Kutyából szalonna, marhából sprinter

Teszt: Citroen DS4 THP200 Sport - 2011.

2011.09.15. 06:19

Adatlap Citroën DS4 Sport THP 200 - 2011

  • 1598 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 200 LE @ 5500 rpm
  • 275 Nm @ 1700 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    7.9 másodperc
  • Végsebesség:
    235 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    6.4 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    8.4 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    5.2 l/100km
  • 7 890 000 Ft

A kistestvére nagy kedvencem, de a DS4 már külsőre is olyan, mint amivel nem lehet megváltani a világot. A forma önmagában telitalálat, csak ez nem lehet igazán sportos autó.

A forma nagyon ott van. Az eleje a böszme mackóorral, az ívelt vonalak által határolt fordított trapéz-fényszórók, a meredek szélvédő, a dinamikus kardcsapásokkal formára kaszabolt hátsó tetőoszlop, a hátsó kerékív-domborítás, a hátsó lámpák felületbe simuló, mégis markáns formája, a kupészerűen lejtő tető. A Citroen biztos kézzel, de merészen dizájnol. Az utóbbi években az autós formatervezéssel kapcsolatos viták elsősorban a BMW-s Chris Bangle-ről szóltak, de ez mélységesen igazságtalan a Citroennel szemben. A DS-4-et tehát formára pokolian eltalálták.

Első beülésre látszik: onnan jött, mint a DS3, ami nem esik egybe a Citroenek származási helyével. Alig két hete ültem a Peugeot 508-ban, amit kifejezetten azért kértem el Papp Tibitől, mert lelkendezett, milyen jól össze van rakva. Aztán mentem egy kört, és nem mondhattam mást: sajnos én határozottan érzem benne azt a jellegzetes, PSA-s hitványságot. A DS4-ben bezzeg nem. Nálam a PSA-hitványság minőségérzet-lakmuszpapapírja az indexkar kapcsolási érzete, ami legalább tíz éve olyan, mintha két összeszigszalagozott hurkapálcika lenne az irányjelző: valószínűleg nem törik le, ha balra kanyarodunk, de jó lesz vigyázni.

Minden tisztességgel össze van rakva, illetve még annál is jobban: ez egy németesen összerakott autó. A németesség persze folyamatosan változó, dinamikus világunkban ugyancsak dinamikus fogalom. Nem is mondanám, hogy Mercedes, BMW vagy Audi-szintű összeszerelés, inkább állapodjunk meg abban, hogy mintha az Insignia márkatársa lenne. Márpedig az Insignia minőségét a három csúcsnémethez szoktuk hasonlítani. De ha le szeretnék hasadni a germán témáról, azt mondanám, még Mazdának is elmenne.

Jó a kormány fogása, tekergetni is jó, pont olyan közvetlen, amilyennek lennie kell, a rásegítés is olyan, hogy érezzük, komoly, erős autóban vagyunk. Az ergonómia nekem kicsit kaotikus, kezdve az ülésfűtés gombjának elhelyezésével: lent, az ülőlap oldalán motoszkálva mondjuk a támlaállító gombot keresgélve könnyű véletlenül magunk alá fűteni. A nagy kijelzőt sem tanultam meg rendesen kezelni a teszthét alatt: ha megnyomom a rádió gombját, kiírja az állomásokat, de aztán visszavált egy másik üzemmódba, amit egy harmadik gombbal állítottunk be korábban, és a navigációt vagy csak egy iránytűt jeleníti meg más egyéb adatokkal, ami már rég nem érdekelne, mert percek óta valami hallgatható adást szeretnék találni. Ami a DS3-ban a középkonzolon volt, az SOS és a Citroën Assistance gombok a DS4-ben a tetőkárpitra kerültek, kívül a látómezőn. Hiába persze, hiszen így is folyamatosan ellenállhatatlan vágyat érzek, hogy megnyomjam, legalább az egyiket.

A telefonpárosítás könnyen sikerült, bár a bluetooth menüben azzal nyitott, hogy vannak már benne párosított telefonok, továbbá lehetőség nyílik perifériák keresésére. Perifériák?! Riszörcs for Kamcsatka? Vagy esetleg billentyűzet, egér és monitor? Persze, periféria... A hifi hangszínét is nehezen találtam, miközben többször is belebotlottam egy Voice Synthesis nevű menüpontba. Na, ez vajon mi?! Kérem, tegyék meg tétjeiket! Hát, kedves hölgyeim és uraim, az nyert, aki arra tippelt, hogy a Voice synthesis azt jelenti, választhatunk, férfi, avagy női hangon beszéljen-e a navi.

Szép a műszerfal, érdekes a fordulatszám megjelenítése képernyőn analóg módon. Ahogy az Insignia fordulatszámmérője színt vált, ha megérkeztünk a magasabb tartományba, a DS4-én is piros lesz a keret, de ez még villog is, mint egyszeri raliautóban a váltáslámpa. Kár is, hogy a DS3 Racingből ez kimaradt, mert jó dolog. Kedves figyelmesség a középkonzolon a központi zár gombja mellett a night panel-funkcióé; nem tudom, hogy hívják ezt a Citroennél, de kikapcsolja a képernyőt és a műszerek megvilágítását, csak a sebességmérő marad látható. Én mondjuk hagytam volna egy kis fényt a fordulatszámmérőn, mert Magyarország nagy részén már úgyis csak éjszaka lehet tempósabban menni.

De a night panelt legalább a kormányról is kapcsolhatjuk, van egy gomb a bal küllő alján is. Jók az autóban az éjszakai láthatósági derítőfények, és mindenképpen javára írom a kétszólamú dudát. 80-as tempó felett működik a sávelhagyás-figyelő. A tesztautót találóbb lenne bemutatóautónak hívni, mert ebben aztán minden volt, amivel DS4 rendelhető. A holttérfigyelő megbízhatóan jelzett a sarkamban ólálkodókra, a sávelhagyás-figyelő gyakran rezgette a megfelelő oldali farpofámat, bár maga a jelzés elég kellemetlen, mintha az ember medencecsontja meszesedne. Dúskálunk a kanyarfényszórókban is, jó a tompított és szépen világít a reflektor, bár mintha mindkettőben kicsit sok lenne a légvédelmi jelleg.

Totalcar értékelés - Citroën DS4 Sport THP 200 - 2011

6
TC

Becsülettel, németesen összerakott autó, ennek megfelelően az ára is elég németes. Lehet vele gyorsan menni, de az távolról sem olyan élvezetes, mint a DS3-mal. És egy Citroën 8,5 millióért mindig meredek.

Népítélet - Citroën DS4

6,3
Nép
5
7
7
6
7

Az oldalról ajánljuk

Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
  • Hírek

Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet

Az építőnek a fia adta az ötletet

április 21., 12:05
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
  • Hírek

Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért

Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.

április 21., 15:51
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
  • Közélet

Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás

A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.

április 22., 06:01
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
  • Gumidoktor

Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?

Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?

április 21., 17:31
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?
  • Belsőség

Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!

Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.

április 21., 14:33
Radikális szigorítás: évente kéne szigorított műszaki vizsgára vinni a 10 évnél öregebb autókat
  • Hírek

Radikális szigorítás: évente kéne szigorított műszaki vizsgára vinni a 10 évnél öregebb autókat

Az Európai Bizottság szerint a régebbi járművek gyakrabban hibásodnak meg, ezért több balesetet okozhatnak.

37 perce
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
  • Hírek

Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót

Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.

április 21., 13:08
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
  • Hírek

Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár

Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.

április 22., 06:02
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
  • Hírek

Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor

Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.

április 22., 07:23
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
  • Technika

40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni

Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.

április 21., 10:31
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
  • Hírek

Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon

Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.

április 20., 08:53
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
  • Hírek

Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát

A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.

április 22., 10:07
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
  • Hírek

A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez

Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.

április 21., 07:06
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
  • Hírek

Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon

Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.

április 22., 09:33
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
  • Hírek

Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen

A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.

április 21., 08:45
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
  • Hírek

Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél

A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.

április 20., 09:57
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
  • Közélet

Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6

Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.

április 20., 06:50
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
  • Belsőség

Akkor mi most elhúztunk Kínába!

Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.

április 22., 10:42
Méltó Transit-e az E-Transit?
  • Tesztek

Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád

A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.

április 20., 10:58
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
  • Hírek

A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant

A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.

április 20., 15:00
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
  • Hírek

Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift

A holland Suzuki képviselet követte el.

április 20., 15:58
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
  • Hírek

Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat

Így már ő vezeti a világbajnokságot.

április 20., 20:46
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
  • Hírek

Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is

Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.

április 20., 11:55
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
  • Szerelem

Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink

Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.

április 21., 07:06
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
  • Vélemény

10 sportautó, amit becsülettel befejeztek

Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.

április 20., 13:00
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
  • Gumidoktor

Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?

Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?

április 20., 16:50
Tera S Motor T63
  • Hírek

Tera S Motor T63

április 21., 18:07
Marchi Mobile eleMMent
  • Hírek

Marchi Mobile eleMMent

április 21., 15:45
Suzuki Swift AllGrip FX
  • Hírek

Suzuki Swift AllGrip FX

április 20., 11:14
Renault Embleme koncepció
  • Hírek

Renault Embleme koncepció

április 20., 14:25