Már ez önmagában is elég volt nekem, hogy az eddigi legszimpatikusabb Avensis legyen a 125 lóerős dízel. Pedig ennyi karcsúnak tűnik egy kétliteres dízeltől. Mostanság egy átlagos manager szemében 140 lóerő tekinthető a standardnak. Mégis ez a legjobb.
Nyilván nem annyira tiszta, mint az erősebb D-CAT változatok, de ennek van egy másik oldala is. Az elégetlen gázolajat gázolajjal elégetni nem feltétlenül takarékos megoldás, és ezt az összehasonlító tesztünk is igazolta: a legerősebb D-CAT fogyasztott a legtöbbet, miközben elég álmosan mozdult rá a gázadásra.
Ehhez képest itt ez a gyengének tűnő kétliteres, potom 310 newtonméteres nyomatékkal, és úgy megy, mint a mérgezett egér. A gázadásra már 1300-tól jól ugrik, noha a váltást segítő nyilacskák azt szeretik, ha 1500 körül tartjuk a fordulatot. Efölött elképesztően megindul, 2500 táján pedig a gyengébb idegzetű utasok elkezdenek sziszegni és vizet facsarni a kapaszkodóból. Ami egyértelműen a jó váltóáttételek jele. A hatos váltó egyébként jól kapcsolható, egyedül azt nem szereti, ha akkor akarjuk visszarakni egyesbe, amikor még mozgásban van a kocsi.
Amúgy 9,7 alatt van százon, elképzelni sem tudom, hogyan csinálja. Azon sem lepődnék meg, ha suttyomban lenne egy kis túltöltés (népiesen szólva overboost) a háttérben, de erre semmi sem utal a műszaki specifikációban.
Amellett, hogy a motor autópályán tökéletes, városban sem nyűglődés vele közlekedni. Nem akar állandóan lefulladni, nem túl hosszúak az áttételei, nem lavinaszerűen érkezik az ereje.
Amikor átvettem, 5,7-es fogyasztást mutatott a fedélzeti számítógép. Gondoltam, valaki vidékre ment vele, ezért. A hidegindítás után szépen fel is ment a fogyasztás 6,2-6,3 környékére, de utána kitartóan csökkenni kezdett. Aztán Budára érve beleálltam az alsó rakpart forgalmába, elmentem az irodáig és… 5,7. Aztán többször mentem erre-arra a városban, és ugyanez történt. Először fel, majd vissza, 5,7-re. Egyszer lement 5,5-ig, de ezt már nem tűrhettem. Addig toltam neki, míg fel nem ment két decit.
Aztán jött egy romániai túra, kinulláztam. Autópályán sikerült rövid időre akár 6,3-ig feltolni a fogyasztást, hogy megnyugodjak, de aztán jött az országúti rész, és ismét kikötöttem 5,7-5,8 táján. Igaz, tankoláskor kiderült, hogy a valóságban inkább 6,3, ellenben, másodszor hatot mutatott a gép és 5,8 volt a valós érték. Véletlenül ugyanezt az utat megtettem már Priussal is, és az többet fogyasztott. Egyszerűen ez a fránya kis dízel nem kajál, viszont annál inkább megy.
Ahhoz képest, hogy dízel, nem is hangos. Igaz, kifelé jól hallatszik, de bent alig zavaró a dízelhang, és ez a lényeg. Autópályán a motor elhalkul, inkább a menetzaj kerül előtérbe, de az sem túl erős. A végtelenségig el lehet viselni a megnyugtató mormogását.
Aki ismer, tudja, mennyire nem kifejezetten szeretem a dízeleket. Az Avensis kategóriájában van talán három-négy olyan, amelyik kéne. És az eddigi dízel Avensisek közül egy sincs köztük. Nos, ez a 125 lóerős igen. Úgy tűnik, hogy hiába turbózzák szénné a kis dízelmotorokat, azért nincs jobb a kis teljesítményű, ám nagy dízelmotornál.

Az oldalról ajánljuk
- Technika
Autók, amikben felnőttünk II. - 1970-es évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Belsőség
Így teljesülnek a gyermekkori álmok
Sokan álmodoztunk róla gyermekkorunkban, hogy elindulunk egy híres autóversenyen. Van, aki elindult.
- Hírek
Eladó egy darabka Top Gear történelem, de kell hozzá egy jó adag bátorság
107 593 mérföldet futott, eddig 13 tulajdonosa volt, de alapvetően jó állapotú.
- Brand and Content
Minden körülmények között
Na nem az Operában voltunk - by Hyppolit, a lakáj -, hanem menekültünk a dugóból. Az emberek jelentős részének ma már a napi "rutin" része a dugóban araszolás és menekülő útvonal keresés. Mi meg is találtuk, mutatjuk!
- Hírek
Forró helyzet: Tesla töltőt akart felgyújtani, végül ő maga is lángra kapott
Újabb támadás ért egy Supercharger állomást az Egyesült Államokban.
- Hírek
Muszáj sutba vágni a hagyományt: kínai technikára építhet SUV-t a McLaren
A McLaren? SUV-t? Kizárt dolog - mondták nemrég.
- Hírek
Óriási durranásnak ígérkezik az elektromos Octavia koncepciója
Nagy durranásnak ígérkezik: új formanyelvet és friss technikát ígérnek.
- Belsőség
Transportertől az 5-ös BMW-ig, avagy ezeket vennénk a munkáshitelből
Négy millió forint sok pénz, főleg 25 évesen. Logikusnak tűnhet, hogy valaki ezt használt autóra költené, így mi is eljátszottunk ennek gondolatával.
- Technika
Rendőrként kezdte, most Ukrajnában segít!MűhelyPRN: Mercedes-Benz Sprinter 2,2 CDI – 2012.
Minden autónak megvan a maga sorsa, de ennek a Sprinternek különleges életet szánt a sors: rendőrségi kisbuszból lett segélykocsi.
- Hírek
Akár a Nissannal és a Hondával is szövetségre léphet a Foxconn
A hírek szerint a vállalat egyből két márkával is összefogna.
- Hírek
Elmaradt a gépzsír, 7000 Grenadiert hívnak vissza
Banális hiba miatt hívják vissza az oldschool terepjárókat.
- Hírek
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.
- Hírek
73 éves, de nincs vele bírás: újra volán mögé ült a 92 évre eltiltott sofőr
Az autó nem jogosítvánnyal megy. Ez az ismert mondás valószínűleg az életfilozófiája a 73 éves ausztrál bácsinak.
- Közélet
A követési távolságról
Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.
- Hírek
Kicsontozott Model Y lehet a Tesla olcsó modellje
Tovább olcsósított gyártással vernének oda a kínai konkurenciának.
- Hírek
A legdurvább sport-Toyoták is hibridek lehetnek
Több okból is jól jönne ez a gyártónak.
- Hírek
A kínai Chery hosszútávra tervez, további két modelljük érkezik hazánkba
Az egyik legkisebb és a legnagyobb Tiggo modellt hozzák Magyarországra.
- Hírek
Elektromos pickupot készít a Toyota
A modellről egyelőre csak egy sejtelmes sziluettet mutatott a gyártó.
- Égéstér
Ezen a héten indul a 2025-ös Forma-1-szezon!
Látványos, de tartalmilag szegényes autóbemutató után indul a Forma-1 idei szezonja, kollágink pedig személyesen jelen voltak a nagyszabású eseményen, Londonban.
- Hírek
Itt a vadiúj Mercedes CLA, akár 792 kilométeres elektromos hatótávval
A generációváltással kívül és belül is megújult modell tisztán elektromos és hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz.
- Hírek
A végtelenbe és tovább! A sztratoszférába lőtte a fekvőrendőr a gyorshajtót
A fehér autó több métert repült a levegőben, majd felborult.
- Hírek
Érkezhet a Porsche következő fejős tehene, egy új SUV
Méghozzá hibrid és hagyományos hajtáslánccal.
