Az IS-t is költségtakarékos módon készítették, egy nagy szedán padlólemez megrövidítésével. A 214 lovas, háromliteres sorhatos motor a GS-sorozaté volt, ezzel indult a pályafutása, és csak később jött az Európának szánt kétliteres, de szintén sorhatos gép 155 lóerővel. A kicsit lehetett kézi váltóval kapni, méghozzá hat fokozattal, az automatája négygangos. A fenségesen finom IS 300 lényegesen ritkább mifelénk, ezt csak ötfokozatú automatával adták. Suttyomban a TTE (Toyota Team Europe) készített egy Eaton-kompresszoros változatot a 200-asból – az átalakító készeletet utólag lehetett megvenni, illetve a dealer installálta az új autókra. A gyári garancia megmaradt a kompresszorbeépítés után is, a teljesítmény pedig 205 lóerőre nőtt a 0,3 baros, szerény töltőnyomás hatására.
Az IS-ből készült egy kombiszerűség is, SportCross néven, ha lehet, ez még ritkább. Emlékszem, egyszer valaki olyan családi autót keresett, amit akkora élmény vezetni, mint az MX-5-öst. Neki pont ezt a típust javasoltam. Mert az IS ilyen.
A lúdbőrözés akkor kezdődik, amikor beindítod. Manapság már csak kipufogóhangoló művészek által generált mű-sorhatos hangokat hallunk, az IS-é viszont az ősi, borzongató sorhatos hang. Egyszerűen jó felpörgetni, bár mintha a motorban túl sok súly forogna ahhoz, hogy vérmesen és ellentmondást nem tűrően gyorsuljon. Mintha túl nagy lenne a lendkerék, vagy valami hasonló.
Az viszont meglepett, hogy mennyire kellemes az automata váltóval. Mivel a kézivel állandóan gangolni kellett (a nyomaték maximuma 4600-nál érkezik meg), arra számítottam, hogy az automata is állandóan váltogatni fog. Szerencsére nem, sőt, ha figyelmen kívül hagyjuk, mennyire szenzációs dolog a kézi váltás az IS-ben, akkor tulajdonképpen ajánlható az automata. Igaz, romlik picit a gyorsítóképessége, 10,2 alatt van százon, ami nem egy eget rengető érték. A kézi váltós ennél 0,8 másodperccel tud jobbat, de nyugalom, ez sem az a fajta letaglózó gyorsulás.
Bár szép a hangja, nem hangos. A kormány meghökkentően kicsi, tényleg olyasmi méretű, mint egy MX-5-é és nagyjából ugyanolyan halálpontos is. Annak ellenére, hogy nem egy bivaly, nagyon jó vezetni: kanyarogni azért, mert átkozottul kezes, egyenesen menni meg azért, mert csendes. Nem mondom, családi autónak már nem feltétlenül a legjobb, még a csomagtartója sem bővíthető, mindössze sízsák van. Télen egyébként kis óvatosságot igényel, mert a kipörgésgátló elektronikája elmaradottabb volt a kortárs BMW-kéhez, Mercikéhez képest.
A telepen talált IS 200-as nem futott sokat, cégautó volt – természetesen nem a kézbesítő járt vele. Aztán lecserélték egy dízelre. Az IS városi fogyasztásának 14 litert ad meg a gyár, de ez csupán azt jelzi, hogy akkoriban még nem volt divat agyament kis értékeket megadni. A tulajdonosok tapasztalatai egyébként 8,5-12,5 l/100 km közöttiek a Spritmonitoron, gondolom, az igazság valahol középtájon van.
Megbízhatóság? Van jó pár népítélet és nem árt tudni: ritka az olyan autó, amelyből legalább egyet nem húznak le alaposan. Az IS esetében a legrosszabb értékelés a négy csillag(!!!!) kettő darab a tizenkilencből. A pontátlag döbbenetes: 8,91 a 10-ből. Jellegzetes hibák nem nagyon vannak, néhol a futóműnek tesz be a magyar úthálózat. Illetve egy visszatérő probléma azért akad: a dupla méretű CD-táras rádió hajlamos meghalni, javíttatni elképesztően drága. A kipróbált autóban is már egy másik fejegység volt. Arra azért oda kell figyelni, hogy a motor vezérműhajtása szíjas.
Mit lehet egy ilyen autóval kezdeni? Egy biztos, vásárláskor inkább a törések nyomaira kell koncentrálni és odafigyelni a futóműre, továbbá egy automatát érdemes megnézetni szakemberrel, sosemlehessentudni alapon. Amúgy a kipróbált autón a téli gumikhoz használt felnit kezdte kikezdeni a só, persze van egy másik garnitúra gyári felni nyárra is. Nagyjából ennyi hibát észleltem.
Ez messze nem jelenti azt, hogy az A Vectra olcsó alternatívája. Egyrészt az utángyártott alkatrészekből kevés akad majd hozzá, sok esetben marad a gyári, ami viszont nem olcsó, elvégre japán gyártású japán autó. A fogyasztása sem kicsi, a gumijai sem a legolcsóbbak. És mivel elég fejlett technikát tartalmaz, nem feltétlenül érdemes ócsó sufnikba hordani javítani. Szóval ésszel. Aki esetleg azon törné a fejét, hogy Amerikából szerez be olcsó alkatrészeket az Ebayről, nem árt tudni, hogy ott csak a 300-as modellt árulták. Viszont ott van alternatív alkatrészforrásnak Anglia, ahol gombokért lehet már IS 200-asokat venni.
A használt IS-ek ára 1,5-2,9 millió forint közötti, a mi szép példányunk a felső régióból származott, épp 2,5 millió alatt. Az IS 200 sorhatos története 2005-ben ért véget. Lecserélték egy nagyobb és szebb belsejű autóra. Időközben azt is belátták, hogy felesleges a sorhatossal kínlódni, egy V6-ossal sokkal egyszerűbb elérni a jó tömegeloszlást. És megjelent a dízel is, ami az első IS generációból kimaradt – talán jobb is. A Lexus IS 200 ritka madár, sőt, meglehetősen átlagos, ha csak a praktikus oldalát nézzük. Sosem fogja benépesíteni a driftpályákat sem, mert ahhoz gyenge. Mégis függővé tudja tenni az embert. Szeressétek!
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
F1 kibeszélő: válságértekezletet tart a Red Bull, inog Lawson széke, Piastri letette a névjegyét
Az ausztrál esőkáosz után egy valamivel unalmasabb futammal folytatódott a 2025-ös F1-es világbajnokság Kínában, de így is bőven van miről beszélni.
- Hírek
Megbízható Ferrarit akart, építtetett egyet egy Honda NSX-ből
Egy svájci férfi szerette volna átélni a Ferrari élményt, de nem akarta az olasz autókkal járó nyűgöket a nyakába venni.
- Hírek
Olcsó villany-Cupra, gyárlátogatás és nagy ígéretek
Megtekintettem a legolcsóbb elektromos Cuprát, vagyis a Ravalt, megnéztem a Seat és a Cupra gyárát és meghallgattam a két cég hangzatos ígéreteit.
- Közélet
Átvert a kereskedő? A legjobb bírósági eljárás az, amelyik megelőzhető!
Elkerülnéd a bíróságra járkálást, de az igazadat érvényesítnéd hibás teljesítés esetén? Van megoldás!
- Hírek
Megijedt az autós, hogy oldalba vágják, ezért oldalba vágott valaki mást
Érthetetlen eseménysorozatot rögzített egy autós fedélzeti kamerája Ausztráliában.
- Hírek
Hatalmasat borultak a Porsche Carrera Cup időmérőjén
A pilóta sértetlenül megúszta.
- Hírek
Hadüzenet Trumpnak: új megoldást javasolnak a kínaiak, Pekingben járt a BMW-vezér
Összehaverkodna Kína az EU-val?
- Hírek
Még mindig lehet foglalót tenni az új Tesla Roadsterre, pedig már öt éve hitegetnek vele
Először 2020-ra ígérték a megjelenését, utána 2021-re, majd 2022-re és így tovább 2025-ig.
- Hírek
A Toyota Rav4 egy Wankel-motorral is unalmas?
Ráadásul átépítették hátsókerék-hajtásúra.
- Hírek
Méretes jégtáblákkal bombázta egy kamionos az autósokat az M7-esen
Valószínűleg elfelejtette indulás előtt letakarítani.
- Hírek
BMW-s szakemberekkel erősít a Xiaomi Európában
Európa sem marad ki a Xiaomi autóiból.
- Hírek
Nem erősebb, de mégis gyorsabb a frissített Audi RS3
Sokat számít, hogy mennyire agilis egy autó.
- Hírek
Ittasan rollereztek, a jogsijuk ment a levesbe
Két zalaegerszegi férfit is pénzbírsággal, illetve több hónapos eltiltással jutalmaztak az ittas rollerezésért.
- Hírek
Logikus: elvették jogsiját, ezért felgyújtotta barátnője autóját
Az ok-okozati összefüggést még mi is keressük.
- Hírek
Erre nem vagy félkészülve: Nissan Muranóból csinálnak GT-R-t
Valaki nagyon vágyott egy SUV GT-R-re.
- Hírek
A McLaren stabilan behúzta a Kínai Nagydíjat
A harmadik hely a Mercedesé lett.
- Hírek
A Seat marad a hibrid és belső égésű motorok fejlesztésénél
A piaci helyzetük ezt követeli.
- Hírek
Az év üzlete: ha megveszed ezt a hat Porschét, kapsz hozzá egy kamiont, amire felfér az összes
Kizárólag egy tételben lehet megvásárolni.
- Tesztek
A legtoyotább ToyotaTeszt: Toyota Camry - 2025.
A korábbi generációknál nem ritka az egymillió fölötti futásteljesítmény, kérdés, hogy sportos hibridként is tudja-e majd.
- Hírek
Hamarosan bemutatják az AUDI első elektromos autóját
Ez az AUDI nem az a márka, mint az általunk ismert Audi.
- Hírek
Három versenyzőt is kizártak utólag a Kínai Nagydíjról
A súlyhatár és a túlzott kopás volt a probléma.
- Hírek
Most ingyen kipróbálhatod a lengyel kókányolós autószerelő szimulátort
A teljes verzió szeptemberben jelenik majd meg.
- Hírek
Súgd meg a rendőrségnek, hogy hol traffizzanak áprilisban
Az elmúlt pár évben volt már ilyenre példa.
- Nepperűző
Használt plug-int vennék tízmillióból, mit érdemes?
Skodákat, Peugeot-t és Volvót néztem, de azt olvastam, egyik rosszabb, mint a másik.
- Szerelem
Vágó úr, én itt beszállnék!Mercedes-Benz E 63 AMG (W211) - 2007.
Ezzel a becsülettel gondozott és karbantartott sportlimuzinnal gondolatban visszautaztunk a gyártási évébe, és ott is ragadtunk egy kicsit.
- Belsőség
Ilyen autók cirkáltak a 70-es években Magyarországon. Felismered mindet?Kvíz: Ismerd fel a 70-es évek autóit!
Lada, Trabant, Wartburg, meg ami még: ebben a kvízben bizonyíthatod, hogy minden autót ismersz, ami a 70-es években népszerű volt Magyarországon.
