Amikor irányíthatatlanul, hússzal csúsztunk oldalvást a jégen a betonoszlop felé, kiírta, hogy a menetbiztonsági elektronika nem működik, vigyem szervizbe. Na az nem volt vicces.
Pedig csak annyi történt, hogy Árpáddal szerettük volna a szerkesztőségi parkolóház tetején lefotózni, ahol nem volt síkosságmentesítés, se információ ennek teljes hiányáról. Hála a jóistennek, a tervező odaálmodott a felső szint felhajtójához egy kis párkányt, ami alatt nem volt jég, így a száraz beton megfogta a kocsit, mielőtt magánterületen totálkára törjük. Nem mi voltunk az elsők, ez később kiderült felérve a szerkesztőségbe.
Hogy az Insignia milyen autó? Érdekes. Abba a háromtagú családba tartozik, ami a szerkesztőségből kizárólag elvtelen ömlengést tud kiváltani, a másik kettő az Mx-5 meg a Hyundai i30/Kia Ceed. Eddig tucatnyi írásunk jelent meg róla, kivétel nélkül szerettük minden verzióját, legyen az négy- vagy ötajtós, kombi, kis vagy nagy benzines, esetleg valamelyik dízel, kézi vagy automata váltós, első- vagy összkerékhajtású. Mindegy, az Insignia mindenhogy jó.
A személyes viszonyom eléggé speciális, hiszen egy összkerekes, turbós, kétliteres, automatás kombiba sikerült beletolni majd' két olajcsere közötti távolságot Domsjőig meg vissza, szerettem. Piros volt, tüsszögött benne a BOV, elfértünk, nem hagyott ott sehol a sarkkör közelében, millió elosztóval és inverterrel folyamatos médiaközpontot tartottunk életben, és pont tíz litert evett túlterhelve, sztrádázva a jéghideg télben. Nem párásodott, jó meleg volt benne, tényleg szerettem, nem tudom, mi lett volna velünk, ha Csikós mondjuk tizenöt évvel ezelőtt kap konzumrohamot, és egy Omegával kell ugyanezt lenyomni.
Szóval a piros kombi a szívemhez nőtt, és ez nem csak az egymásrautaltság érzése miatt alakult így, hanem mert az Insignia voltaképp egy roppant kellemes autó. Szépek a vonalai kívül és belül is, kifejezetten szeretem a műszerfali vonalak folytatását az ajtókon. Jó fogni a kormányát, ugyan ebben az OPC-Line csomag részeként belekerült bőrkormány egyes műanyag darabjai nyiszorogtak. Jó ülni az ülésében, ami combtámaszállítós, fűthető fajta.
Rendesen szól a hifije, ami a jól hangolt benzinmotor-BOV-kipufogó viszonylaton mindegy, de ez dízel volt, és kerregős, ebben néha bekapcsoltam. Jó a kihangosítója, hamar be lehet állítani, mindent intéz magától, ki se kell venni a zsebből a telefont. A hifi nélküli navigálásra én se jöttem rá, akkor se meg most se, tehát az általam ismert eljárás: hifi be, hangerő le, navi indít, okéz, navi hangerő fel, amit akkor lehet állítani, mikor valamit épp mondana. Ismeri az utcánkat, tehát jó.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
