A kistestvére nagy kedvencem, de a DS4 már külsőre is olyan, mint amivel nem lehet megváltani a világot. A forma önmagában telitalálat, csak ez nem lehet igazán sportos autó.
A forma nagyon ott van. Az eleje a böszme mackóorral, az ívelt vonalak által határolt fordított trapéz-fényszórók, a meredek szélvédő, a dinamikus kardcsapásokkal formára kaszabolt hátsó tetőoszlop, a hátsó kerékív-domborítás, a hátsó lámpák felületbe simuló, mégis markáns formája, a kupészerűen lejtő tető. A Citroen biztos kézzel, de merészen dizájnol. Az utóbbi években az autós formatervezéssel kapcsolatos viták elsősorban a BMW-s Chris Bangle-ről szóltak, de ez mélységesen igazságtalan a Citroennel szemben. A DS-4-et tehát formára pokolian eltalálták.
Első beülésre látszik: onnan jött, mint a DS3, ami nem esik egybe a Citroenek származási helyével. Alig két hete ültem a Peugeot 508-ban, amit kifejezetten azért kértem el Papp Tibitől, mert lelkendezett, milyen jól össze van rakva. Aztán mentem egy kört, és nem mondhattam mást: sajnos én határozottan érzem benne azt a jellegzetes, PSA-s hitványságot. A DS4-ben bezzeg nem. Nálam a PSA-hitványság minőségérzet-lakmuszpapapírja az indexkar kapcsolási érzete, ami legalább tíz éve olyan, mintha két összeszigszalagozott hurkapálcika lenne az irányjelző: valószínűleg nem törik le, ha balra kanyarodunk, de jó lesz vigyázni.
Minden tisztességgel össze van rakva, illetve még annál is jobban: ez egy németesen összerakott autó. A németesség persze folyamatosan változó, dinamikus világunkban ugyancsak dinamikus fogalom. Nem is mondanám, hogy Mercedes, BMW vagy Audi-szintű összeszerelés, inkább állapodjunk meg abban, hogy mintha az Insignia márkatársa lenne. Márpedig az Insignia minőségét a három csúcsnémethez szoktuk hasonlítani. De ha le szeretnék hasadni a germán témáról, azt mondanám, még Mazdának is elmenne.
Jó a kormány fogása, tekergetni is jó, pont olyan közvetlen, amilyennek lennie kell, a rásegítés is olyan, hogy érezzük, komoly, erős autóban vagyunk. Az ergonómia nekem kicsit kaotikus, kezdve az ülésfűtés gombjának elhelyezésével: lent, az ülőlap oldalán motoszkálva mondjuk a támlaállító gombot keresgélve könnyű véletlenül magunk alá fűteni. A nagy kijelzőt sem tanultam meg rendesen kezelni a teszthét alatt: ha megnyomom a rádió gombját, kiírja az állomásokat, de aztán visszavált egy másik üzemmódba, amit egy harmadik gombbal állítottunk be korábban, és a navigációt vagy csak egy iránytűt jeleníti meg más egyéb adatokkal, ami már rég nem érdekelne, mert percek óta valami hallgatható adást szeretnék találni. Ami a DS3-ban a középkonzolon volt, az SOS és a Citroën Assistance gombok a DS4-ben a tetőkárpitra kerültek, kívül a látómezőn. Hiába persze, hiszen így is folyamatosan ellenállhatatlan vágyat érzek, hogy megnyomjam, legalább az egyiket.
A telefonpárosítás könnyen sikerült, bár a bluetooth menüben azzal nyitott, hogy vannak már benne párosított telefonok, továbbá lehetőség nyílik perifériák keresésére. Perifériák?! Riszörcs for Kamcsatka? Vagy esetleg billentyűzet, egér és monitor? Persze, periféria... A hifi hangszínét is nehezen találtam, miközben többször is belebotlottam egy Voice Synthesis nevű menüpontba. Na, ez vajon mi?! Kérem, tegyék meg tétjeiket! Hát, kedves hölgyeim és uraim, az nyert, aki arra tippelt, hogy a Voice synthesis azt jelenti, választhatunk, férfi, avagy női hangon beszéljen-e a navi.
Szép a műszerfal, érdekes a fordulatszám megjelenítése képernyőn analóg módon. Ahogy az Insignia fordulatszámmérője színt vált, ha megérkeztünk a magasabb tartományba, a DS4-én is piros lesz a keret, de ez még villog is, mint egyszeri raliautóban a váltáslámpa. Kár is, hogy a DS3 Racingből ez kimaradt, mert jó dolog. Kedves figyelmesség a középkonzolon a központi zár gombja mellett a night panel-funkcióé; nem tudom, hogy hívják ezt a Citroennél, de kikapcsolja a képernyőt és a műszerek megvilágítását, csak a sebességmérő marad látható. Én mondjuk hagytam volna egy kis fényt a fordulatszámmérőn, mert Magyarország nagy részén már úgyis csak éjszaka lehet tempósabban menni.
De a night panelt legalább a kormányról is kapcsolhatjuk, van egy gomb a bal küllő alján is. Jók az autóban az éjszakai láthatósági derítőfények, és mindenképpen javára írom a kétszólamú dudát. 80-as tempó felett működik a sávelhagyás-figyelő. A tesztautót találóbb lenne bemutatóautónak hívni, mert ebben aztán minden volt, amivel DS4 rendelhető. A holttérfigyelő megbízhatóan jelzett a sarkamban ólálkodókra, a sávelhagyás-figyelő gyakran rezgette a megfelelő oldali farpofámat, bár maga a jelzés elég kellemetlen, mintha az ember medencecsontja meszesedne. Dúskálunk a kanyarfényszórókban is, jó a tompított és szépen világít a reflektor, bár mintha mindkettőben kicsit sok lenne a légvédelmi jelleg.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Radikális szigorítás: évente kéne szigorított műszaki vizsgára vinni a 10 évnél öregebb autókat
Az Európai Bizottság szerint a régebbi járművek gyakrabban hibásodnak meg, ezért több balesetet okozhatnak.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
