Továbbra is van benne valami megfoghatatlanul autószerű, amitől a kalapos úrvezetőnek se idegen, sőt, egész szerethető.
A kényelem a múlté, a Gamma II platformmal (a Corsa E 2012 és a Corsa SUV lesz még ilyen) érkező műszaki alapokkal együtt a pattogósság is megjött. Sajnos.
Az Aveo életem első tesztautója, ami tényleg annyit eszik, amennyit mondanak róla. Igazán sajnálatos. Lelövöm az elején a poént: 9,5 liter. A Range Rover Evoque tizenhárom. Ugyanolyan körülmények között. A két autó közötti méret-, tömeg-, motorméret-, motorerő-, vételár-, presztízskülönbség, szóval az égvilágon semmi sem indokolja ezt.
Amíg azonban az Evoque összkerekes, kéttonnás, turbómotoros szörnyeteg, addig az Aveo kisautó. Alig négy méter, a műszaki alapjai a jövőbeni Corsáéval egyeznek meg, ami azért nem egy Freelander. Három számmal kisebb városi cirkáló, és az Aveo nagyjából úgy tizenkétmillióval olcsóbb.
Mindent megtettem, hogy alacsonyan tartsam az üzemeltetés leginkább húsba vágó elemét, de nem jártam sikerrel. Rövid utakra sohasem indultam, a legkisebb az otthon–iroda távolság volt, ami 22 kilométer. De voltam vele lassú tempójú, bevezető utakon a szombat délutáni szmogos semmittevésben, egészen a Pólus Centerig merészkedtem, szinte alapgázon, de ez sem hatotta meg. Egyszer sem dudáltak rám, hogy tötymörgök, de éreztem, ennél azért jobban kellene haladni. Mert haladni azért tud. Kalandvágyból néhányszor úgy tettem, mintha sietnék, és meglepően jól veszi a lapot, de ez nem csoda, hisz 115 lóerő, és mindössze 1160 kiló.
Teljesen belebetegedtem, hogy alig pár decivel tudtam kilendíteni a stabilan tíz literen álló átlagfogyasztás-mérőt. Mindent megtettem, de nem járt nagy eredménnyel, a végső állás, amivel visszaadtuk a tesztautót, 9,4 volt. Minden tizednek nagyon örültem. Bandival és Papp Tibivel arra gondoltunk, szándékosan van így, ezért elkezdtem odafigyelni.
A Mercedesnél például harminc éve azzal spórolnak, hogy a gázpedál olyan nehéz, mintha egy megfagyott komondort kellene lábbal odébblöködni. Az Aveo ezzel szemben elvárja, hogy mi magunk tartsuk a lábfejünket, szinte nincs is rugóerejű ellenállása.
Arra is gondoltunk, hogy elkérjük még egy hétre, és megcsippeltetjük, hátha valami olyasmi történik, amit egy kis szoftveres egyengetéssel ki tudunk kerülni. De szívó benzinesként sok mozgásterünk nincs, ettől persze lehet, hogy kipróbáljuk egyszer.
A másik, hogy a rendes közlekedési viszonylatomon, a Budakeszi úton befelé minden autóval tudok vitorlázni. Van, hogy a hármas, hol a négyes fokozat elég, hogy motorfékkel, fékezés nélkül, vitorlázva, a forgalom tempójában leereszkedjek. Így nemcsak az üzemanyagon, de a féken is tudok spórolni azon a négy-öt kilométeren.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.
- Tesztek
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.
Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.
- Hírek
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
Nem a benzines autók hangját imitálnák.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.
- Hírek
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.
- Hírek
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.
- Hírek
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.
- Hírek
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.
- Hírek
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.
- Hírek
Már egy Mustang EcoBoostnál is olcsóbb az elektromos Dodge Charger
Senkinek sem kell.
- Tesztek
300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive
A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.
