Na, ez sem a régi

BMW 120d Sport Line

2011.11.30. 05:58
Galériák (1)

Adatlap BMW 1 120d - 2011

  • 1995 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 184 LE @ 4000 rpm
  • 380 Nm @ 1750 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    7.2 másodperc
  • Végsebesség:
    228 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    4.5 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    5.6 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    3.9 l/100km
  • 8 640 000 Ft

Beülve azonnal meg voltam győződve róla, hogy legalább akkora, mint a kifutó hármas, ám annál hét centiméterrel rövidebb a tengelytávja. Az elődhöz képest azonban szemre is akkorát nőtt, hogy először zavartan nézünk körül a térben. Legalábbis elöl, ahol a távolba nyúló, széles műszerfal olyan tökéletesen hozza a nagy BMW-k illúzióját, hogy kedvünk lenne a támlát hanyatt döntve, a napellenzőt bámulva fél kézzel vezetni, mint akinek kiadta az élet.

De ennél mi okosabbak vagyunk, és inkább ügyesen beállítjuk a feláras sportüléseket. Megszoktuk már őket, szinte minden teszt-BMW-ben ezek vannak. Vannak, akik panaszkodnak rájuk, de én már rutinosan engedem le a feleslegesen túlfújt oldaltámaszokat, húzom ki a combtámaszt. A fetrengés távol áll tőlük és némiképp keményebbek is a megszokottnál, mégsem fáradunk el bennük még hosszú úton sem.

Az új egyes két felszereltségi csomagot és kilométernyi hosszú extralistát kínál. Tesztautónk a hangzatos Sport Line felszereltségi szinten felül (554 500 forint) – természetesen – kapott még pár milliónyi extrát. A Sport Line érdekes egy öszvér mindenféle magasfényű betétekkel és némi pirossal megvadítva. Nem tudom, mennyit gondolkodtak az összeállításon, de az biztos, hogy a Sport Line és BMW Sport feliratok olyan ötlettelenek, mintha a csehszlovák vasutasképző elsős diákja készítette volna őket Wordben, 24-es Ariallal.

Szőrözésből hirtelen ennyi, hiszen magában a beltérben sok kivetnivalót nem találunk. Az összeszerelés minőségéről beszélni olyan, mint Terry Blacknek nőt szerezni: fölösleges. Az élek térben pontosan, előre meghatározott helyen találkoznak, a felhasznált anyagokkal sincs semmi baj, bár kétségtelen, hogy az összhatás korántsem olyan drága és értékes, mint egy A3-as Audinál.

Ellenben az ergonómia remek. Az általam olyannyira kedvelt és logikus elvet követve a klíma- és rádiópanel nem a váltókar tövében, hanem a vezető felé fordított középkonzol tetején kapott helyet, a váltó mellett már csak egy üzemmód-előválasztó gombot, a stabilitáskontroll kikapcsolóját és az iDrive tekerentyűjét találjuk. Utóbbi ott van, ahol a Mercedes B-osztályban is lennie kellett volna. A könyöklőn pihenő kéz kényelmesen eléri.

Maga a rettentő nagy kijelzővel rendelkező Professional navigációs rendszer (+697 500 Ft) – karöltve az autó saját informatikai és egyéb központjával – teljesen intuitív módon, könnyen kezelhető. Ha kicsit leásunk, a menük és almenük mélyén olyan mennyiségű információval terhelhetjük le agyunkat, hogy pár perc alatt remegő szemű, nyálcsorgató zombikká válunk.

A Start-stop automata már egy ideje szériafelszereltség, ezért – a környezettudatos ökoterror jegyében – kaptunk egy Eco Pro néven futó üzemmódot a hozzá tartozó fogyasztási grafikonokkal és statisztikákkal. Az alacsony fogyasztást jellemzően a renyhe gázpedál-reakcióval és a váltásokra figyelmeztető kis nyilak korábbi felvillanásával éri el. Cserébe kiírja, hogy az előzőleg használt üzemmódhoz képest (Comfort, Sport, Sport plus) mennyivel több kilométert tehetünk meg.

Nem használtam sokáig, így csak 2,3 kilométernyi pluszt sikerült összegyűjtenem. Hátast nem dobunk tőle, hiszen a fogyasztás bőven az 5,1-6 liter közötti sávban tartható nélküle is, ami jó, Sőt, nagyon jó, mindjárt megtudják, miért.

Az Eco Pro oszlopgrafikon minden üzemmódban elérhető, ahogy a sportműszerek is. Ezek az aktuális forgatónyomatékot és lóerő-felhasználást jelzik. Érdekes, de 130-as tempóhoz elég 50 lóerő a 184-ből. Jó pontot kap a BMW azért is, mert a központi kijelző kikapcsolt állapotban teljesen áramtalanított, így nem éget éjjel fekete pixeleket az arcunkba. Viszont a minden gyártó által beépített kötelező kilométeróra-csalást könnyű leleplezni: a tempomat ugyanis a GPS által is mért valós sebességet mutatja a számlapon (130-nál 127-et), míg a mutató fixen áll a valótlan értéken.

Hátra beülve szintén feltűnik, hogy most végre egész jól elférek magam mögött és a fejtér is elég, még téli sapkában is. Ez mindenképpen javára válik, de az már nem, hogy a csomagtér különösképpen nem nagy – 360 literes.

A feleségem a Lancia Y-ba kényelmesen, keresztben teszi be az összecsukható babakocsit, amely a BMW-ben csak átlósan fér el. Bah, kénköves pokol, aki csomagolt már össze egy hétre való kisgyerekes cuccot, az tudja, mennyire számít minden egyes köbdeciméter a családi tetriszezésnél. Mindegy, ezt az autót nem a csomagtér adja el, az biztos.

Eladhatja viszont a motor, hiszen az a kétliteres, négyhengeres turbódízel már a jóval nagyobb 520d-t is úgy mozgatja, hogy csak lesünk. Szerintem az egyik legjobb, ha nem a legjobb ilyen motor a piacon. 184 lóereje és 380 newtonméteres nyomatéka az 1420 kilós 120d-vel is kacagva játszik. A legjobb azonban mégis az, hogy a nyomatékcsúcs az inkább egy fennsík, tág tartományban erejénél van és meglepően pörgős. Szerintem már kicsit sok is, hiszen a tény, hogy kétszáz felett is érezhetően törtet, azért mindent elmond.

És most finoman visszautalnék a fogyasztásra, ami egy ilyen teljesítményű autónál nagyon szép érték.

Újabban a BMW sorozatosan a nyolcsebességes, automata ZF váltóval kényeztetett, szinte már el is szoktam a darabosan kapcsolható, hatsebességes kézi váltótól. Bár a fokozatokba pontosan talál bele, de kicsit mindig harcolni kell, ha át akarjuk tolni az akaratunkat.

A sportosság hirdetése persze nem csak üres szócséplés, bármennyire sem élményautó egy dízel egyes, azért minden, ami a gyors haladásnál szerepet játszik, az jó. Oké, ez teljesen nem igaz, hiszen hazánkban sok értelme nincs a 99 ezer forintos M sportfutóműnek (nem keverendő össze az Adaptív M futóművel 321 ezerért).

Érzésre nagyon sokat ront a menetkomforton, hiszen minden úthibát hatványozottan érzünk, és még az autópályán is érezhető egyfajta folyamatos remegés a gyomrunkban, kevesebbet nyerünk vele, mint amennyit veszítünk, elhihetik, hogy az egyes alap futómű-beállításai is tökéletesen elegendőek mindenhez. Nem fogunk leesni az útról. Nagyon jó úton biztosan vannak előnyei az M-Paketnek, különben el a kezekkel tőle.

A kormánymű a motor mellett egyértelműen az autó legjobb alkotóeleme. A rásegítés mértéke jól eltalált, ha elfordítjuk a kormányt, szinte érezzük, ahogy a gumik az aszfaltnak feszülnek és tökéletesen tisztában vagyunk az autó pontos helyzetével az úton. Besokallás esetén pedig számíthatunk a fékekre, határozottan fogják meg az autót, a fékerő azonnal és maximális erővel épül fel.

De az esetek 98 százalékában csak döngetünk csendben és kényelemben a 120d-vel, hallgatjuk a Harman-Kardon hifit (szépen szól még Ferenczi recsegős herflije is), a nyolc légzsák között ücsörögve pedig eltűnődünk azon, hogy miért nem zavar minket 12 435 000 forintos ára.

Pedig egy 118d sokkal ideálisabb döntés lett volna.

Kapcsolódó blogposztunkban hozzászólhat!

Totalcar értékelés - BMW 1 120d - 2011

8
TC

Jól elvégzett feladat borsos áron, ahogy a BMW-től megszokhattuk.

Népítélet - BMW 1

7,0
Nép
5.7
7.7
6.9
7.1
7.4

Az oldalról ajánljuk

Egy exeddel találkozni mindig nehéz
  • Technika

Egy exeddel találkozni mindig nehézMűhelyPRN: Toyota Avensis T25 1,8 – 2006.

Ez a Toyota a használtpiac egyik biztosnak mondott választása, most kiderül, mennyire az ennyi év után.

március 22., 06:03
Kamasuka még mindig őrzi a kincset
  • Tesztek

Kamasuka még mindig őrzi a kincset

Ez a Mitsubishi nem a Renault-tól, hanem egyenesen Japánból jön, és modern plug-in hibrid hajtásával van is keresnivalója a piacon.

március 21., 15:57
Emberszerű robotok melóznak a Mercedes egyik gyárában
  • Hírek

Emberszerű robotok melóznak a Mercedes egyik gyárában

Egyelőre úgy néz ki, hogy nem veszik el az emberek munkáját.

március 22., 06:04
Ez nem utcai autó, gyerekek...
  • Belsőség

Ez nem utcai autó, gyerekek...

Volt szerencsém egy csak 250 példányban létező autót kipróbálni.

március 21., 17:27
Laikus sztárvendég az Égéstérben!
  • Égéstér

Laikus sztárvendég az Égéstérben!

Marosi Viktor hangját sokan ismerhetetitek a rádióból és a Laikus című YouTube-csatornájáról, de mi is meglepődtünk, amikor megtudtuk, egy kabrió E36-ost pátyolgat otthon. Ezúttal nem a Rádió Caféban, hanem az Égéstér stúdiójában beszélgetünk.

március 21., 15:58
Itt vannak az első képek az új Alfa Romeo Stelvióról
  • Hírek

Itt vannak az első képek az új Alfa Romeo Stelvióról

Épp a hóban nyüstölik.

március 22., 08:45
Az Audi már tervezi a következő sportautóját
  • Hírek

Az Audi már tervezi a következő sportautóját

Erről Gernot Döllner CEO beszélt a gyártó egy financiális rendezvényén.

március 22., 06:04
Eggyel bővült a felejthető Alfák sora
  • Tesztek

Eggyel bővült a felejthető Alfák soraTeszt: Alfa Romeo Junior Ibrida Speciale - 2025.

Van, aki vágyik Alfasudra, és biztos egy Arnát is őriznek valahol féltve. A Junior hibrid is lehet még valaki szerelme.

március 22., 06:04
Az autósok agyát is összehabarják Trump cikk-cakkos vámfenyegetései
  • Hírek

Az autósok agyát is összehabarják Trump cikk-cakkos vámfenyegetései

Büntetővámok lesznek, csak nem tudni, kire vonatkoznak. E

tegnap, 17:54
Annyira rossz volt a Haas Ausztráliában, hogy a csapatfőnök azt hitte, elromlott az autó
  • Hírek

Annyira rossz volt a Haas Ausztráliában, hogy a csapatfőnök azt hitte, elromlott az autó

A csapat a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon egyértelműen a leglassabbnak bizonyult.

március 21., 06:10
Teljesen új külsőt kap az új MG4
  • Hírek

Teljesen új külsőt kap az új MG4

A második generáció külsőre egy teljesen új modell lett.

március 21., 07:51
Leállt egy kínai márka applikációja, a digitális kulcsosok nem jutottak be az autóikba
  • Hírek

Leállt egy kínai márka applikációja, a digitális kulcsosok nem jutottak be az autóikba

Ezért legyen nálad mindig a kocsikulcs.

március 22., 13:15
Tavaly minden harmadik új autót Kínában vásároltak meg
  • Hírek

Tavaly minden harmadik új autót Kínában vásároltak meg

2024-ben világszerete összesen 74,6 millió autót gyártottak, ebből 23 milliót Kínában értékesítettek.

március 21., 14:31
Videó: vonuló mentővel ütközött egy autó Budapesten
  • Hírek

Videó: vonuló mentővel ütközött egy autó Budapesten

A mentő használta a megkülönböztető jelzést.

március 22., 11:28
Nem találok méretben megfelelő gumit a Hyundai-ra, eltérhetek a gyári mérettől?
  • Gumidoktor

Nem találok méretben megfelelő gumit a Hyundai-ra, eltérhetek a gyári mérettől?

A ritka Hyundai Velosterre ritka méretű gumi kell. Mehet rá keskenyebb vagy szélesebb is, vagy ragaszkodjak a gyári mérethez?

március 22., 12:14
Döbbenetes és szomorú, hogy még mindig milyen sokan nem kötik be magukat a magyar utakon
  • Hírek

Döbbenetes és szomorú, hogy még mindig milyen sokan nem kötik be magukat a magyar utakon

Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartott a rendőrség, csatlakozva a ROADPOL által hirdetett akcióhoz.

március 21., 06:10
Alig hisszük, hogy vezetés közben mivel múlatta az időt egy toyotás az autópályán
  • Hírek

Alig hisszük, hogy vezetés közben mivel múlatta az időt egy toyotás az autópályán

A rendőrök is meredeknek gondolták a produkciót, és félre is állították a sofőrt.

március 21., 13:39
Mennyivel kell menni egy félmilliós bírsághoz?
  • Hírek

Mennyivel kell menni egy félmilliós bírsághoz?

Jelentősen túllépte a megengedett sebességet.

március 22., 10:28
Veszélyes lehet az összes Tesla Cybertruck, mindet visszahívják
  • Hírek

Veszélyes lehet az összes Tesla Cybertruck, mindet visszahívják

Az egyik rozsdamentes acélpanel lerepülhet, ami életveszélyes sérüléseket okozhat.

március 21., 09:12
Még a BMW-t is meglepte, mekkora a kereslet a kombi M5-ös iránt
  • Hírek

Még a BMW-t is meglepte, mekkora a kereslet a kombi M5-ös iránt

Erről Sylvia Neubauer, a BMW ügyfelekért, brandért és eladásokért felelős elnökhelyettese beszélt.

március 21., 12:32
Teslákat rongáltak, 20 év börtön járhat érte
  • Hírek

Teslákat rongáltak, 20 év börtön járhat érte

Terroristáknak minősítették a három elkövetőt, akik Molotov-koktéllal dobálóztak.

március 21., 09:45
Jajj nekünk: üzemanyag-drágulást hoz a hétvége
  • Hírek

Jajj nekünk: üzemanyag-drágulást hoz a hétvége

Csak a szoki.

március 21., 11:07
Még idén megérkezik Európába a BYD legolcsóbb villanyautója
  • Hírek

Még idén megérkezik Európába a BYD legolcsóbb villanyautója

Elég valószínű, hogy tízmillió forint alatt lesz.

március 21., 11:51
Audi RS3 FL
  • Hírek

Audi RS3 FL

március 21., 14:43
Mitsubishi Outlander PHEV – 2025.
  • Tesztek

Mitsubishi Outlander PHEV – 2025.

március 21., 13:01
álcázott Alfa Romeo Stelvio
  • Hírek

álcázott Alfa Romeo Stelvio

március 21., 11:17
Mercedes humanoid robotok
  • Hírek

Mercedes humanoid robotok

március 21., 10:08
Alfa Romeo Junior
  • Tesztek

Alfa Romeo Junior

március 21., 11:25