Amerikában a Lexus IS-t a near luxuryként, azaz majdnem luxusautóként skatulyázzák be. De ez nem Amerika, a kis Lexus nálunk valódi fényűzésnek minősül. Hivatalosan is árulták, mégis kevés van belőle, és ezt a keveset nagyon meg kell becsülni.
Óbudán bukkantam rá egy autókereskedésben erre a példányra, pechemre pont automata váltós volt. Hogy ez miért pech? Aki ült már kézi váltós IS-ben, az tudja. Leírhatatlan. Egy krómozott golyó a váltógomb, és olyan, mintha a kezed odafagyott volna – nyáron is. Annyira jó fogni és gangolni. A fokozatba azzal a fajta klattyanással ugrik be, amihez hasonlóval nem találkozik az ember manapság, a bovdenes működtetésű váltók korában. Igaz, az automata váltó karja is ilyen, de ez nem ugyanaz.
Ez a megveszekedett IS a maga idejében nagy kedvencem volt. A Lexus akkoriban találta ki, hogy valamilyen BMW-szerű járgányra van szükség, ami ilyen kicsi. Azt nem állítanám, hogy a Toyota egy az egyben pofán vágta a 3-as BMW koncepcióját, mert ez erős túlzás, régen nem volt akkora ritkaság egy sorhatos motor, ahogy a hátsókerék-hajtás sem. Mégis valami olyan dolog sült ki az egészből, mint egy E30-as BMW.
A vicc az, hogy az IS akkor futott, amikor már az E46-osnál tartott a BMW, és általánosságban minden konkurens lényegesen tágasabb volt, mint a kis Lexus. Amikor az első tesztautóba beültünk anno, döbbenten tapasztaltuk, hogy akkora, mint egy Corolla. Tévedés ne essék, a békalámpásról van szó. A másik sokkot az okozta, hogy egyértelműen a Corollában voltak jobb minőségűek az utastér műanyagjai. Az IS műszerfala betonkemény és feketében – amilyen a kereskedésben talált kocsi bele is volt – valahogy meglepően rangon alulinak nézett ki. A bézs belső sokkal szebb volt, de az ritka. Hogy a fikázásban ne álljak meg itt, a klíma kezelőszervei is roppant primkók, holott automata klíma.
Talán kicsit elhalványultak az emlékek, de amint kinyitottam az ajtót és benéztem, tudtam, miért nem társítják hozzá az emberek a szükséges presztízst. És ez az árán is látszik: ugyanitt, ugyanilyen korú E46-os 316i-t kínáltak ugyanennyiért, kvázi fapadosan a Lexushoz képest.
Akkoriban még nem érezték a Lexusnál, hogy a drága autónak különlegesebbnek kell lennie egy Camrynél, pláne, ha egy friss prémiummárkát akarnak felemelni a hátán Európában. Japánban akkoriban még nem használták a Lexus márkanevet, ott sima Toyota Altezzaként futott a típus – na de akkor is. Az IS-nél az egyetlen extra fícsör a kronográf stílusú műszeregység volt, ami a szokásos vízszintesen szétfolyó műszeregyüttesekkel ellentétben keskeny és magas. Tényleg csodálatosan szép. Talán úgy gondolták, ha elhelyeznek egy gyémántot az utastérben, a csillogás elvonja a figyelmet a gagyiról. Nos, nem. A kereskedő szerint érdeklődnek páran az autó iránt, el is jönnek kipróbálni. Óbuda gazdag környék, a kétliteres benzinmotor-automata váltó kombináció önmagában még nem riasztó. Aztán beülnek és vége. Így áll már itt egy ideje szegény, pedig gyönyörűen kipucolták a belsejét, még az ajtón lévő hasított bőr is fiatalosan kócos, nincs lekopva, kifényesedve. A fekete bőrülések sem kopottak, épphogy csillognak kicsit, repedezésnek, kinyúlásnak nyoma sincs. A helyzet az, hogy a sokat szidott belső szinte olyan, mint az új, és menet közben kiderült, hogy nem is zörög. Sehol, semennyire.
Azonban az IS 200-ast hiba a külsőségek alapján megítélni. Egyszerűen imádtam. Hogy miért ? És miért emlegettük bepárásodó szemekkel Csikóssal évekig? Ez a motor. Lapozzon!
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Teslákat rongáltak, 20 év börtön járhat érte
Terroristáknak minősítették a három elkövetőt, akik Molotov-koktéllal dobálóztak.
- Hírek
Annyira rossz volt a Haas Ausztráliában, hogy a csapatfőnök azt hitte, elromlott az autó
A csapat a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon egyértelműen a leglassabbnak bizonyult.
- Hírek
Döbbenetes és szomorú, hogy még mindig milyen sokan nem kötik be magukat a magyar utakon
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartott a rendőrség, csatlakozva a ROADPOL által hirdetett akcióhoz.
- Közélet
A lopott autóban hagyott pótkulcs miatt nem fizetne a biztosító egy forintot se
A tanulság: se pótkulcsot, se forgalmit ne hagyj az autóban!
- Hírek
Veszélyes lehet az összes Tesla Cybertruck, mindet visszahívják
Az egyik rozsdamentes acélpanel lerepülhet, ami életveszélyes sérüléseket okozhat.
- Hírek
Teljesen új külsőt kap az új MG4
A második generáció külsőre egy teljesen új modell lett.
- Hírek
500 milliárd jennel csökkenti villanyautó fejlesztési költségeit a Mazda, a rugalmasságra törekednek
A Mazda az elektrifikáció hajnalának nevezte a 2030-ig tartó időszakot.
- Hírek
Veszélyes hibát idézett elő a Hyundai Ioniq 5 N legutóbbi visszahívása
A hiba állítólag egy visszahívés miatti javítás után jelen meg.
- Hírek
F1: törölhetik a 2026-os motorszabályokat, 2028-tól jöhet a V10?
Állítólag a Forma-1 vezetőségében jelenleg is mérlegelnek több olyan forgatókönyvet, amik visszahoznák a sokak által hiányolt V10-es motorokat.
- Közélet
Itt az autó! Csak nevet kellene adni neki
Körmönfontnak kell lennie annak, aki jó nevet akar adni egy autótípusnak
- Sport
Az F1-es Kínai Nagydíj legnagyobb kérdései
Meg marad a McLaren tempóelőnye? Összeszedik magukat az újoncok? Magára talál a Ferrari?
- Hírek
Még idén megérkezik Európába a BYD legolcsóbb villanyautója
Elég valószínű, hogy tízmillió forint alatt lesz.
- Hírek
Új táblák az M7-esen: szomorú és vidám fejek figyelmeztetnek a felújítási munkákra
Mókásak és hasznosak. Újdonság az is, hogy Velencénél új híd épül a gyalogosoknak, bicajosoknak a sztráda felett.
- Hírek
Nagyobb a baj a németeknél, mint amekkorának látszik, de mégis jól jöhetnek ki belőle
Új ipari forradalomra van szükségük a németeknek.
- Hírek
A Toyota csak olyat vesz fel a GR részlegre, aki nem normális - Kenshiki Fórum GR stand
A Kenshiki Fórumon bemutattak két új GR modellt és azt is elárulták, hogy éppen mi áll fejlesztés alatt.
- Hírek
Egy apró alkatrész megvámolása is leállíthatja az autógyártást
Csődcunamit hozhatnak Trump lépései.
- Hírek
Uniós vizsgálat indult a szegedi BYD-gyár miatt
Egyelőre nem tudni, mikor lesz vége. Rossz esetben a pénz visszafizetésére kötelezhetik Magyarországot.
- Hírek
Így néz ki egy gigaáramkút: egyszerre 46 autót tölthetnek
Nagy vendéglő épült az áramra éhes elektromos autóknak, buszoknak és teherautóknak
- Hírek
Meghalt Eddie Jordan, a Formula-1 egyik meghatározó alakja
A szakember, volt csapattulajdonos 76 évet élt.
