Rozsdás rozsomák rongyot ráz
Toyota MR2 1.6 (1986)
Mintha meg akarnánk lovagolni egy rozsomákot, miután az benyakalta Nyegleo komplett energiaital-gyűjteményét. Egyszóval egy vadállat. Persze ahhoz, hogy erre rájöjjek, először be kellett ülnöm, ami a már említett dimenzók miatt nem olyan könnyű. Egy korábbi tulaj nagyon passzentos kagylóüléseket hebrákolt bele: ha most felszednék még két kilót, már nem férnék be. Miután beültem, naiv vigyorral nézegettem a sokaknak undorító, de szerintem imponálóan szögletes műszerfalat. A kormányt fogva mindent könnyen elérni, a váltót leszámítva még a kormányt sem kell elengedni. A fényszóró és az ablaktörlő kapcsolói a műszeregység jobb és bal felső sarkaiban vannak, középső ujjal tökéletesen kezelhetőek.
Érdekes módon a korai Fierónál néhány műszer a középkonzol tetejére került, mondván, csak ott volt hely. A Toyotánál elfértek, és a középkonzol tetején csak egy polc van ott, ami tökéletes mobiltelefon-méret. Valamint ott az elmaradhatatlan szent kvarcóra. Nem tudtam mást gondolni, mint bájos az egész autó. Majd beindítottam és eltűnt minden báj, belőlem pedig minden kedvesség. A motor nem jár, nem duruzsol, nem kerreg. Ez kérem morog, de úgy, mint egy hurutos mopsz. A gyanútlan úrvezetőnek pedig esélye sincs, hogy megtartsa jó modorát: ő is morogni kezd. A közlekedőtársak pedig hirtelen ellenfelekké válnak.
Ahogy emelkedik a fordulat és eléri a háromezret, az üléstámla mögött a mopsz átmegy rozsomákba. Itt jegyzem meg, hogy Yoshida szan projektje teljes kudarc: az MR2 alkalmatlan ingázásra. Egyszerűen nem lehet vele lassan menni, se kulturáltan közlekedni. A rozsomák mindenkivel versenyezni akar és fog is. Ráadásul kevesen értik, miféle gyösz virgonckodik velük.
Nehezen illik már bele a mai forgalom képébe, annyira kicsi és lapos. A volán mögül kicsit olyan érzés kerülgetni a buszokat, mint Arvel Crynyd-nek röpködni egy A szárnyú vadásszal a csillagrombolók között. Márpedig egyszeri sofőr mindig mindent kerülgetni fog, az MR2-ben valahogy nem tűri az ember, hogy legyenek előtte… vagy csak nem lát ki belőle rendesen, olyan mélyen ül. Mindegy is. Az élményt csak az csorbítja, hogy bár a kormány csodásan közvetlen, de az átmérője lehetne kisebb, a pontos, fémesen klattyanó váltó útja pedig rövidebb. Ja igen, a fék pedig csak jelzésértékű.
Amúgy a városi ficánkolásnál csak egy jobb dolgot lehet a rozsomákkal művelni: kanyarodni. Gyulavitéz már egyszer kifejtette, miért is jó a középmotoros felépítés, úgyhogy eltekintenék a technikai résztől. Az élményről viszont csak áradozni tudok: hihetetlen vele kanyarodni, de nagyon észnél kell lenni. Minden előjel nélkül hajlandó magát eldobni, és valljuk be, nem egy gránittömb, úgyhogy a legkisebb ütközés is komoly sérüléseket tud okozni. Valahol ez teszi igazán élményautóvá: az adrenalin. Hogy fél benne a sofőr és uralni akarja, mert tudja, ha nem sikerül, mindennek vége.
Azt kell mondjam, Pistának teljesen igaza van, a mai sportosnak hirdetett acélgombócok szintetikus élményt adnak, és a legnagyobb veszély, hogy fényezőhöz, esetleg lakatoshoz kell vinni az autót. Az MR2 extrém sport. El is járt felette az idő. Ma már a használhatóság igenis lényeges, ebben pedig a rozsomák veszít.
Igazán csak húsz és nyolvan között jó, a kettest és hármast oda-vissza cibálva. Alul annyira gyenge, hogy dugóban csorogni vele szinte lehetetlen. Száz fölött alákap a szél, és úszni kezd az orra balra-jobbra. A csomagtartója semmire sem jó, és tíz liter körül eszik. Mára alig maradt első generációs MR2. Amit nem rágott el a rozsda, azt vagy kalácsra törték, vagy kamu Ferrari/Lamborghini lett. Pedig van olyan jó autó, hogy egyszer egy Ferrariból építsenek MR2-replikát.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
F1 kibeszélő: Piastri egyre jobb, Norris egyre rosszabb, válság a Red Bullnál
Még ha Oscar Piastri győzelme nem is forgott veszélyben, bőséggel akadt érdekes és izgalmas történés a legutóbbi Forma 1-es nagydíjon.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
