Egyik oldalon egy ajtaja van, a másikon kettő, a csomagtartóéval együtt ez összesen négy, hiszen ferdehátú. A Hyundai mégis 2+1 ajtósnak mondja. Nem értem ezt az autót, talán ő se magát, de tetszik.
Ez a Hyundai annyira izgalmas, ahogy kinéz, hogy abból csak baj lehet. Egyszerűbb ruhában, hétköznapibb beállással, metálszürkében – és persze annyi ajtóval, amennyit megszoktunk – jó kis kocsiként libegne be a piacra, lehetne alufelnisíteni, ablaksötétíteni, gyomroskipufogóztatni. Igaz, akkor i30-nak hívnák.
Sajnos a Veloster formája mély emlékeket, régi vágyakat hoz felszínre az autóbuzik lelkében – láttán azonnal bevillan a remény: megint van CRX? Vajon nem kell többé játszanunk a sértődöttet a Hondának, innentől letojhatjuk, hogy anno elkészítették a világ egyik legjobb játékautóját, aztán elvágták az ellátást, és azóta csak a memóriafoszlányokon nyammogunk? Mostantól vállunkra emelhetjük a Hyundait, és mehetünk az urnájához csengetni? Örömmel, bármikor.
Pedig a Hyundai talán nem is akarta mindezt. Esetleg eszébe sem jutott, hogy létezett valaha CRX. Egyvalamit biztosan tudunk a Veloster keletkezésének mozgatórugóiról: megalkotásakor az egyik fő célcsoport az autót nem szerető fiatalok köre volt. A rendes jóléti államokban ugyanis mind több, már autótulajdonosi korba érő illető fordul el a kocsiktól, ül biciklire, jár gyalog, vonatozik, otthon kuksol a számítógép előtt, tudomisén, a gyártók pedig arra próbálnak rájönni, hogy lehetne őket lecsalogatni a bicikliről, motorról, egyéb szerekről, vissza négy kerékre. Erre lenne az eszköz a Veloster.
Ez az úgy-néz-ki-kicsit-mint-a-CRX problémakör tehát megeshet, hogy csak egészen kevés autóőrült mániája, a többségnek pedig azt jelenti a Veloster, ami ő valójában is: egy rendkívül egyedi csomagolású, jópofa, ferdehátú kompaktot. Hogy tisztába tegyem: a Veloster eladásainál a vevők többségének feltehetőleg fontosabb lesz a 6,5 literes átlagfogyasztás, mint a gyorsulási, végsebességi, rugalmassági adatok.
Az igazi párhuzam a múltból
Ezzel meg is kaptuk, mi a Veloster – korántsem a lángot lehetlő CRX, sokkal inkább a maga korában dízelmotorral is árult boulevard-racer, a Renault Fuego. Persze a Hyundai nyilván százszor megbízhatóbb, de a koncepció ugyanaz: maximális érzékiség és izgalom a szemnek, hosszú, nyugodt élet a pénztárca tartalmának.
Egyébként a Fuego idején a Renault-nál is megvolt a teljes spektrum mindenféle autóvásárlónak: a mai, józan i30-vevő R11-est vett, a magával nem bíró, száguldozó őrültek pedig R5 Alpine Turbót, esetleg középmotoros R5 Turbót vettek – lásd Hyundai Genesis különféle változatai.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Újabb kínai autómárka érkezik Európába, 1000 kereskedés megnyitása a cél
A márka 2025 végéig 10 országban nyitna kereskedéseket. Elsőként Németország, Norvégia, Dánia és Hollandia kerülhet sorra.
- Hírek
H-alakú váltót szabadalmaztatott elektromos autóiba a Ford
Jó vagy felesleges ötlet?
- Hírek
Feketelista készül a szabálytalankodó autósokról
A sebességtúllépők mellett az ittas vezetők és a mobilozók is felkerülnek a visszaesők listájára.
- Hírek
Végre egy rendes hibrid rendszeren dolgozik a Volkswagen
A Volkswagen eddig csak plug-in hibrid és lágy hibrid rendszereket kínált.
- Hírek
Méretes jégtáblákkal bombázta egy kamionos az autósokat az M7-esen
Valószínűleg elfelejtette indulás előtt letakarítani.
- Hírek
BMW-s szakemberekkel erősít a Xiaomi Európában
Európa sem marad ki a Xiaomi autóiból.
- Hírek
F1: az Audi nagyon nem örülne a V10-es motorok visszatérésének
Bár a gyártó közleménye diplomatikusan fogalmaz, egyértelmű üzenetet hordoz.
- Közélet
Átvert a kereskedő? A legjobb bírósági eljárás az, amelyik megelőzhető!
Elkerülnéd a bíróságra járkálást, de az igazadat érvényesítnéd hibás teljesítés esetén? Van megoldás!
- Technika
A Ford anno csinált egy hátsókerekes Focust, 420 lóerős V8-as motorral
Azt akarták demonstrálni, hogy az új külön is megvásárolható motorjuk milyen könnyen elfér a kisebb motorterekben is.
- Hírek
Még mindig lehet foglalót tenni az új Tesla Roadsterre, pedig már öt éve hitegetnek vele
Először 2020-ra ígérték a megjelenését, utána 2021-re, majd 2022-re és így tovább 2025-ig.
- Hírek
Ittasan rollereztek, a jogsijuk ment a levesbe
Két zalaegerszegi férfit is pénzbírsággal, illetve több hónapos eltiltással jutalmaztak az ittas rollerezésért.
- Hírek
Az év üzlete: ha megveszed ezt a hat Porschét, kapsz hozzá egy kamiont, amire felfér az összes
Kizárólag egy tételben lehet megvásárolni.
- Hírek
Valaki épített egy RC autót, 44 köbcentis, V8-as motorral
Az apró motornak elképesztően jó hangja van és egész hevesen mozgatja az autót, amibe beszerelték.
- Hírek
Cukorkával csalogatják a villanyautósokat, hogy éjszaka töltsék autóikat
Havi háromezer forintot lehet spórolni az autók sz éjszakai töltéssel Floridában.
- Hírek
Erre nem vagy félkészülve: Nissan Muranóból csinálnak GT-R-t
Valaki nagyon vágyott egy SUV GT-R-re.
- Hírek
Már az FBI foglalkozik a Tesla-vandálokkal
Trump belső terrorizmusnak nevezte, úgyhogy ennek megfelelően kezelik a helyzetet.
- Tesztek
A legtoyotább ToyotaTeszt: Toyota Camry - 2025.
A korábbi generációknál nem ritka az egymillió fölötti futásteljesítmény, kérdés, hogy sportos hibridként is tudja-e majd.
- Hírek
Hatalmasat borultak a Porsche Carrera Cup időmérőjén
A pilóta sértetlenül megúszta.
- Hírek
Hadüzenet Trumpnak: új megoldást javasolnak a kínaiak, Pekingben járt a BMW-vezér
Összehaverkodna Kína az EU-val?
- Hírek
F1 kibeszélő: válságértekezletet tart a Red Bull, inog Lawson széke, Piastri letette a névjegyét
Az ausztrál esőkáosz után egy valamivel unalmasabb futammal folytatódott a 2025-ös F1-es világbajnokság Kínában, de így is bőven van miről beszélni.
- Hírek
Megbízható Ferrarit akart, építtetett egyet egy Honda NSX-ből
Egy svájci férfi szerette volna átélni a Ferrari élményt, de nem akarta az olasz autókkal járó nyűgöket a nyakába venni.
- Hírek
Nem erősebb, de mégis gyorsabb a frissített Audi RS3
Sokat számít, hogy mennyire agilis egy autó.
- Hírek
Megijedt az autós, hogy oldalba vágják, ezért oldalba vágott valaki mást
Érthetetlen eseménysorozatot rögzített egy autós fedélzeti kamerája Ausztráliában.
- Hírek
Olcsó villany-Cupra, gyárlátogatás és nagy ígéretek
Megtekintettem a legolcsóbb elektromos Cuprát, vagyis a Ravalt, megnéztem a Seat és a Cupra gyárát és meghallgattam a két cég hangzatos ígéreteit.
