The Best of Szürkeimport

Használtteszt: Toyota Highlander Hybrid (2006)

2011.01.07. 06:39

Első ránézésre testes darab a Highlander, egy arasz híján öt méter, és a hibrid változat két tonna fölött van. Kívülről azért furcsa, mert kicsit hasonlít a korábbi RAV-4-re és a Land Cruiserre is, ezért az ember nézi, és nem érti, hogy miért nem stimmelnek a méretek. Így fehérben látványos, szürkében viszont észrevehetetlen. Toyota ez, nem Lexus.

Belül tényleg Amerika. Karottát szíven üti, ahogy meglátja az ajtókon a műfát, a kőolajbázisú fa kicsit túlteng mindenhol, és nem túl szép. Amúgy a szokásos amerikai, enyhén csúszós bőr, sima, bőrszerű felszínű műanyag világba csusszan be az ember.

A fő momentum: a tér hatalmas. A második sorban is. De még leghátul is elfér egy gyerek, mázsa alatt, tudják, arrafelé ez szempont. Pohártartó hegyek, külön szabályozható klíma még leghátul is, érintőképernyő, és hasonlók. Más semmi megragadó nincs benne, tán a műszerek érdekesek egyedül. A képernyőn a szokásos Toyota-hibrid energiadiagram és az éppenmimegy-ábra, mint egy Priusban. Egyetlen apró különbséggel: itt van egy plusz villanymotor, ez hajtja a hátsó tengelyt, ha kell. Persze, nem minden Highlander AWD jelzésű, sőt, a 2008-ban bemutatott második generációból már létezik belőle fronthajtásos, 2,7 literes, négyhengeres benzinmotorú hibrid is. Régen ilyen még nem volt, de akad szimpla 2,4-es benzines alapverzió is.

Karottával elindulunk, de azon kívül, hogy elismerően csettintünk a csend miatt, majd megbeszéljük, hogy milyen átkozottul megy padlógázon – max. nyolc másodperc alatt lehet százon – valahogy elterelődik a figyelem az autóról. Még konstatáljuk, hogy kicsit billegős kanyarban, elég érzéketlen a kormány, meg hogy milyen bivaly a klíma, aztán az élet nagy dolgairól dumálunk, mint gyermek, és hasonlók. Megállapodunk, hogy az autóvásárlás-projekt végéig nem lesz cikk a Highlanderről, csak ha már megvette.

Mert ilyet akar. A célra tökéletes, a teljesen funkciócentrikusan helyváltozatásra termett izé az, Amerikába szánt bumfordi belső dizájnnal, de legalább elég ósdi ahhoz, hogy ne legyenek túl vastagok a tetőoszlopai, ki lehessen belőle látni, és hasonlók. Asszem, ennyivel el is intéztük volna az autót, ha nem készült volna pár kanyarodós fotó is vele. Mert akármilyen hihetetlen, így forszírozva a dolgot, a Highlander összeszedi magát, és elkezd dolgozni alatta a futómű. Igaz, dől, de közben SUV-mércével mérve betapad a gumi, nem gonoszkodik, jól irányítható és nem ostobán alulkormányzott. Szinte jó nézni. És a fékje váratlanul jól fog.

Hogy terepen milyen? Semmilyen. A Toyota az amerikai honlapján egyébként külön felhívja a figyelmet: The Highlander Hybrid is not designed to be driven off-road, hogy azaz a Highlander Hybridet nem arra tervezték, hogy terepezzenek vele. A kocsi alá nézve elég nyilvánvaló, hogy miért: az akkucsomag alul van, a két tengely között, a benzintank előtt – a hét ülés miatt nem lehetett a csomagtartóba pakolni, mint a Prius, vagy a Lexus limuzinok esetében. Ezért aztán 16 centi a hasmagassága, ami alig több egy normál személyautóénál.

Viszont úton nagyon megy: ha a 211 lóerős benzinmotor, az első, 185 lóerős (136 kW) villanymotor mellett besegít a 76 lóerős (56 kW) hátsó, egész rémisztő a lendület. Amikor bekapcsol a V6-os, ugyan lesz motorzaj, de átkozott jó a hangja. Ennél már csak az a jobb, amikor csak villanymotorral gyorsítunk, előremenetben, normál gázkezeléssel 40-50-ig gond nélkül sikerül. Az össz-teljesítmény egyébként cirka 270 lóerő, mivel az áttételezések olyanok, hogy a három maximum nem egyszerre jelentkezik – ergo nem adhatók össze. De így sem rossz a Lexus RX 400h-ból átvett hajtáslánc.

Az ember végigpróbál mindent, és lenyugszik, hogy minden oké, megvannak a lovak és a kilowattok. Utána már csak azt nézegeti, hány jutalompontot kap az energiadiagramon. Gergő és feleségének stílusában picivel tíz liter fölötti az átlag, Gergő bevallása szerint, ha ő nem vezeti, lemegy tíz alá, városban járkálva is. Ez azért döbbenet, mindez csendben, szenvtelenül, és rugózva. Valószínűleg ez tetszett meg Karottának, el is eldöntötte, hogy ilyet vesz.

Már január van, és elárulhatom: végül nem lett semmi a dologból. Ennek számos oka van, többek között az a számos forint, amely végül hiányzott a büdzséből. Igaz, Toyota lett, és hibrid, hogy Dia is szívesen vezesse, és majd befér a hamarosan érkező baba is. A kutyát meg nem kérdezték: egy Prius II, szintén Amerikából. De az már egy másik történet.

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Népítélet - Toyota Highlander

8,9
Nép
6.5
10
9
9
10

Az oldalról ajánljuk

Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
  • Hírek

Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó

Az OSRAM volt az első.

március 10., 14:02
Így teljesülnek a gyermekkori álmok
  • Belsőség

Így teljesülnek a gyermekkori álmok

Sokan álmodoztunk róla gyermekkorunkban, hogy elindulunk egy híres autóversenyen. Van, aki elindult.

7 órája
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
  • Hírek

Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason

A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.

március 10., 17:57
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
  • Hírek

Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe

Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.

március 10., 13:23
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
  • Közélet

A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek

Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.

március 11., 06:06
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
  • Hírek

Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”

A döntésnek sokan örülnének.

március 10., 17:08
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmi
  • Belsőség

Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk

Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.

március 10., 15:52
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
  • Hírek

140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket

A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.

március 10., 12:28
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
  • Hírek

Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül

Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.

március 11., 06:06
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
  • Hírek

Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része

Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.

március 11., 06:06
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
  • Hírek

Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek

Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.

március 11., 08:57
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
  • Hírek

Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak

A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.

március 11., 10:54
Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival
  • Hírek

Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival

Nem kellett rá sokat várni.

március 10., 11:20
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
  • Közélet

Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3

Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.

március 9., 07:10
Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...
  • Hírek

Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...

Ilyen ez a kapitalizmus.

március 9., 08:40
Már Musk kirúgását pedzegetik
  • Hírek

Már Musk kirúgását pedzegetik

Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.

március 10., 11:14
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!
  • Belsőség

Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2

A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!

március 9., 09:57
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
  • Hírek

Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?

Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.

március 9., 10:52
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
  • Gumidoktor

Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?

Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.

március 9., 16:41
A felső-középosztály népautója
  • Tesztek

A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.

A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.

március 10., 06:03
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
  • Hírek

Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést

A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.

március 10., 08:23
Mindenki megúszná Trump vámjait
  • Hírek

Mindenki megúszná Trump vámjait

Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.

március 10., 10:08
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
  • Hírek

Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek

Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.

március 10., 06:03
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
  • Hírek

Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul

A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.

március 9., 12:17
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
  • Technika

Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak

A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.

március 9., 13:47
Toyota Urban Cruiser - 2025 Kenshiki
  • Hírek

Toyota Urban Cruiser - 2025 Kenshiki

március 10., 20:53
Toyota FT-Me - Kenshiki
  • Hírek

Toyota FT-Me - Kenshiki

március 10., 19:22
Toyota C-HR+ - 2025 Kenshiki
  • Hírek

Toyota C-HR+ - 2025 Kenshiki

március 10., 17:36
Neked ajánlott