Nem tudom, mekkorára tehető azoknak a száma, akik az előző 1-es BMW-t kifejezetten a vezetési élmény miatt választották, nem pedig azért, mert az a legolcsóbb és legkisebb BMW. Jó eséllyel az utóbbi halmaz messze túlmutat az előbbin.
Metszéspontjukban talán az a pár tucat vásárló áll, akik az előző egyesben még felfedezni vélték a régvolt kis BMW-k picit zabolázatlan, csapatós mivoltát, örültek a kategóriában egyedi hátsókerék-hajtásnak és lubickolva álltak alá a kontrollált driftek és üvöltő sorhatos benzinesek endorfin-zuhatagának.
Nem árulok el titkot: ők voltak kevesebben. Sokkal kevesebben, mint azok, akik az alacsony fogyasztású, mégis jó nevű imidzs-kompaktot keresték benne. Az autóbuzik kevesen vannak, a fizetőképes autóbuzik meg még kevesebben. Rájuk maximum egy pár százas-ezres szériát lehet alapozni, de ez a legritkább esetben kifizetődő. Ellentétben a dízel egyessel.
Ebből következtetve teljesen mindegy, hogy elődjéhez képest éppen annyit nőtt (hosszában 8,5 centimétert, széltében csaknem kettőt), amennyit élvezeti értékéből veszített, hiszen jó eséllyel a kutya nem vesz dízel egyes BMW-t azért, hogy feszülő herékkel üvegelje a Nürburgringen.
Én azért kicsit bántam, mert annak ellenére, hogy az utóbbi 15 év BMW-i egy norvég tankhajó filigránságával rendelkeznek, az egyes mindig is valahogy közelebb állt hozzám, mint bármelyik másik. Kicsi volt, ügyes volt és gyönyörűen vezethető. Ez az új, F20 kódjelű pedig valami más, sokkal felnőttebb autó benyomását kelti.
Már a furán félresikerült orra is olyan képet ad a visszapillantó tükörben, mint egy ötös. A maximálisan az orr sarkaiba tolt, fényszóróknak nevezett fotonágyúkat ugyan szokni kell ezen a bakancsformán, de előnyük, hogy döbbenetesen jól és szépen világítják meg az utat. Semmi vakfolt, éles határvonalakkal, szinte homogén módon terítve a fényszőnyeget.
Bár az alapvető sziluett jól felismerhetően megmaradt, a forma kevésbé egységes, mint elődjénél. Oldalnézetből látszik leginkább, hogy a fényszórók és a VW Polo hátsó lámpatestek enyhén konfúz párkapcsolatához szükség volt az ablakvonal alatti éles vonalra.
A hosszú orr és a rövid fenék azonban még mindig jól néz ki. Amíg a BMW ragaszkodik a hátsókerék-hajtáshoz ebben a kategóriában is, addig ez jó eséllyel így is marad. Nem sokáig, hiszen a következő generáció már fronthajtásos lesz. És azt kell mondanom, hogy megértem őket. Szép dolog ugyan a tradícióhoz való ragaszkodás, de annyi hozománya nincs, mint amennyi kompromisszumot kíván tervezőmérnöktől felhasználóig.
A súlyelosztás persze jobb így, ahogy a kormányzott és a hajtott tengely különválasztása is üdvös, de szigorú értelemben vett haszna egyik tulajdonságnak sincs. Azért, hogy néhanapján keresztben kanyarodjunk ki a parkolóból, még ne kelljen helyet adnunk a kardántengelynek, ne rabolja a teret a hosszú orr. Nem csapatni való verda ez, csak egy jó kompakt, amely egyre inkább eltolódik a hármas felé.
Igaz, a teljesen kikapcsolható menetbiztonsági segédek ugyan finoman játékba hívnak, de a feneke is csak komótosan indul meg, mintha valójában az autó sem kívánná a bolondozást.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Eggyel bővült a felejthető Alfák soraTeszt: Alfa Romeo Junior Ibrida Speciale - 2025.
Van, aki vágyik Alfasudra, és biztos egy Arnát is őriznek valahol féltve. A Junior hibrid is lehet még valaki szerelme.
- Hírek
Emberszerű robotok melóznak a Mercedes egyik gyárában
Egyelőre úgy néz ki, hogy nem veszik el az emberek munkáját.
- Hírek
Az Audi már tervezi a következő sportautóját
Erről Gernot Döllner CEO beszélt a gyártó egy financiális rendezvényén.
- Égéstér
Laikus sztárvendég az Égéstérben!
Marosi Viktor hangját sokan ismerhetetitek a rádióból és a Laikus című YouTube-csatornájáról, de mi is meglepődtünk, amikor megtudtuk, egy kabrió E36-ost pátyolgat otthon. Ezúttal nem a Rádió Caféban, hanem az Égéstér stúdiójában beszélgetünk.
- Hírek
Az autósok agyát is összehabarják Trump cikk-cakkos vámfenyegetései
Büntetővámok lesznek, csak nem tudni, kire vonatkoznak. E
- Belsőség
Ez nem utcai autó, gyerekek...
Volt szerencsém egy csak 250 példányban létező autót kipróbálni.
- Technika
Egy exeddel találkozni mindig nehézMűhelyPRN: Toyota Avensis T25 1,8 – 2006.
Ez a Toyota a használtpiac egyik biztosnak mondott választása, most kiderül, mennyire az ennyi év után.
- Tesztek
Kamasuka még mindig őrzi a kincset
Ez a Mitsubishi nem a Renault-tól, hanem egyenesen Japánból jön, és modern plug-in hibrid hajtásával van is keresnivalója a piacon.
- Hírek
Videó: vonuló mentővel ütközött egy autó Budapesten
A mentő használta a megkülönböztető jelzést.
- Gumidoktor
Nem találok méretben megfelelő gumit a Hyundai-ra, eltérhetek a gyári mérettől?
A ritka Hyundai Velosterre ritka méretű gumi kell. Mehet rá keskenyebb vagy szélesebb is, vagy ragaszkodjak a gyári mérethez?
- Hírek
Döbbenetes és szomorú, hogy még mindig milyen sokan nem kötik be magukat a magyar utakon
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartott a rendőrség, csatlakozva a ROADPOL által hirdetett akcióhoz.
- Hírek
Alig hisszük, hogy vezetés közben mivel múlatta az időt egy toyotás az autópályán
A rendőrök is meredeknek gondolták a produkciót, és félre is állították a sofőrt.
- Hírek
Leállt egy kínai márka applikációja, a digitális kulcsosok nem jutottak be az autóikba
Ezért legyen nálad mindig a kocsikulcs.
- Hírek
Tavaly minden harmadik új autót Kínában vásároltak meg
2024-ben világszerete összesen 74,6 millió autót gyártottak, ebből 23 milliót Kínában értékesítettek.
- Hírek
Annyira rossz volt a Haas Ausztráliában, hogy a csapatfőnök azt hitte, elromlott az autó
A csapat a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon egyértelműen a leglassabbnak bizonyult.
- Hírek
Mennyivel kell menni egy félmilliós bírsághoz?
Jelentősen túllépte a megengedett sebességet.
- Hírek
Teljesen új külsőt kap az új MG4
A második generáció külsőre egy teljesen új modell lett.
- Hírek
Még a BMW-t is meglepte, mekkora a kereslet a kombi M5-ös iránt
Erről Sylvia Neubauer, a BMW ügyfelekért, brandért és eladásokért felelős elnökhelyettese beszélt.
- Hírek
Teslákat rongáltak, 20 év börtön járhat érte
Terroristáknak minősítették a három elkövetőt, akik Molotov-koktéllal dobálóztak.
- Hírek
Még idén megérkezik Európába a BYD legolcsóbb villanyautója
Elég valószínű, hogy tízmillió forint alatt lesz.
- Hírek
Veszélyes lehet az összes Tesla Cybertruck, mindet visszahívják
Az egyik rozsdamentes acélpanel lerepülhet, ami életveszélyes sérüléseket okozhat.
