Nem V8-as, nem sportkocsi, csak egy ízig-vérig luxuskabrió, ráadásul annak sem tökéletes. Lehet szeretni, lehet gyűlölni, szóval érdemes lesz elolvasni ezt a cikket.
Már akkor gyanús voltam, amikor megálltam a ház előtt. A szomszédok csak a szemük sarkából mertek felém pillantani, pedig látszott rajtuk, majd megőrülnek a kíváncsiságtól. Mikor látták, hogy ugyanaz a jól megszokott forma száll ki a rettenetes BMW-ből, akit régóta ismernek, mintha enyhült volna valamicskét a helyzet, de azért nekem kellett előre köszönni, hogy megtörjön a jég. Jó napot – mondtam jó hangosan, a lehető legkedvesebben. Halk mormolás volt csak a válasz.
A forgalomban ugyanez van. Mindenki kíváncsi, mégis a legtöbben elkapják a fejüket, ha véletlenül összetalálkozik a tekintetünk. Ez van, ma Magyarországon nagyon nehéz tisztességes munkával megkeresni azt a 35 milliócskát, amibe a tesztautó fáj, ergo ha ilyened van, jó eséllyel bűnöző vagy; legalábbis a többség ezt gondolja. Pedig a Hatos kabrió minden, csak nem gengszter autó. Ha nekem kéne eladnom, biztos, hogy a gazdag ötveneseket céloznám meg vele, nem a kopasz, kigyúrt harmincasokat.
De mielőtt mindezt megindokolnám, nézzük meg, mit tud pontosan a 640i. Mindenki csípőből rávágja, hogy V8-as, pedig csak a jól bevált háromliteres, soros hathengeres hajtja, igaz, egy Twin Scroll, azaz dupla megfúvású turbófeltöltő azért segít neki ebben. A végeredmény 320 lóerő és 450 Nm nyomaték, ami még ennél a közel kéttonnás monstrumnál is elég egy 5,7 másodperces nulla-százhoz, legalábbis a gyári katalógus tanúsága szerint.
Tulajdonképpen nem is hiányzik ebből a kocsiból a V8-as, az ereje bőségesen elég és a hangja is nagyon szép a hathengeresnek. Alacsony fordulaton vártuk, hogy egy kicsit gyengébben teljesít, de hála a Twin Scroll Turbónak, szó sincs ilyesmiről. A sofőrnek tulajdonképpen semmi dolga nincsen, elég a kormányt tekergetni meg a pedálokat nyomkodni, a többit a nyolcsebességes automata váltó szépen megoldja; meg amúgy sem baj, ha a fordulat 2000 alá esik, hiszen a motor ott sem küszködik.
Most kéne következnie annak a résznek, hogy így bevágtam a kanyarba meg úgy megcsúszott a feneke, de ez a kocsi abszolúte nem erről szól. Most biztosan sokan vakarják a fejüket, talán még az is megfordul egyesekben, hogy egy megveszekedett őrült vagyok, amiért nem állatkodtam egy 320 lovas, hátsókerekes BMW-vel. Megnyugtatásuk végett elmondom, állatkodtam azért, de csak keveset.
A komfortostól a nagyon sportosig négyféle program közül választhatunk. Ahogy durvul a helyzet, úgy válik a futómű egyre feszesebbé, a kormány keményebbé, közvetlenebbé, és úgy harap egyre jobban a motor, de még a Sport Plus fokozat sem ad olyan élményt, ami elég intenzív ahhoz, hogy megőrüljünk, és ne nyálcsorgatva guruljunk inkább a 640i-vel élvezve a napot, a luxust és a friss szellő simogatását.
De miért?

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
