Mi magyarok főleg kisautókkal járunk, mármint az a réteg, aki saját zsebből vesz autót. Ez persze kompromisszum, de a C3 egyértelműen azok közé tartozik, amivel meg lehet békélni. Pláne, ha a 92 lóerős HDI motor van benne.
Még mielőtt teljesen elalélnánk, tegyünk helyre pár dolgot. Az előző C3-hoz képest alig változott a külseje, mégis lényegesen nagyobb az új. Ezért lehetséges, hogy magam mögé beülve normálisan elférek. Oké, nem egy Pullman-Merci, de a térdem nem üti le az elöl ülő veséjét. Nem tudom, hogyan csinálták, mert a tengelytáv alig nőtt, csak egymás mellé állítva látszik, hogy az új C3 bódéja mégis mekkora óriás lett a régihez képest. Még a csomagtartója is elég nagy (300 l), ahogy azt már egy összehasonlító tesztben megállapíthattuk.
Amúgy belül sok dolog nincs, amitől el lehetne ájulni. Normálisan formatervezett műszerfal kellemes borítással a tetején, máshol meg so-so anyagokkal. Nem mondom, a kályhaezüst részleg kicsit visszafoghatná magát, de a szép dekorbetéteket úgy látom, a DS3-nak tartják fenn. Jobban is néz ki, pedig lényegében ugyanilyen a műszerfala.
Szegény C3 tehát nem lehet túl jó, de még így is elmegy. Az már kevésbé tetszett, hogy a tesztautó esetében ott ültünk talpig üvegtetőben, tekerős hátsó ablakokkal, mert a Citroënnél a 4,2 milliós árba nem fért bele a hátsó villanyos ablakemelő. És még hálásak lehetünk, hogy felárért, pár aprósággal legalább megvehető 70 rugóért, mert sok kiskocsinál nem.
Az összeszerelési minőség jó, de a kesztyűtartó fedele gyárilag vetemedett. Apró,de rohadt bosszantó bug volt még a tesztautóban, hogy a vezetőülés nyikorgott, szerencsére nem mindig. Csak amikor rajta ültem. Igaz, ilyen piszlicsáré dolgokért az ember szinte dalolva visz egy Citroënt garis javításra, legalábbis azok, akiknek kijutott az első széria egy-egy hétfői példánya.
Alapvetően racionális embernek tartom magam, és holmi üvegtetőkkel engem nem lehet megfogni, de a C3 felcsúszott szélvédője tetszik. Igaz, nem ők használtak ilyet először, az Opel hamarabb dőlt be (az Astra GTC-vel) az üveglobbinak. Annyi a különbség az üvegtetőhöz képest, hogy itt az ember nem látja a szélvédő felső keretét, vagyis óriási a látómező és semmi sem zavarja. Ha pedig túlzottan süt a nap, egy árnyékoló panel előrehúzásával a C3 homloka visszacsúszik a normális szintre.
Az ember ilyesmit azért vesz, mert különlegesség, de még értelme is van. Bármilyen, töketlenül magasra helyezett közlekedési lámpát látunk kepeszkedés nélkül. Szóval a racionális felem is tudna igent mondani egy ilyen beruházásra. Hogy a hátrányait is lássuk: bizony nagyobb üveg nagyobb valószínűséggel kap kavicsot. És a 109 ezres felár csupán a normál szélvédő feletti részt fedezi. Továbbá a lehajtható napellenző mentén besüt a nap, ami néha zavaró.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Már az FBI foglalkozik a Tesla-vandálokkal
Trump belső terrorizmusnak nevezte, úgyhogy ennek megfelelően kezelik a helyzetet.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Méretes jégtáblákkal bombázta egy kamionos az autósokat az M7-esen
Valószínűleg elfelejtette indulás előtt letakarítani.
- Hírek
BMW-s szakemberekkel erősít a Xiaomi Európában
Európa sem marad ki a Xiaomi autóiból.
- Hírek
Feketelista készül a szabálytalankodó autósokról
A sebességtúllépők mellett az ittas vezetők és a mobilozók is felkerülnek a visszaesők listájára.
- Hírek
Végre egy rendes hibrid rendszeren dolgozik a Volkswagen
A Volkswagen eddig csak plug-in hibrid és lágy hibrid rendszereket kínált.
- Hírek
F1: az Audi nagyon nem örülne a V10-es motorok visszatérésének
Bár a gyártó közleménye diplomatikusan fogalmaz, egyértelmű üzenetet hordoz.
- Hírek
Újabb kínai autómárka érkezik Európába, 1000 kereskedés megnyitása a cél
A márka 2025 végéig 10 országban nyitna kereskedéseket. Elsőként Németország, Norvégia, Dánia és Hollandia kerülhet sorra.
- Hírek
H-alakú váltót szabadalmaztatott elektromos autóiba a Ford
Jó vagy felesleges ötlet?
- Hírek
Ittasan rollereztek, a jogsijuk ment a levesbe
Két zalaegerszegi férfit is pénzbírsággal, illetve több hónapos eltiltással jutalmaztak az ittas rollerezésért.
- Hírek
Erre nem vagy félkészülve: Nissan Muranóból csinálnak GT-R-t
Valaki nagyon vágyott egy SUV GT-R-re.
- Hírek
Az év üzlete: ha megveszed ezt a hat Porschét, kapsz hozzá egy kamiont, amire felfér az összes
Kizárólag egy tételben lehet megvásárolni.
- Technika
A Ford anno csinált egy hátsókerekes Focust, 420 lóerős V8-as motorral
Azt akarták demonstrálni, hogy az új külön is megvásárolható motorjuk milyen könnyen elfér a kisebb motorterekben is.
- Hírek
Még mindig lehet foglalót tenni az új Tesla Roadsterre, pedig már öt éve hitegetnek vele
Először 2020-ra ígérték a megjelenését, utána 2021-re, majd 2022-re és így tovább 2025-ig.
- Hírek
Cukorkával csalogatják a villanyautósokat, hogy éjszaka töltsék autóikat
Havi háromezer forintot lehet spórolni az autók sz éjszakai töltéssel Floridában.
- Tesztek
A legtoyotább ToyotaTeszt: Toyota Camry - 2025.
A korábbi generációknál nem ritka az egymillió fölötti futásteljesítmény, kérdés, hogy sportos hibridként is tudja-e majd.
- Hírek
A Xiaomi egyetlen autója kelendőbb, mint a Ford vagy a GM villanyautói egyben
A kínai telefongyártó az autópiacon is nagyon sikeres hazájában.
- Hírek
Valaki épített egy RC autót, 44 köbcentis, V8-as motorral
Az apró motornak elképesztően jó hangja van és egész hevesen mozgatja az autót, amibe beszerelték.
- Közélet
Átvert a kereskedő? A legjobb bírósági eljárás az, amelyik megelőzhető!
Elkerülnéd a bíróságra járkálást, de az igazadat érvényesítnéd hibás teljesítés esetén? Van megoldás!
- Hírek
Hadüzenet Trumpnak: új megoldást javasolnak a kínaiak, Pekingben járt a BMW-vezér
Összehaverkodna Kína az EU-val?
- Hírek
Olcsó villany-Cupra, gyárlátogatás és nagy ígéretek
Megtekintettem a legolcsóbb elektromos Cuprát, vagyis a Ravalt, megnéztem a Seat és a Cupra gyárát és meghallgattam a két cég hangzatos ígéreteit.
- Hírek
Hatalmasat borultak a Porsche Carrera Cup időmérőjén
A pilóta sértetlenül megúszta.
- Hírek
Nem erősebb, de mégis gyorsabb a frissített Audi RS3
Sokat számít, hogy mennyire agilis egy autó.
- Hírek
Megbízható Ferrarit akart, építtetett egyet egy Honda NSX-ből
Egy svájci férfi szerette volna átélni a Ferrari élményt, de nem akarta az olasz autókkal járó nyűgöket a nyakába venni.
- Hírek
Megijedt az autós, hogy oldalba vágják, ezért oldalba vágott valaki mást
Érthetetlen eseménysorozatot rögzített egy autós fedélzeti kamerája Ausztráliában.
- Hírek
F1 kibeszélő: válságértekezletet tart a Red Bull, inog Lawson széke, Piastri letette a névjegyét
Az ausztrál esőkáosz után egy valamivel unalmasabb futammal folytatódott a 2025-ös F1-es világbajnokság Kínában, de így is bőven van miről beszélni.
