Nem tudom, mekkorára tehető azoknak a száma, akik az előző 1-es BMW-t kifejezetten a vezetési élmény miatt választották, nem pedig azért, mert az a legolcsóbb és legkisebb BMW. Jó eséllyel az utóbbi halmaz messze túlmutat az előbbin.
Metszéspontjukban talán az a pár tucat vásárló áll, akik az előző egyesben még felfedezni vélték a régvolt kis BMW-k picit zabolázatlan, csapatós mivoltát, örültek a kategóriában egyedi hátsókerék-hajtásnak és lubickolva álltak alá a kontrollált driftek és üvöltő sorhatos benzinesek endorfin-zuhatagának.
Nem árulok el titkot: ők voltak kevesebben. Sokkal kevesebben, mint azok, akik az alacsony fogyasztású, mégis jó nevű imidzs-kompaktot keresték benne. Az autóbuzik kevesen vannak, a fizetőképes autóbuzik meg még kevesebben. Rájuk maximum egy pár százas-ezres szériát lehet alapozni, de ez a legritkább esetben kifizetődő. Ellentétben a dízel egyessel.
Ebből következtetve teljesen mindegy, hogy elődjéhez képest éppen annyit nőtt (hosszában 8,5 centimétert, széltében csaknem kettőt), amennyit élvezeti értékéből veszített, hiszen jó eséllyel a kutya nem vesz dízel egyes BMW-t azért, hogy feszülő herékkel üvegelje a Nürburgringen.
Én azért kicsit bántam, mert annak ellenére, hogy az utóbbi 15 év BMW-i egy norvég tankhajó filigránságával rendelkeznek, az egyes mindig is valahogy közelebb állt hozzám, mint bármelyik másik. Kicsi volt, ügyes volt és gyönyörűen vezethető. Ez az új, F20 kódjelű pedig valami más, sokkal felnőttebb autó benyomását kelti.
Már a furán félresikerült orra is olyan képet ad a visszapillantó tükörben, mint egy ötös. A maximálisan az orr sarkaiba tolt, fényszóróknak nevezett fotonágyúkat ugyan szokni kell ezen a bakancsformán, de előnyük, hogy döbbenetesen jól és szépen világítják meg az utat. Semmi vakfolt, éles határvonalakkal, szinte homogén módon terítve a fényszőnyeget.
Bár az alapvető sziluett jól felismerhetően megmaradt, a forma kevésbé egységes, mint elődjénél. Oldalnézetből látszik leginkább, hogy a fényszórók és a VW Polo hátsó lámpatestek enyhén konfúz párkapcsolatához szükség volt az ablakvonal alatti éles vonalra.
A hosszú orr és a rövid fenék azonban még mindig jól néz ki. Amíg a BMW ragaszkodik a hátsókerék-hajtáshoz ebben a kategóriában is, addig ez jó eséllyel így is marad. Nem sokáig, hiszen a következő generáció már fronthajtásos lesz. És azt kell mondanom, hogy megértem őket. Szép dolog ugyan a tradícióhoz való ragaszkodás, de annyi hozománya nincs, mint amennyi kompromisszumot kíván tervezőmérnöktől felhasználóig.
A súlyelosztás persze jobb így, ahogy a kormányzott és a hajtott tengely különválasztása is üdvös, de szigorú értelemben vett haszna egyik tulajdonságnak sincs. Azért, hogy néhanapján keresztben kanyarodjunk ki a parkolóból, még ne kelljen helyet adnunk a kardántengelynek, ne rabolja a teret a hosszú orr. Nem csapatni való verda ez, csak egy jó kompakt, amely egyre inkább eltolódik a hármas felé.
Igaz, a teljesen kikapcsolható menetbiztonsági segédek ugyan finoman játékba hívnak, de a feneke is csak komótosan indul meg, mintha valójában az autó sem kívánná a bolondozást.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Ha eddig szeretted ezt a Mazdát, ezután még jobban fogodMenetpróba: Mazda CX-60 – 2025.
Láthatóan alig, a lemezek alatt viszont rengeteg apróságban változott a CX-60, és ettől csak még jobban kéne.
- Hírek
Bezuhantak a Bentley eladásai, a COVID óta nem volt ilyen rossz a helyzet
Mindez annak tükrében különösen vészjósló, hogy Frank-Steffen Walliser CEO szerint az egy autóra jutó bevételük sosem volt még ilyen magas.
- Hírek
Európába is eljön az 588 lóerős Smart, ami akkora, mint egy Tesla Model Y
A legnagyobb Smart hatalmas akkumulátorral, nagy hatótávval érkezik, és Európában is kapható lesz.
- Hírek
A Cybertruck elbújhat: eladó egy örült, kockás, kabrió buggy, dübörgő V8-cal
Nem hogy ilyen, de még csak hasonló jármű sincs másik.
- Hírek
Eladó az amerikai AMG alapítójának egykori autója
A különleges modell alapjait egy amúgy sem szerény 500 SEL adta.
- Hírek
Annyit estek a Tesla részvényei, hogy már a SpaceX Elon Musk legértékesebb tulajdona
Kedden egyetlen nap alatt 5,4 százalékot esett a részvények árfolyama.
- Hírek
Több milliárd forintnyi bírságot kerülnek ki az autósok New Yorkban olvashatatlan rendszámokkal
Van akinek csak szimplán koszos az autója, de a legtöbben szándékosan trükköznek a rendszámtáblákkal.
- Hírek
Rengeteg amerikai Tesla tulajdonos személyes adatait szivárogtatta ki egy weboldal
Bár az oldal egyfajta közösségépítő platformnak álcázza magát, valószínűleg az Elon Musk és a Tesla elleni fellépés egyik újabb eszközének szánják.
- Közélet
A helyszíni bírságot aláírni nem kell félnetek jó lesz
A bírságolás egyszerre legyen gyors, olcsó és jó. Kár, hogy ezekből csak kettőt választhatnak az autósok, amikor rájuk kerül a sor.
- Hírek
Ismét visszatér Clarkson*, Hammond és May a képernyőkre
A Not Very Grand Tour első epizódja árpilisban érkezik.
- Hírek
F1: törölhetik a 2026-os motorszabályokat, 2028-tól jöhet a V10?
Állítólag a Forma-1 vezetőségében jelenleg is mérlegelnek több olyan forgatókönyvet, amik visszahoznák a sokak által hiányolt V10-es motorokat.
- Hírek
Belebukott a rajzfilmes trükkbe a Tesla
A Model Y nem egy Kengyelfutó Gyalogkakukk.
- Hírek
Egy férfi azt hitte, hogy ellopták az autóját, pedig nem
A rendőrök segítségét kérte, akik hamar rájöttek, hogy mi a gond.
- Hírek
Veszélyes hibát idézett elő a Hyundai Ioniq 5 N legutóbbi visszahívása
A hiba állítólag egy visszahívés miatti javítás után jelen meg.
- Hírek
Hivatalos: utód nélkül szűnik meg a Mercedes egyik közismert típusa
A döntést Markus Schäfer, a Mercedes technológiai vezetője jelentette be.
- Hírek
A BYD új töltője már majdnem olyan gyors, mint egy tankolás
Másodpercenként két kilométer már elég komoly eredmény.
- Hírek
500 milliárd jennel csökkenti villanyautó fejlesztési költségeit a Mazda, a rugalmasságra törekednek
A Mazda az elektrifikáció hajnalának nevezte a 2030-ig tartó időszakot.
- Hírek
Nagyot drágulhat a Teslák biztosítása, ha az emberek nem hagyják abba a rongálást Amerikában
Több társaság megtagadhatja a biztosítást, akkor a maradék pedig emelni fog.
- Hírek
Egy felmérés szerint a németek 97 százaléka nem venne Teslát
Musk politikai megnyilvánulásai miatt (is) esett a népszerűség.
- Tesztek
Ne lepődj meg, ha megkerget egy ilyen kicsi BMWBemutató: BMW M235 és 220d Gran Coupé
Egy BMW-nek keresztmotorral is kötelessége a sportosság, a dízel 2-esnek is megy.
- Hírek
Akár a Nissannal és a Hondával is szövetségre léphet a Foxconn
A hírek szerint a vállalat egyből két márkával is összefogna.
- Hírek
Teljes útzár az M1-es autópályán, mentőhelikopter is érkezett a helyszínre
Egy konténert szállító kamion és egy kisteherautó ütközött össze.
- Hírek
F1 kibeszélő: estek-keltek az újoncok az Ausztrál Nagydíjon, Norris szerint a McLaren a favorit
Egy kifejezetten izgalmas, változatos futammal vette kezdetét a 2025-ös Forma 1-es szezon.
- Hírek
Hiába passzol a név, V8 nélkül nem fogy a Charger
Nagyot nyesett az elektromos változat árán a Dodge.
- Hírek
Spórolásba kezd az Audi, teljesen elektromos jövőjét is feladta
Nem úgy alakult a gazdasági helyzetük, ahogy azt gondolták.
- Közélet
Így csinál metrót a villamosokból az új KRESZ
Az változtatás után a villamosok gyorsabbak lehetnek, mint a HÉV-ek.
- Hírek
Nyugi, a jövőben is lesz benzines Alfa Romeo Giulia és Stelvio
Máskülönben még rosszabb számokat produkálna a gyártó.
