Továbbra is van benne valami megfoghatatlanul autószerű, amitől a kalapos úrvezetőnek se idegen, sőt, egész szerethető.
A kényelem a múlté, a Gamma II platformmal (a Corsa E 2012 és a Corsa SUV lesz még ilyen) érkező műszaki alapokkal együtt a pattogósság is megjött. Sajnos.
Az Aveo életem első tesztautója, ami tényleg annyit eszik, amennyit mondanak róla. Igazán sajnálatos. Lelövöm az elején a poént: 9,5 liter. A Range Rover Evoque tizenhárom. Ugyanolyan körülmények között. A két autó közötti méret-, tömeg-, motorméret-, motorerő-, vételár-, presztízskülönbség, szóval az égvilágon semmi sem indokolja ezt.
Amíg azonban az Evoque összkerekes, kéttonnás, turbómotoros szörnyeteg, addig az Aveo kisautó. Alig négy méter, a műszaki alapjai a jövőbeni Corsáéval egyeznek meg, ami azért nem egy Freelander. Három számmal kisebb városi cirkáló, és az Aveo nagyjából úgy tizenkétmillióval olcsóbb.
Mindent megtettem, hogy alacsonyan tartsam az üzemeltetés leginkább húsba vágó elemét, de nem jártam sikerrel. Rövid utakra sohasem indultam, a legkisebb az otthon–iroda távolság volt, ami 22 kilométer. De voltam vele lassú tempójú, bevezető utakon a szombat délutáni szmogos semmittevésben, egészen a Pólus Centerig merészkedtem, szinte alapgázon, de ez sem hatotta meg. Egyszer sem dudáltak rám, hogy tötymörgök, de éreztem, ennél azért jobban kellene haladni. Mert haladni azért tud. Kalandvágyból néhányszor úgy tettem, mintha sietnék, és meglepően jól veszi a lapot, de ez nem csoda, hisz 115 lóerő, és mindössze 1160 kiló.
Teljesen belebetegedtem, hogy alig pár decivel tudtam kilendíteni a stabilan tíz literen álló átlagfogyasztás-mérőt. Mindent megtettem, de nem járt nagy eredménnyel, a végső állás, amivel visszaadtuk a tesztautót, 9,4 volt. Minden tizednek nagyon örültem. Bandival és Papp Tibivel arra gondoltunk, szándékosan van így, ezért elkezdtem odafigyelni.
A Mercedesnél például harminc éve azzal spórolnak, hogy a gázpedál olyan nehéz, mintha egy megfagyott komondort kellene lábbal odébblöködni. Az Aveo ezzel szemben elvárja, hogy mi magunk tartsuk a lábfejünket, szinte nincs is rugóerejű ellenállása.
Arra is gondoltunk, hogy elkérjük még egy hétre, és megcsippeltetjük, hátha valami olyasmi történik, amit egy kis szoftveres egyengetéssel ki tudunk kerülni. De szívó benzinesként sok mozgásterünk nincs, ettől persze lehet, hogy kipróbáljuk egyszer.
A másik, hogy a rendes közlekedési viszonylatomon, a Budakeszi úton befelé minden autóval tudok vitorlázni. Van, hogy a hármas, hol a négyes fokozat elég, hogy motorfékkel, fékezés nélkül, vitorlázva, a forgalom tempójában leereszkedjek. Így nemcsak az üzemanyagon, de a féken is tudok spórolni azon a négy-öt kilométeren.

Az oldalról ajánljuk
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
