Félig-meddig a használtteszt rovatunkba passzolna ez az Avensis, ami valahogy elkerült minket. Szerencsére még pont elcsíptük, 27 770 kilométerrel és a 125 lóerős dízelmotorral. Valami limitált széria, Travel Edition…
Tesztautó viszonylatban soknak számít ennyi kilométer. Meg merem kockáztatni, hogy egy gondos tulaj 80-90 ezer kilométer alatt lakja le annyira a kocsiját, mint mi, autós újságírók 27 ezer alatt. Úgy tűnik, az Avensis jól bírja a gyűrődést, az elhasználódása egyetlen dologról volt észrevehető: a kemény műanyagjai karcosodnak, ami nem szép. Ilyenből van minden, a műszerfal felső puha borítását és a középkonzol szálcsiszolt műanyagjait leszámítva. Ha erre figyel az ember, úgy tűnik, nagyon egyben marad a belső tér. Nem hullik szét, nem kezdenek el zörögni a félig leeresztett ablakok satöbbi.
Az Avensis amúgy egy konzervatív autó. Nem akar túlzottan tetszeni, mert a Toyota-vásárlót rögtön elbizonytalanítaná. Miért ilyen szép? Miről akarja elterelni a figyelmet? Sokan pont ezért jönnek a Toyotához, mert már volt gyanúsan gyönyörű autójuk.
A kissé bumfordi limuzinformának vannak határozott előnyei. Nincs szorongás meg feszengés, mint egy Insigniában. Tényleg hatalmas belülről, nem dőlnek az oldalablakok az ember fejére, az ülések jók. Kardánalagút nincs a padlón, ettől hátul hárman is normálisan elücsörögnek. A csomagtartó nagy, de a kis lukon nagy dolgok nem férnek be. Egyszóval, aki komolyan gondolja a pakolást, vegye inkább a kombit.
Az Avensisben a jól végzett iparosmunka a legszerethetőbb. Az ajtók szépen szóló, tompa puffanása hátulra is jár, nem csak az elsőkhöz; a hátsó ablakok is teljesen leereszthetők; mind a négy ablakemelő automata (azaz nem kell a gombot végig nyomni), és még van egy csomó apróság, amit szeretnek elsunnyogni az autógyártók.
Cserébe viszonylag kevés az újfajta, csilivili extra benne, semmi kanyarlámpa, radaros tempomat, komfort index vagy hasonló – ilyesmit a csúcsváltozatba pakolnak, nincs kívánságműsor. Még az elektromos kéziféket is kézzel kell kezelni, mindössze arra hajlandó, hogy elinduláskor automatikusan old.
Ennek ellenére ez a Travel Edition egy jó összeállítás. Alap a kétzónás klíma, és jár hozzá egy navis, bluetoothos, tolatókamerás, USB-s rádió, ami önmagában vagy hatszázezer forintos előny egy hasonló kivitelű Passathoz képest, amibe egy USB-csati is plusz negyvenezer. Igaz, szokatlan a Toyota-navi kezelési logikája, de ingyé' meg lehet szokni, a térképe meg viszonylag aktuális.
Ha már Travel, kicsit hiányoltam a tempomatot. Ebben a változatban nincs kulcs nélküli indítás, szóval hozsánna néked, specifikáló részleg, mert megúsztunk egy csomó felesleges pittyegést, sípolást és figyelmeztetést.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Semmi extra, csak három Ferrari SF90 XX vár gazdáira a budapesti Ferrari szerviznél
Átlagos hétköznap.
- Hírek
Érkezhet a Porsche következő fejős tehene, egy új SUV
Méghozzá hibrid és hagyományos hajtáslánccal.
- Égéstér
Ezen a héten indul a 2025-ös Forma-1-szezon!
Látványos, de tartalmilag szegényes autóbemutató után indul a Forma-1 idei szezonja, kollágink pedig személyesen jelen voltak a nagyszabású eseményen, Londonban.
- Hírek
A végtelenbe és tovább! A sztratoszférába lőtte a fekvőrendőr a gyorshajtót
A fehér autó több métert repült a levegőben, majd felborult.
- Hírek
Itt a vadiúj Mercedes CLA, akár 792 kilométeres elektromos hatótávval
A generációváltással kívül és belül is megújult modell tisztán elektromos és hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz.
- Hírek
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Hírek
73 éves, de nincs vele bírás: újra volán mögé ült a 92 évre eltiltott sofőr
Az autó nem jogosítvánnyal megy. Ez az ismert mondás valószínűleg az életfilozófiája a 73 éves ausztrál bácsinak.
- Hírek
Elektromos pickupot készít a Toyota
A modellről egyelőre csak egy sejtelmes sziluettet mutatott a gyártó.
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Közélet
A követési távolságról
Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.
- Hírek
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.
- Hírek
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.
- Hírek
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.
- Hírek
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.
- Hírek
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.
- Hírek
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
A bevált recepten csak fejlesztettek.
