Aki mer, az nyer, mondja a mondás, és csakugyan: az új Meriva bátran újított, és az unalmat az ötletesség váltotta fel.
Én hiszek a mesékben, és ma is tudok örülni, amikor a jó legyőzi a gonosz hétfejű sárkányt, és elnyeri jutalmát. Hasonló az örömöm, amikor egy unalmas és szürke modellt úgy vált az utódja, hogy nem azt látjuk benne, hogy a gyártási költség megduplázódott, hanem az ötletet és a leleményességet érezzük, amit a tervező beletett.
Ne legyünk azonban naivak, nyilván ez az autó többe került az elődnél. Ahogy annak is megvolt az oka, hogy az előd miért lett szürke egérke. Ennek ellenére kicsit játsszunk el a gondolattal, hogy mi történhetett az Opel főhadiszállásán. Berúgta az ajtót Vader nagyúr, és rákérdezett: ki tervezte a most futó Merivát? Én voltam, állt fel egy szürke öltönyös, átlagos mérnökember. Igen? Akkor ez volt az utolsó baklövése a cégnél, ki van rúgva. Fiam, nézett rá egy farmeros, rajzos pólós fiatal apukára a nagyúr, mostantól maga tervezi az Opeleket. Tegyen bele mindent, amit jónak lát, semmi nem számít, legyen olyan autó, amit maga is megvenne.
Ez a lelkes, fiatal, de családos mérnökember akkor nekiállt és megcsinálta ezt az új Merivát. Tudta, hogy neki mi a fontos amikor elviszi a gyereket az oviba és mi a fontos amikor lemegy a szülőkhöz a hétvégén. Mindet tudott: milyen nehéz a résnyire nyíló ajtón berakni a gyerekülést, tudta milyen rossz a sáros mountain bike-ot berakni az utastérbe, és azt is tudta, hogy a sötét udvarban élesen fordulva, manőverezve könnyen rá lehet menni a gyerek széthagyott kacatjaira. Mindenre talált egy jó megoldást. Persze tudjuk, hogy hasonló dolgok vannak az új Zafirában is, de az is Opel, ugyebár. Bizonyos dolgok, például a kerékpártartó nem is ebben volt először, de ki mondta, hogy a mese mindig teljesen igaz? Ez az autó azonban apró túlzással ötletgazda, hiszen sok dolog ebben szerepel először.
Az autó kívülről hozza a kötelezőt. Családi kis egyterű forma, azonban ebben a fehér színben, a fekete betétekkel és a fekete tetővel itt is ad egy kis pluszt. Nem akarok azon rugózni, hogy sportos-e ez a forma vagy praktikus, nekem tetszik. Ha valakinek több kell a formaelemzésből, nézzen be az Opel hivatalos oldalára, ott olyan elemzés van, hogy szédülni kezdtem tőle. Pengeforma, a szobrászatot német precizitással ötvöző írányvonal, és a többi, én ezt csak azoknak ajánlom, akik nem hirtelen haragúak.
Mindenesetre a lámpák formája és a hűtőmaszk pontosan illik az új Opel imidzsbe, úgy összeségében az autó opeles. Ez jó, mert az nem profi, ha az egy márkacsaládon belüli autók egyike úgy néz ki, mint egy fogkefe, a másik meg egy zongora. Vegyük azt is észre, hogy vannak dizájnelemek, amelyek visszaköszönnek a többi modellen is, de ami még ennél is érdekesebb, az első és hátsó lámpák formája az oldalablakok kontúrjában tükröződik vissza, hogy ezzel a szép képzavarral éljek. A Visteon gyártású első lámpa külön érdemel pár szót. A tesztautóban nem xenonégős volt, de ez nem is hiányzott.
A kanyarban a fő projektoros fényszóró hossztengelye a kanyar irányába fordul, ha pedig jobban bekormányozunk, egy kis izzó még be is kapcsolódik, hogy az autó mellé is lássunk, ne csak oda, ahová menni fogunk. Így lassú manőverezéskor az udvarban nem megyünk rá a kisbiciklire. Ez a közeltér megvilágító oldalfény nem úgy kapcsol be, hogy puff, majd hirtelen ki, hanem szépen lassan, ahogy egy színielőadáskor megjön a fény. Ezek azok a dolgok, amik nem kerülnek jelentős pénzbe, csak valaki figyelt rá, hogy jó legyen nekünk.
Manapság azonos kategóriában rossz és a jó autót általában pár ilyen figyelmesség választja el. Persze feláras dolog ez, illetve a Cosmo Plusz csomag része, de én ezt nem hagynám ki. A külső másik nagy dobása az elölről nyíló hátsó ajtó. Nem is értem, miért nem kezdték hamarabb mások is. Nincs a tolóajtó kényelmetlensége, csak pozitív hatásai: a könnyű beszállás, könnyű gyerekülés- és csomagberakás. Régi autókon nyíltak így ajtók, akkor egyéb okokból elhagyták, most azonban a technológia már megengedi, hogy ez az ajtó is ugyanolyan biztonságos legyen, mint hagyományosan nyíló társai.
És mennyivel jobb! Menet közben reteszel, így egyáltalán nem lehet kinyitni, nem csapja ki a szél. Persze megszokást igényel, tízből nyolcszor az ajtó végéhez mentem, hogy majd ott tépem fel, pedig csak kilépve az első ajtó mögül oda kellett nyúlnom. Három kis lépésnyi spórolás. Egyébként az ajtók szinte kilencven fokban nyílnak, aminek csak az a hátránya, hogy ha nagyon túllendítjük, nem érjük el a becsukáshoz a kapaszkodót. Az előnyei egyértelműek, pláne egy ilyen magasított egyterűnél, ahol az ajtó még nem is nagyon ível befelé. Kitárt ajtóknál át lehet az autón keresztben futni vagy biciklizni.
A már említett fiatalos mérnök jól megtervezte az autót, a marketingesek meg elneveztek mindent, mégpedig úgy, hogy a flex előtagot tették minden elé, amit úgy gondoltak, hogy variálható vagy csak úgy simán ötletes. Ilyen például a hátsó lökhárítóból kicsúsztatható bringatartó, ahová két bicikli szerelhető. Ez a FlexFix. Kipróbáltam, nem egy professzionális kerékpártartó, azonban tisztességesen használható, és ha nem kell, nyom nélkül eltüntethető. Jó benne, hogy a hajtókart fogja meg, ez szinte minden bringán majdnem azonos, ellenben a vázzal, ami lehet sokféle keresztmetszetű.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában
Mérföldeken át vitte is tovább a szerencsétleül járt motorost.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos
Az M7-es autópálya egyik pihenőjét zúzta le a horvát sofőr.
- Hírek
Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén
Sejteni lehetett, hogy a Honda-Nissan együttműködés kudarca után Makoto Uchida repül. Megvan az utódja.
- Hírek
Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában
A cél az egyszerűsítés, a költségcsökkentés és a hatékonyság növelése.
- Hírek
Muszáj sutba vágni a hagyományt: kínai technikára építhet SUV-t a McLaren
A McLaren? SUV-t? Kizárt dolog - mondták nemrég.
- Hírek
Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!
A csapat 2009-ben történelmet írt azzal, hogy fennállása egyetlen szezonjában azonnal világbajnok lett.
- Tesztek
Ennél németebb új Opelt nem kaphatszMenetpróba: Opel Grandland PHEV - 2025
Akinek kevés a háromhengeres, vagy nem akar elektromosat, tökéletes opció a PHEV, amit végre vezethettünk is.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Olajdoktor
Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?
A legutolsó szerviz után hirtelen megnőtt az olajfogyasztás. A beletöltött olaj, vagy más lehet a gond?
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
