És lenyomta a BMW-t
Teszt: Citroën DS3 Racing – 2011.
Elmúlt a varázs? Ebbe csak úgy beültem és elindultam, minden különösebb álmélkodás nélkül, hogy úristen, mennyire jó kis autó ez. Nem hívtam fel senkit, nem tukmáltam senkire a slusszkulcsot – legalábbis eleinte.
Természetessé vált, hogy egy Citroën ugyanolyan jó lehet, mint egy bármilyen autó. Egy Mini, egy BMW, egy Mercedes, vagy Audi. Vagy Lexus. Nyugodtan sorolhatjuk a prémiummárkákat, létezik egy Citroën, amelyiket bármelyikkel szembe lehet küldeni. Megtanultam tisztelni a Citroënt, és nem a múltját, hanem a jelenét, tudat alatt is képes vagyok elfogadni, hogy egy Citroën nem szeretetre méltó, ambiciózus fostalicska, hanem egy brutálisan jó autó.
A dudája csak egyszólamú, pedig egy csúcsmodelltől elvárható lenne legalább egy duett, ha nem is maga a komplett lambada vagy Shakirától a May hips don't lie, de épp elég harsány a külseje. Most a konkrét színösszeállítást nem elemzem, hiszen rengeteg variációban szabható testre, a Citroen honlapján lehet vele játszani, a nehézség inkább az olyan változat előállítása, ami nem néz ki ilyen jól. Leszámítva természetesen a matricázást. Nem is tudom, ki a nagyobb paraszt, aki megtervez egy ilyen matricaszettet, vagy aki megveszi? Egy része, például a tetőre ragasztott kockák és feliratok inkább csak bénák, más, mint a tanksapka köré kanyarított Caution-Attention felirat, már nevetséges. Vigyázzá', itt kell betőtteni a benzint!!! Meg a kesztyűtartón az a két nyíl, az mi?! Mutatja, hogy ez itten a híres-neves DS3? Kíváncsi voltam, mennyire könnyű megszabadulni ettől a szégyenteljes dekorációtól, úgyhogy egy kevésbé feltűnő elemet eltávolítottam: könnyű leszedni, ez csak sima dekorfólia. Később néztem csak át az ár- és felszereltségi listát, amiből kiderült, hogy a matrica opciós DS3 Racing-extra, százezer forintért.
Az ülések sportcélokra tökéletesek, autósmoziban dögleni vagy munkába járni már kevésbé. Ugyanakkor még épp a fájdalomköszöbön belül vannak, vagyis, mint később rájöttem, remekül reprezentálják az egész autót. World Rally Champion, racsing, meg Loeb ide vagy oda, azért a DS3 műszerfalában is van gyári illatosító. Sajnos ez már valószínűleg kifogyott, mert csak akkor érzem az illatát, ha kiveszem és az orromhoz tartom, egyébként a maradék alapján egyértelműen kár érte: finom illat. Ha már itt tartunk, a DS3 szellőzésével nem igazán vagyok megelégedve. Hiába kapcsoltam automatára a klímát, általában sokkal melegebbnek tűnt a hőmérséklet, de szerintem levegő sem jut be elég. Hiába zúgott a ventilátor 50%-on, majdnem végig lehúzott ablakkal kellett autóznom.
A jó kötésű középső tetőoszlop továbbra is brutális – jól néz ki, meg biztos sokat is merevít, de ez még a Ben Hur szuperszélesvásznú változatát is kitakarná, 45 fokban kikanyarodni a DS3-mal egyfajta közlekedési orosz rulett. Csodálatos vívmány lenne továbbá, ha ki lehetne kapcsolni a navigáció hangját. Lehalkítani nullára, azt le lehet, de ha bejelentenivalója van, úgyis leveszi a zenét, hogy beszélhessen egy kicsit némán. És a megszakadó zenéből vagy egyéb rádióműsorból kikövetkeztethetjük, hogy a navinak bejelentenivalója van, forduló vagy éppen nem-forduló következik.
A középkonzolon, a hifi alatt van két gomb. Az egyiken SOS felirat, a másikon Citroën embléma. Utóbbit kezdtem nyomkodni, hiszen nyilván az az ESP kikapcsológombja, ami egyben meghozza a Loeb-féle rali üzemmódot is. Néhány másodperc után elkezdett pittyegni és búgni, aztán egy hang azt mennydörögte, hogy ha meg akarom szakítani a hívást, nyomjam meg a gombot még egyszer. Jézusom. Megnyomtam. Tovább búgott, megnyomtam még hatszor, aztán a hifi hangszóróiból bejelentkezett a Citroën Assistance, hogy parancsoljak, miben segíthetnek. Meg szeretném szakítani ezt a telefonhívást, megtenné, hogy szétkapcsol? Köszönöm. És ennyi: egyvalamit kértem a szolgáltatótól, és bár más dolgok is ilyen flottul mennének!
Az ESP gombja egyébként balra lent van, nem igazán érdemes nyomkodni, mert bekapcsolt elektronikával is olyan gusztustalanul zúzhatunk, hogy az már botrányos, de erről kicsit később. Amíg el nem hagyom a várost, megállapítom, hogy a DS3 továbbra is tökéletes autó, kicsit keményebb és erősebb ez a Racing változat, de ha a vezetési élményt nézzük, nem feltétlenül ad annyival többet, mint mondjuk egy Mazda2. És kerül vagy kétszer annyiba, hiszen 1,5-ös Mazda2 van már négymillióért, ez meg mennyi is lehet? A sima DS három ötmilla körül lehet, akkor ez biztos nem több mint hat (hahaha). A háromajtós Mazda2 az 1,5-ös szívómotorral több kategóriával gyengébb, de mit számít az, ha csodálatos vezetési élmény kíséretében taposhatom ki a belét? Nem a köridőkre hajtok, hanem a tartalmas, emberhez méltó életre.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Cybertruck elbújhat: eladó egy örült, kockás, kabrió buggy, dübörgő V8-cal
Nem hogy ilyen, de még csak hasonló jármű sincs másik.
- Hírek
Bezuhantak a Bentley eladásai, a COVID óta nem volt ilyen rossz a helyzet
Mindez annak tükrében különösen vészjósló, hogy Frank-Steffen Walliser CEO szerint az egy autóra jutó bevételük sosem volt még ilyen magas.
- Hírek
Annyit estek a Tesla részvényei, hogy már a SpaceX Elon Musk legértékesebb tulajdona
Kedden egyetlen nap alatt 5,4 százalékot esett a részvények árfolyama.
- Tesztek
Ha eddig szeretted ezt a Mazdát, ezután még jobban fogodMenetpróba: Mazda CX-60 – 2025.
Láthatóan alig, a lemezek alatt viszont rengeteg apróságban változott a CX-60, és ettől csak még jobban kéne.
- Hírek
Eladó az amerikai AMG alapítójának egykori autója
A különleges modell alapjait egy amúgy sem szerény 500 SEL adta.
- Hírek
Rengeteg amerikai Tesla tulajdonos személyes adatait szivárogtatta ki egy weboldal
Bár az oldal egyfajta közösségépítő platformnak álcázza magát, valószínűleg az Elon Musk és a Tesla elleni fellépés egyik újabb eszközének szánják.
- Hírek
Európába is eljön az 588 lóerős Smart, ami akkora, mint egy Tesla Model Y
A legnagyobb Smart hatalmas akkumulátorral, nagy hatótávval érkezik, és Európában is kapható lesz.
- Hírek
Több milliárd forintnyi bírságot kerülnek ki az autósok New Yorkban olvashatatlan rendszámokkal
Van akinek csak szimplán koszos az autója, de a legtöbben szándékosan trükköznek a rendszámtáblákkal.
- Hírek
500 milliárd jennel csökkenti villanyautó fejlesztési költségeit a Mazda, a rugalmasságra törekednek
A Mazda az elektrifikáció hajnalának nevezte a 2030-ig tartó időszakot.
- Közélet
A helyszíni bírságot aláírni nem kell félnetek jó lesz
A bírságolás egyszerre legyen gyors, olcsó és jó. Kár, hogy ezekből csak kettőt választhatnak az autósok, amikor rájuk kerül a sor.
- Hírek
Egy férfi azt hitte, hogy ellopták az autóját, pedig nem
A rendőrök segítségét kérte, akik hamar rájöttek, hogy mi a gond.
- Hírek
A BYD új töltője már majdnem olyan gyors, mint egy tankolás
Másodpercenként két kilométer már elég komoly eredmény.
- Hírek
Ismét visszatér Clarkson*, Hammond és May a képernyőkre
A Not Very Grand Tour első epizódja árpilisban érkezik.
- Hírek
F1: törölhetik a 2026-os motorszabályokat, 2028-tól jöhet a V10?
Állítólag a Forma-1 vezetőségében jelenleg is mérlegelnek több olyan forgatókönyvet, amik visszahoznák a sokak által hiányolt V10-es motorokat.
- Hírek
Nagyot drágulhat a Teslák biztosítása, ha az emberek nem hagyják abba a rongálást Amerikában
Több társaság megtagadhatja a biztosítást, akkor a maradék pedig emelni fog.
- Hírek
Hivatalos: utód nélkül szűnik meg a Mercedes egyik közismert típusa
A döntést Markus Schäfer, a Mercedes technológiai vezetője jelentette be.
- Hírek
Veszélyes hibát idézett elő a Hyundai Ioniq 5 N legutóbbi visszahívása
A hiba állítólag egy visszahívés miatti javítás után jelen meg.
- Hírek
Belebukott a rajzfilmes trükkbe a Tesla
A Model Y nem egy Kengyelfutó Gyalogkakukk.
- Közélet
Így csinál metrót a villamosokból az új KRESZ
Az változtatás után a villamosok gyorsabbak lehetnek, mint a HÉV-ek.
- Hírek
Spórolásba kezd az Audi, teljesen elektromos jövőjét is feladta
Nem úgy alakult a gazdasági helyzetük, ahogy azt gondolták.
- Hírek
Hiába passzol a név, V8 nélkül nem fogy a Charger
Nagyot nyesett az elektromos változat árán a Dodge.
- Tesztek
Ne lepődj meg, ha megkerget egy ilyen kicsi BMWBemutató: BMW M235 és 220d Gran Coupé
Egy BMW-nek keresztmotorral is kötelessége a sportosság, a dízel 2-esnek is megy.
- Hírek
Egy felmérés szerint a németek 97 százaléka nem venne Teslát
Musk politikai megnyilvánulásai miatt (is) esett a népszerűség.
- Hírek
Akár a Nissannal és a Hondával is szövetségre léphet a Foxconn
A hírek szerint a vállalat egyből két márkával is összefogna.
- Hírek
Teljes útzár az M1-es autópályán, mentőhelikopter is érkezett a helyszínre
Egy konténert szállító kamion és egy kisteherautó ütközött össze.
- Hírek
F1 kibeszélő: estek-keltek az újoncok az Ausztrál Nagydíjon, Norris szerint a McLaren a favorit
Egy kifejezetten izgalmas, változatos futammal vette kezdetét a 2025-ös Forma 1-es szezon.
- Hírek
Nyugi, a jövőben is lesz benzines Alfa Romeo Giulia és Stelvio
Máskülönben még rosszabb számokat produkálna a gyártó.
