Miután a szűk hely adta lehetőségekhez mérten két térd közé vettem a fakormányt, izgalommal markoltam meg a váltókart. Bár ez már a korábbi cikkekben elhangzott, most én is elismétlem: a Lada-váltó a fogaskerekekbe oltott nirvána, amit itt még tetéz, hogy a váltókar nem egészen negyven centi hosszú, pontosabban: rövid. Ennek a térdhajlatom különösen örült, hiszen az első két fokozat csak ott fért el. Elindulni nem volt nehéz, de vezetni már annál inkább. Egyszerre volt fura, félelmetes, felemelő.
Fura, mert jó, hogy egy araszra ültem az aszfalttól, és a középen osztott táblaüvegen keresztül próbáltam az útra figyelni. Ez persze nem mindig sikerült, mert a magával ragadó formából közel annyit látni a volán mögül, mint az autó mellett állva. Úgyhogy egyfolytában azon kaptam magam, hogy a Noelt és nem az utat nézem. Mindezek tetejébe minden feleakkora volt, mint akár egy Marutiban.
Félelmetes, mert a bordáimat leszámítva gyakorlatilag semmi sem védett a külvilágtól. Tudják, milyen rettegni egy magasan a fej fölé tornyosuló Yaristól? Vagy könyörögni, hogy el ne taposson bennünket a Corsa-monstrum? Kicsinek éreztem magam, de cseppet sem voltam jelentéktelen, hiszen az egész élmény felemelő volt.
A Noelt vezetve ezernyi tekintet követte a motor legutolsó kipöffenését is, mindenki mosolygott, szeretett és vigyázott rám. Bár több mint a duplájára képes, én mégis inkább békés hatvannal kóricáltam a Budaörsi úton. Érdekes módon senkinek sem voltam útban. Inkább hozzám igazodott a forgalom, mindenki visszalassított, villantak a vakuk a telefonokon, a fogak a mosolyra húzódó ajkak mögött. Ha megálltam, mindenki kérdőre vont vagy elismerően füttyentett. De akadt olyan is, aki az áráról indított alkut – tette mindezt menet közben!
A Váci úton gurulva egy kackiás bajusszal és karimás kalappal felvértezett passatos úr üvöltötte túl a forgalmat és tett jobbnál jobb ajánlatokat… De egyik sem volt elég jó. Ugyanis, és ez az egyetlen fájó pontja a Noel Roadsternek, az ára igen borsos: kerek ötmillió forint. Ez persze akkor drága, ha észérvek szerint ítélkezünk – legyen Papp Tibinek igaza. Hiszen ennyi pénzért olyan, igazi, új autót kapni, ami roskadozik az extráktól. Fűt és hűt. Van benne ABS meg menetstabilizáló rendszer, igazi lengéscsillapító, és nem olyan kelletlenül veszi az aszfalt akadályait, mint tekegolyó a csigalépcsőt. Egy ötmilliós autóba több fér egyetlen sporttáskánál és túlélhető benne az ütközés egy muskátlis ládával. Nem ázik benne csatakosra a sofőr és tud Euro-sokat a kipufogón át. Amúgy készülőben van egy Bravo-motoros, Euro 2-es verzió, de annak már köze sincs a Zsigulihoz. És tudják mit? Abszolút helyénvalók itt a racionális nézetek.
De ugyanúgy rendben van a Csikós-féle fellángolós megközelítés is. Ötmillió forintért többen megnéznek, mint egy SLS AMG-ben, és az autónak komolyabb presztízse van, mint egy Cayenne-nek. Annak ellenére is, hogy tiszta ládaderbi minden út. A fellángolós egyik fakultációja, a veterán szak pedig kincsként tekint mindenre, aminek forgalmija és rendszáma van. Ugyancsak becsüli a megannyi munkaórát, ami egy ilyen elkészítéséhez kell. Ráadásul ugyanezen szak tisztában van azzal is, hogy a Noel Roadster nem autó, hanem jelmez. Egy híresség drága selyemöltönyének poliészter mása. Ha magára ölti az ember, a harmincas évek bája öleli körül és védi meg a huszonegyedik század lélektelenségétől. Kit érdekel, hogy közben kékre fagy?
Köszönjük Nedbál Ervinnek az autót és az élményt.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
