Kutyából szalonna, marhából sprinter

Teszt: Citroen DS4 THP200 Sport - 2011.

2011.09.15. 06:19

Adatlap Citroën DS4 Sport THP 200 - 2011

  • 1598 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 200 LE @ 5500 rpm
  • 275 Nm @ 1700 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    7.9 másodperc
  • Végsebesség:
    235 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    6.4 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    8.4 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    5.2 l/100km
  • 7 890 000 Ft

Magas az autó, és magasak az ülések. A formájuk sem igazán jó, a nagyobb baj mégis az, hogy magasak. Próbáltam lejjebb engedni a vezetőülést, de a motoros állítási lehetőség valójában csak ülőlap-döntögetés, és az ülés alaphelyzete az én értelmezésemben felső pont volna, kisebb pilóták részére. Nagyjából azt érezni, mint a régi Alfa Romeo 145-ösökben: itt volna egy szép és jó autó, amiben csak a Lázár testvérek érzik magukat otthonosan, mert ülésmagassági szempontból ők a bakon nőttek fel. A helykínálat nekem elég, a magam 181 centijével. Magam mögött már elég kínos, ráadásul bár nem verem a fejem a tetőbe, elég klausztrofób érzés, ahogy a nagy feketeség az ember fölé kanyarodik. Ültettem a DS4-be 190 magas tesztszemélyt is, ő elöl-hátul szenvedett.

Íme, egy érv a DS3 mellett: elöl abban is elférünk, hátul meg ebben sem.

Gyorsan menni, azt lehet vele, abban semmi hiba. Az 1,6-os turbó benzines egyszerűen hibátlan, ráadásul az élményhez ad még a PSA szabadalma, a csak befelé, az utastérbe brummogó rezonátorbödön is. A váltó lehet, hogy ugyanaz, mint a DS3-ban: nagyszerű váltási érzet, rövid váltóutak és pontos kapcsolások még a hatfokozatú kulisszában is. De a kuplung, vagy valami az erőátvitelben már nagyon nem ugyanaz: nehéz vele bakkecskézés nélkül elindulni. 1-esben és 2-esben is rángat, mintha a motorelektronikába Bergengócia injektortérképét programozták volna, de simán el tudom képzelni, hogy egyszerű költséglefaragáson vérzett el a dolog: ami jó volt a DS3-ba, ezt is elviszi. Egyébként el is viszi, mert ha nyélen gyorsítunk, nem rángat, vagy legalábbis természetesebb az olyan rántás, csontig kiforgatva a motort. Erőátviteli probléma a bakkecskézésen kívül, ahogy a kormányt a gáz rángatja – a DS3-ban ilyen nem volt.

Ennek ellenére a DS4 a futóművön vérzik el. Nem csúnyán, kiömlő belekkel, az egész utat beborító ketchup-tócsában, csak pont annyira, hogy ne lehessen egy lapon emlegetni a DS3-mal. Feltűnően keményre vették a futóművet, de hiába, ez nem olyan intelligensen kemény, mint a DS3-és vagy a Mini John Cooper Works-é, és nem bír a nagyobb tömeggel. Konkrétan 151 kiló a különbség a DS4 Sport és a DS3 Racing között, és ez már egyértelműen sok ennek a futóműnek. Odébbdobál egy-egy nagyobb úthiba.

A műszerfalon körben puha műanyag, ami folytatódik az ajtók felső részén, de ott már nem puha. A fehér bőr ülésen is mutatós, bár nagy marhaság, ennél nagyobb marhaság már csak a fehér bőr az ajtó fogantyúja körül. A tologatható kartámasz se tűnik hitványnak, ráadásul van benne egy 230 voltos konnektor. Ez őrület: nem csak sminkelni lehet benne, de hajvasalót is használhatunk. Ja, és senki kedvét nem akarom elvenni, de a sminktükrök nincsenek megvilágítva.

Tudom, hogy Peugeot RCZ-t még kevesebb olvasó vezetett, mint DS3-at, látatlanban meg nem sokat lehet kezdeni az információval, de számomra a DS4 az RCZ-hez hasonló ál-sportautó. Lehet vele gyorsan menni, de ez leginkább az erős motornak köszönhető. Ugyanaz van benne, mint a DS3-ban, ugyanakkora teljesítménnyel, de vagy kéne egy jobb futómű, ami nagyságrendekkel drágítaná az autót, vagy találni benne valahol 150 felesleges kilót. Hiába érezzük magasnak az üléspozíciót, a DS4 valójában csak nyolc centivel magasabb, mint a DS3 Racing.

A sok extra miatt nem nevezném mérvadónak a konkrét tesztautó árát, egyébként sincs túl sok választásunk. A DS4 óriásplakát-ára, ami után kötelezően egy –tól szerepel, 5 és félmillió forint. Ezt a 200 lovas motort viszont csak a sport felszereltséghez kaphatjuk, ami 7,89 millió forintos induló árat jelent. A holttérfigyelő széria, a kanyarxenon 290 ezer. A villanyülés 150 ezer, a navi 210 ezer, a Denon hifi 120, a fehér betétek az egyébként széria sötét bőrön 80, de ha úgy be van bőrözve az egész beltér, mint tesztautónkban, az 680 ezer. Metálfény 100. A számolás persze nem olyan egyszerű, mert a tételek időnként össze-vissza szerepelnek mindenféle csomagokban, de egy értelmes, használható DS4 Sport 200 THP már 8,5 millió forint körül öszeállhat.

Nem rossz, Citroen-szinten egyenesen kitűnő autó, de olyan a DS4 Sport, mintha egy magyar szürke marhát iratnánk a Bowerman Institute-ba sprinternek. Simán képeznek belőle egy gyors szürke marhát, de a büdös életben nem lesz belőle gazella. Ha valaki Citroennel akar gyorsan autózni, maradjon a DS3-nál.

Totalcar értékelés - Citroën DS4 Sport THP 200 - 2011

6
TC

Becsülettel, németesen összerakott autó, ennek megfelelően az ára is elég németes. Lehet vele gyorsan menni, de az távolról sem olyan élvezetes, mint a DS3-mal. És egy Citroën 8,5 millióért mindig meredek.

Népítélet - Citroën DS4

5,9
Nép
5
7
7
6
7

Az oldalról ajánljuk

Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
  • Hírek

Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet

Az építőnek a fia adta az ötletet

április 21., 12:05
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
  • Hírek

Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót

Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.

április 21., 13:08
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
  • Gumidoktor

Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?

Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?

április 21., 17:31
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
  • Hírek

Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért

Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.

április 21., 15:51
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?
  • Belsőség

Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!

Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.

április 21., 14:33
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
  • Hírek

Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár

Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.

április 22., 06:02
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
  • Közélet

Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás

A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.

április 22., 06:01
A Sanghaji Autószalon képeken
  • Technika

A Sanghaji Autószalon képeken

Képgyűjteménnyel jelentkezünk a helyszínről.

1 órája
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
  • Technika

40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni

Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.

április 21., 10:31
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
  • Belsőség

Akkor mi most elhúztunk Kínába!

Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.

április 22., 10:42
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
  • Hírek

Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen

A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.

április 21., 08:45
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
  • Hírek

A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez

Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.

április 21., 07:06
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
  • Hírek

Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor

Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.

április 22., 07:23
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
  • Hírek

Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél

A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.

április 20., 09:57
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
  • Közélet

Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6

Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.

április 20., 06:50
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
  • Hírek

Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon

Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.

április 20., 08:53
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
  • Hírek

Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát

A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.

április 22., 10:07
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
  • Hírek

Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon

Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.

április 22., 09:33
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
  • Hírek

Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is

Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.

április 20., 11:55
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
  • Hírek

Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat

Így már ő vezeti a világbajnokságot.

április 20., 20:46
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
  • Hírek

Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift

A holland Suzuki képviselet követte el.

április 20., 15:58
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
  • Hírek

A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant

A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.

április 20., 15:00
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
  • Szerelem

Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink

Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.

április 21., 07:06
Méltó Transit-e az E-Transit?
  • Tesztek

Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád

A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.

április 20., 10:58
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
  • Vélemény

10 sportautó, amit becsülettel befejeztek

Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.

április 20., 13:00
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
  • Gumidoktor

Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?

Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?

április 20., 16:50
Marchi Mobile eleMMent
  • Hírek

Marchi Mobile eleMMent

április 21., 15:45
Tera S Motor T63
  • Hírek

Tera S Motor T63

április 21., 18:07
Suzuki Swift AllGrip FX
  • Hírek

Suzuki Swift AllGrip FX

április 20., 11:14
Renault Embleme koncepció
  • Hírek

Renault Embleme koncepció

április 20., 14:25