Az ember szinte megkívánja
Használtteszt: Dacia Logan MCV 1.6 2007
Változatlan a véleményem a Dacia Loganról: ez nem jó autó, viszont egy kiváló termék. Még használtan is.
A Loganból nagyjából kétféle van a piacon. Az egyiket olyanok vették, akiknek valójában lenne pénze jobbra – beleértve a cégeket is –, de meg akarták ismerni közelebbről a szarrágás ízét, és magát a Daciát amúgy is üsd-vágd, nem apád használatra szánták. Ezek katasztrofálisak tudnak lenni, mint minden így használt autó, legalábbis ránézésre. Erről persze nem tehet az autó, de viszonylag jól tűri ezt, egyszerűen azért, mert az utasterében a műanyagokban szándékosan is lehetetlen kárt tenni. A kárpitok kopnak és koszolódnak, egy-két csavar lelazul, néhány műanyag darab leesik, de valójában semmilyen komoly kár nem következik be.
A másik alfaj a kispénzű vevő ex-Loganja, kis futásteljesítménnyel, vasárnaponként lemosva és visszatolva a garázsba. Némelyikük sajnos túlvállalta magát a hitellel, de ne gondolják, hogy túl sokan vannak így. Valószínűleg az az embertípus, amely ha meggebed, akkor is kinyögi a törlesztőt. És megbecsüli, amije van.
A piac már kevésbé becsüli meg ezeket a Loganokat: a fullfapad kivitelű négyajtósok már nyolcszázezer forint környékén megkaphatók. És itt hangsúlyoznám: ezek tényleg fapadosak, épphogy nem lesz szálkás az ember ülepe, ha beszáll. Se szervó, se utaslégzsák, se semmi. Az ajtók nyílnak, a kormány forog, oszt' vannak benne ülések. Ennyi az autó, kérem szépen.
Tulajdonképpen igaza volt a Renault-nak, amikor ezt az emberszállító készüléket megalkotta: egy alap Logan mindent tud, amire az iráni törzsi elit vagy egy káeurópai vidéki tanár vágyhat – és amennyit meg bír fizetni. Ám semmi többet. A lépcsős hátú Logan részleges bukása nálunk talán annak köszönhető, hogy itthon valahogy az emberek jobban igénylik a praktikumnál a státusszimbólum jelleget. És ehhez a limuzin dizájnja sokkal gyengébb, mint a kombié. Ezek után nem is csoda, hogy az MCV sokkal népszerűbb az alap dákónál.
A használttesztre megszerzett Logan is ilyen volt. Céges autó, egy használóval – ő Máté, aki azt mondja, a hét ülés és az olcsóság volt a fő szempont. Amúgy egy Transitot cseréltek le erre. Mivel arra vették, hogy rövid utakon szállítsák az embereket, a klímát, de még a villanyablakot sem látták fontosnak. Rádiót csak utólag raktak bele – a vicc az, hogy egy Hyundai márkájút. Azt kicsit furcsállotta Máté, hogy amíg a rács mögé nem kerültek be a hangszórók, ott erősen süvített befelé a szél, de hát ilyen egyszerű technika a Dacia. Ennyiért senki sem várja el egy Merci életminőségét a fedélzeten.
A tesztjármű valamivel több mint 46 ezer kilométert tett meg eddigi élete során, és a munkaidőben szállított utasai mellett további három gyermek gyötörte. Ezt már onnan is tudhattuk, hogy a legváratlanabb helyekről kerültek elő Matchboxok és mi tagadás, az utastere is megkopott. Leszámítva a műanyag paneleket, amelyeket valószínűleg valamiféle kerámiabevonat tesz sérthetetlenné. Cserébe az apróbb darabok viszont innen-onnan lepotyognak. Ami kifejezetten jó hír: a 2007 óta eltelt időben az utastér jellegzetes Dacia-bűze teljesen kiszellőzött.
Lapozzon a megfejtésért, továbbá a használt Loganok esetleges bajaiért. Meg hogy megtudja, akar-e ilyet.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
