Az i30 nem a világ legizgalmasabb modellje, ez kétségtelen, ha azonban a pénztárcánkat és az igényeinket figyelembe véve komolyan gondolkozunk rajta, hogy új kocsit vegyünk a családnak, rögtön érdekessé válik.
Abszurd ezzel kezdeni, de nem bírom ki, sajnálom. A kombi i30-ban akkora hely van, hogy az első nekifutásra szinte befogadhatatlan. Beülök hátra és azt látom, hogy a térdemmel, ha akarnám, sem tudnám ültömben megérinteni a vezetőülés támláját, fejemtől a tető sok tíz centire húzódik, szinte fel tudok állni. Kiszállok, gyanakvással vegyített gonoszságtól vezérelve hátrébb tolom az első ülést, de ettől sem lesz rosszabb. Ugyan nem mértem meg centivel az összes hasonló méretű – Golf kategóriás – autót, de így is egyértelmű, hogy az i30 az egyik, ha nem a legtágasabb kocsi ebben a szegmensben.
Egyéb különleges ebben az autóban nincs, de ez persze nem jelenti azt, hogy nem tartogat több meglepetést számunkra. Döbbenet például, hogy egy Hyundaiba ilyen jó minőségű műanyagokat tegyenek. Az okát tudjuk, elvileg az i30 az igényeseké és a Kia Cee'd az egyszeri testvér, a nép gyermeke, de akkor is fura, hogy a tesztautót ilyen finom, puha anyagokkal vonták be.
A kárpitok is jók, tartósnak tűnnek, nekem az ülések is tetszettek, nem jelzett a derekam. A kezelhetőséggel, átláthatósággal sincsen gond, hiszen a műszerfal végtelenül egyszerű. Ebből a mondatból tulajdonképpen az is kiderül, hogy nem vagyok valami nagy véleménnyel a dizájnerek munkájáról. Az i30 cw talán a legszürkébb szürke egér a föld kerekén, és ezt nem csak az utastérre értem, a külső dizájn legalább annyira jellegtelen, mint a belső.
A kombi i30-cal képtelenség felvágni, még akkor sem lesz vagány, ha a 18 éves Lacika viszi el anyukája autóját szerenádozni kéthetes jogsival; ez a kocsi használati tárgy, így tessék hozzáállni. És persze kukkantsunk rá az árcédulára is, hiszen ebben a kategóriában nagyon sokszor az ár dönt. Az 1,4-es alapmodell 3,4 milliónál indul, a legjobban felszerelt, automata dízel ára 5,4, egy racionális választásnak tűnő, jól felszerelt, kézi váltós dízel pedig 4,7 millióba kerül. Nem rossz egy 126 lovas, alsó-középkategóriás dízeltől.
Jó tehát az ára, és az erős dízelmotor is az i30 oldalára billenti a mérleg nyelvét, de az élet, elvtársaim, nem habos torta. Mindjárt rátérek a negatívumokra is, de ha már a motornál tartunk, meg kell említeni, hogy az 1,6-os turbódízel nagy dinamikával mozgatja a kocsit és nem is hangos – 11,2 másodperc a 0–100, a végsebesség majdnem 200 km/h. Hidegen kerreg csak, de mivel szinte az összes dízel ilyen, ezt nem róhatjuk fel neki, egyébként csak 3500 felett hangosodik, de oda meg már nem illik, és nem is kell pörgetni, már alacsonyan is jól húz, szóval szépen lehet közlekedni vele úgy is, hogy 3000 alatt tartjuk.
És akkor jöjjön a savazás. A motor reakciói kissé suták, szögletesek, a kormányzás teljesen szimulátoros. A kipörgésgátló kezdetleges és a futómű is egyszerűcske, a kasztni nagyot billen minden kanyarban. Mit vesz észre mindebből az átlagos felhasználó, aki bevásárolni, dolgozni meg nyaralni megy a kocsijával és normálisan vezet? Valószínűleg semmit, és ha észre is veszi, nem zavarja, hogy hiányzik a vezetési élmény, hiszen ő közlekedni vágyik, azért vett ilyen kocsit, és ne felejtsük el, hogy a puha futóműnek előnyei is vannak: az i30 cw nem ijed meg a leghepehupásabb földutaktól sem, kényelmes, nem ráz, hiába a sok kátyú.
Még egy apróság. Bár nem kicsi a csomagtartó, kombihoz képest nem is kifejezetten nagy, 415–1395 literes. Esetleg jobb lett volna azt a pár centit a csomagtérnek adni, a hátsó lábtér ugyanis szinte túl nagy – már ha létezik ilyen egyáltalán –, plusz száz liter hely viszont jól jött volna egy hosszabb családi nyaralás során.
A Hyundai i30 kombi józan választás lehet. Jól összerakták, jó erős és takarékos a motorja, tágas az utastere és az ára is jó. Vezetési élményt ugyan nem nyújt, de olyan hibája, ami megkeserítené a hétköznapokat, nincsen. Nyugodt szívvel ajánljuk mindenkinek, aki az eszével dönt és nem a szívével. És ne feledjék: Korea a XXI. század Japánja.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?
Óriási gyártóbázis épít a BYD. Már most 60 ezren dolgoznak, élnek ott, de 200 ezerre növelhetik majd a létszámot.
- Hírek
Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok
Egy szivárogtatás szerint három különböző méretben kezdik meg a híres V8-as motorok gyártását.
- Hírek
Az autósok agyát is összehabarják Trump cikk-cakkos vámfenyegetései
Büntetővámok lesznek, csak nem tudni, kire vonatkoznak. E
- Hírek
Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid
Egy Inster alapú versenyautóról mutatott néhány kedvcsináló képet a Hyundai.
- Hírek
Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások
A rendkívül gyenge eladásokat valószínűleg több tényező összjátéka okozza.
- Közélet
Ha nem tolatva állsz be a parkolóhelyre, hamar kész a baj!
Az autózásban is el lehet spórolni dolgokat, de könnyen visszaüthet, ha rutinból parkolunk.
- Hírek
Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!
A Japán Nagydíjon így már Yuki Tsunoda lehet Max Verstappen csapattársa.
- Olajdoktor
10 ezer kilométer alatt 2 liter olaj fogy, másikkal jobb lenne?
Eszi az 5W40-et a kétliteres szívó benzines. Jobban járnék egy 10W40-nel?
- Hírek
Erre nem vagy félkészülve: Nissan Muranóból csinálnak GT-R-t
Valaki nagyon vágyott egy SUV GT-R-re.
- Hírek
Cukorkával csalogatják a villanyautósokat, hogy éjszaka töltsék autóikat
Havi háromezer forintot lehet spórolni az autók sz éjszakai töltéssel Floridában.
- Technika
A Ford anno csinált egy hátsókerekes Focust, 420 lóerős V8-as motorral
Azt akarták demonstrálni, hogy az új külön is megvásárolható motorjuk milyen könnyen elfér a kisebb motorterekben is.
- Hírek
A Xiaomi egyetlen autója kelendőbb, mint a Ford vagy a GM villanyautói egyben
A kínai telefongyártó az autópiacon is nagyon sikeres hazájában.
- Hírek
Méretes jégtáblákkal bombázta egy kamionos az autósokat az M7-esen
Valószínűleg elfelejtette indulás előtt letakarítani.
- Hírek
Bréking: Itt a legújabb Nissan Leaf!
A harmadik generáció jelentősen más lesz, mint eddig.
- Hírek
Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz
Egy tartálykocsit vontató kamion felborult Baltimore közelében.
- Hírek
Még mindig lehet foglalót tenni az új Tesla Roadsterre, pedig már öt éve hitegetnek vele
Először 2020-ra ígérték a megjelenését, utána 2021-re, majd 2022-re és így tovább 2025-ig.
- Hírek
A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra
A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy a jelenlegi 700 ezer darabos autógyártó kapacitást 1,2 milliósra növeli.
- Hírek
Feketelista készül a szabálytalankodó autósokról
A sebességtúllépők mellett az ittas vezetők és a mobilozók is felkerülnek a visszaesők listájára.
- Hírek
H-alakú váltót szabadalmaztatott elektromos autóiba a Ford
Jó vagy felesleges ötlet?
- Hírek
F1: az Audi nagyon nem örülne a V10-es motorok visszatérésének
Bár a gyártó közleménye diplomatikusan fogalmaz, egyértelmű üzenetet hordoz.
- Hírek
BMW-s szakemberekkel erősít a Xiaomi Európában
Európa sem marad ki a Xiaomi autóiból.
- Hírek
Újabb kínai autómárka érkezik Európába, 1000 kereskedés megnyitása a cél
A márka 2025 végéig 10 országban nyitna kereskedéseket. Elsőként Németország, Norvégia, Dánia és Hollandia kerülhet sorra.
- Hírek
Végre egy rendes hibrid rendszeren dolgozik a Volkswagen
A Volkswagen eddig csak plug-in hibrid és lágy hibrid rendszereket kínált.
- Hírek
Már az FBI foglalkozik a Tesla-vandálokkal
Trump belső terrorizmusnak nevezte, úgyhogy ennek megfelelően kezelik a helyzetet.
- Hírek
Valaki épített egy RC autót, 44 köbcentis, V8-as motorral
Az apró motornak elképesztően jó hangja van és egész hevesen mozgatja az autót, amibe beszerelték.
