Nem V8-as, nem sportkocsi, csak egy ízig-vérig luxuskabrió, ráadásul annak sem tökéletes. Lehet szeretni, lehet gyűlölni, szóval érdemes lesz elolvasni ezt a cikket.
Már akkor gyanús voltam, amikor megálltam a ház előtt. A szomszédok csak a szemük sarkából mertek felém pillantani, pedig látszott rajtuk, majd megőrülnek a kíváncsiságtól. Mikor látták, hogy ugyanaz a jól megszokott forma száll ki a rettenetes BMW-ből, akit régóta ismernek, mintha enyhült volna valamicskét a helyzet, de azért nekem kellett előre köszönni, hogy megtörjön a jég. Jó napot – mondtam jó hangosan, a lehető legkedvesebben. Halk mormolás volt csak a válasz.
A forgalomban ugyanez van. Mindenki kíváncsi, mégis a legtöbben elkapják a fejüket, ha véletlenül összetalálkozik a tekintetünk. Ez van, ma Magyarországon nagyon nehéz tisztességes munkával megkeresni azt a 35 milliócskát, amibe a tesztautó fáj, ergo ha ilyened van, jó eséllyel bűnöző vagy; legalábbis a többség ezt gondolja. Pedig a Hatos kabrió minden, csak nem gengszter autó. Ha nekem kéne eladnom, biztos, hogy a gazdag ötveneseket céloznám meg vele, nem a kopasz, kigyúrt harmincasokat.
De mielőtt mindezt megindokolnám, nézzük meg, mit tud pontosan a 640i. Mindenki csípőből rávágja, hogy V8-as, pedig csak a jól bevált háromliteres, soros hathengeres hajtja, igaz, egy Twin Scroll, azaz dupla megfúvású turbófeltöltő azért segít neki ebben. A végeredmény 320 lóerő és 450 Nm nyomaték, ami még ennél a közel kéttonnás monstrumnál is elég egy 5,7 másodperces nulla-százhoz, legalábbis a gyári katalógus tanúsága szerint.
Tulajdonképpen nem is hiányzik ebből a kocsiból a V8-as, az ereje bőségesen elég és a hangja is nagyon szép a hathengeresnek. Alacsony fordulaton vártuk, hogy egy kicsit gyengébben teljesít, de hála a Twin Scroll Turbónak, szó sincs ilyesmiről. A sofőrnek tulajdonképpen semmi dolga nincsen, elég a kormányt tekergetni meg a pedálokat nyomkodni, a többit a nyolcsebességes automata váltó szépen megoldja; meg amúgy sem baj, ha a fordulat 2000 alá esik, hiszen a motor ott sem küszködik.
Most kéne következnie annak a résznek, hogy így bevágtam a kanyarba meg úgy megcsúszott a feneke, de ez a kocsi abszolúte nem erről szól. Most biztosan sokan vakarják a fejüket, talán még az is megfordul egyesekben, hogy egy megveszekedett őrült vagyok, amiért nem állatkodtam egy 320 lovas, hátsókerekes BMW-vel. Megnyugtatásuk végett elmondom, állatkodtam azért, de csak keveset.
A komfortostól a nagyon sportosig négyféle program közül választhatunk. Ahogy durvul a helyzet, úgy válik a futómű egyre feszesebbé, a kormány keményebbé, közvetlenebbé, és úgy harap egyre jobban a motor, de még a Sport Plus fokozat sem ad olyan élményt, ami elég intenzív ahhoz, hogy megőrüljünk, és ne nyálcsorgatva guruljunk inkább a 640i-vel élvezve a napot, a luxust és a friss szellő simogatását.
De miért?

Az oldalról ajánljuk
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
