan. A far! Túl hosszú? Túl rövid? Aránytalanul magas? A sziluett túlzottan emlékeztet a Citroen C6-éra, a hátsó lámpa a Lancia Thesisére? Ugyan, srácok, lazítsunk már egy kicsit. Vitatkozzunk inkább azon, hogy a tesztautóra érdemes volt-e felrakni opcionális extraként a hátsó tetőoszlopot sötétítő elemet. Na? Szerintem például nem. Jó, hogy Angliából érkezik a Mini vasalódizájnjának fordítottja, melynél a fogantyú hátrafelé áll, de én ezen túl nem tudok mit felhozni ellene. Ami szép, az szép. Ha ember lenne, a háta mögött buziznák, zsidóznák, esetleg cigányoznák, mert a konkrétumok mezején nagyon nehéz lenne belekötni. Kívülről.
Ha én lennék a célközönség, úgy érezném, nem hogy telibe találta a szívemet Ámor nyila, de Ámor még ki is tépte, és most nyámmog a véres húscafaton: az XJ fantasztikus autó. A vásárlási impulzusok mámorában egyetlen ponton érezni úgy, mint amikor a finn szaunában beálltunk a dézsa hideg víz alá és meghúztuk a kötelet. Ez pedig a vetített műszerfal. Erre a video-izére egyszerűen nincs mentség, akkor sem, ha drága volt a kifejlesztése (kétlem), esetleg a műszaki részleg magabiztosságát sugározza, hogy alá merték írni az engedélyezést egy ennyire újszerű megoldásra.
Sok értelme nincs. Vannak apró okosságok, mint például hogy a fordulatszámmérő csak menet közben jelenik meg rajta, addig azon a helyen más dolgokat mutat, de ennél több jót igen-igen nehéz elmondani róla. Sport módban mintha löttyintenének fél deci virtuális vért a kilométeróra tetejére, az automata váltó is gyorsabban kapcsol, de előzéskor sokkal jobban járunk, ha a kormány mögötti kis fülekkel állítjuk be a támadási fordulatszámot, akkor tényleg időveszteség nélkül ugorhatunk ki. Indításkor ráadásul ugyanaz a kék alapon fehér Jaguar embléma van a műszerfal-kijelzőn, mint a középkonzol monitorján, ami a brit kastély dohányzószalonja helyett egy városszéli pláza multiplex moziját vetíti elénk. Ami megint nem jó. Béna. Ez főleg azért baj, mert minden más annyira jó. A teljesen digitális műszer még motoron is gagyi, nem hogy egy luxusautóban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
Minek neked két furgon malacka? Az egyikkel szállítom a másikat!
Április másodikán nem mindennapi látvány tárult Nottinghamshire rendőrei elé.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
