Milyen kényelmes és csendes autó – mondogattam magamnak az Opel Corsában ülve. Indulás előtt elolvastam az Opel honlapján, hogy: ihletett életérzéssel átitatott, szellemes autó, az Opel Corsa vezetése valóságos álom. Sokat vártam, na.
Jól elszigetel a külvilágtól az F Astránál magasabb és szélesebb kisautó. Sokszor ropog a belseje a karosszéria tekeredése miatt, de ha nem padkától garázsfelhajtóig közlekedünk, tényleg csendes menet közben. Percek alatt sikerült beleélnem magam a helyzetbe, hogy én fizettem ki az alaposan felextrázott, listaáron nagyjából négymillió forintos, de Bandi módszerével akár félmillióval is lealkudható kocsit, majd nagy erőkkel igazolom magam előtt a döntést.
Csodálatos volt az első nap, amit a Corsával töltöttem. A Sunny Melonnak nevezett színnel kilógtam a forgalomban zombifejjel hazafelé araszolgató tömegből, mindenki megbámulta a valóságnál legalább ötven lóerővel többet sejtető tizenhetes felniket, és menet közben biztosan senki nem látta a hátsó dobfékeket. Rádiózás közben hamar feledtem, hogy előzőleg egy közönséges pendrive és néhány mp3-as felvétel többszöri kísérletezéssel teljesen lefagyasztotta a navigációt is tartalmazó audiorendszert. Csak a ki-bekapcsolás, illetve a stick eltávolítása segített a bajon. Nem lettem ideges, mert a Touch & Connect nevű fejegység többi funkciója jól működik. Érzékeny a képernyő, lehet ujjal nyomogatni a felbukkanó gombokat, van BMW stílusú, klasszikus állomáskereső-képernyő, és amikor szól, tulajdonképpen egész jól szól a száznyolcvanezer forintos csúcskészülék.
A sertéskommandó tagjai boldogan újságolták, hogy a Corsa négyesben gyorsítva robogott fel valamilyen felüljáróra több mint négymázsányi élőrakománnyal a fedélzetén, majd repítette tovább a társaságot a sült vastagbelek és csirkelábak felé. Később, amikor megláttam a hétliteres átlagfogyasztást a műszerfalon, rájöttem, a gázpedált már induláskor tiporni kell, hogy történjen valami. Vicces, hogy a váltóasszisztens kétezres fordulat fölött felkapcsolásra biztat. El sem tudom képzelni, hogyan lehet a gyárilag megadott 4,6 liter közelébe szorítani a lakott területen kívüli fogyasztást. Ha valaki elhiszi a zöld kamut, és eléri ezt az értéket, feltétlenül írja meg a módszert!
Néhány nap alatt megtanultam elvonatkoztatni a semmiségektől. Arra gondoltam, milyen jót fogok autózni az egynégyes kocsival, ha végre kijutunk a városból. A százlovas blokk a Corsa motorpalettájának közepe, ha nem számítjuk a Fiattal közös kisdízelt. Felára az egykettes verzióhoz képest alig több mint hetvenezer forint, így nem tűnik rossz választásnak. Néhány kilométer és harmincöt visszaváltás után mégis elő kellett vennem a forgalmi engedélyt, hogy ellenőrizzem a teljesítményadatot. Tényleg hetvennégy kilowatt, tényleg százharminc newtonméter? Egyszerűen nem akartam elhinni, hogy a már a parkolóházban is furcsán lomha gázreakciójú, hegymenetben egyenesen zsibbasztó, autópályán pedig csak noszogatásra meginduló motor papíron hozza a régi egyhatosok szintjét.

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
