És motor nincs hozzá?
Teszt: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ 5 ajtós
Nincs undorítóbb dolog, mint egy új csomagtartóról tesztet írni. Most mégis vágytam rá, mert már láttam az ötajtós Cruze-t a Párizsi Autószalonon és kifejezetten tetszett. Vajon tényleg odatesz az Astrának?
Nincs itt mit ragozni, a Cruze ötajtós bódéja a ma kapható egyik legjobb. Na nem azért, mert tetszik a formája, a gyakorlatias énem tesz az ilyesmire. A lényeg, hogy be lehet ülni hátra is, úgy hogy az ember nem szorul be reménytelenül. És mindemellett még tisztes csomagtartója is van, a kategóriában egyértelműen az egyik legnagyobb (413 l), talán a Citroën C4-é közel ekkora az ötajtósok között.
Ha Cruze-t vennék, soha nem kellene más. Gondolom, kombit végképp nem fognak készíteni belőle, mert akkor az Astrának harangoztak. A ferdehátúra is két évet kellett várni.
Hogy mitől ilyen jó a Cruze? Egyszerű. A GM-nél nem vacakoltak, fogták az Astra padlólemezét, és erre építették rá a Cruze-t is. Amíg csak szedán volt belőle, ez nem volt túl feltűnő, de ötajtósként nagyon Astra-szerű. Egyetlen lényeges különbség van: a Chevrolet úgy tíz centivel hosszabb, mint az ötajtós Astra. Talán ezért nagyobb cirka negyven literrel a csomagtartója.
Mivel a tengelytáv azonos (közel 2,7 méter), egyáltalán nem csodálkoztam azon, hogy az utastere gigantikus. Simán találunk jó pár olyan középkategóriás típust, amelynek csak egy-két centivel hosszabb a tengelytávja. A Cruze/Astra ennél – papíron – egy számmal kisebb. De csak papíron.
Azt hiszem, ezzel meg is találtuk, mi adja majd el az ötajtós Cruze-t. Egyrészt olcsóbb a szedánnál. Másrészt különbség csak a csomagtartóban látható, ott sem nagyon: alig 40 literrel tud többet a szedán, de a bepakolás és bővítés nehézségei kompenzálják ezt. Igaz, a GM még egy hasonló modellt kínál, az Astra Classic III-at, de abban még egy ócska rádió sincs, picivel többért. Szóval a Cruze ára a helyén van.
A baj ott kezdődik, hogy az autóval menni is kell. Hogy miért? Lapozzon!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Gerelyrészeg nyírségi orvos zúzott rendőrségi mikrobuszt, hatodszorra vezetett eltiltás alatt
Az intézkedő rendőr is csak azért úszta meg, mert visszaugrott a rohamkocsiba.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
