Valami nem stimmel, érzem, valahol meg kell fogni, nem hagyhatom cserben az olvasót. De jaj, mi legyen, ha ezek a szemetek a Lotusszal csináltattak futóművet alá? Gondolhatják, persze, alápakoltak keményebb lengéscsillapítót, jó vastag rugókat és kész a hethelli csoda, de ha tudatosítjuk, hogy a Lotus Carst maga a Lotus Engineering tartja el, rájövünk, mekkora üzlet ez az angoloknak. És az ilyesmit nem illik félvállról venni, főleg, ha egy vastagon eleresztett koreai állít be az aktatáskájával.
Elöl McPherson, hátul kettős keresztlengőkar, erre az alapra hoztak össze lényegében egy hangyányival puhább BMW X3-futóművet, mely boldogan, dőlés- és bólintásmentesen kanyarodik, ugyanakkor alig érezhető, tompa, távoli dübbenéssel nyeli el a durva keresztbordákat is. Mondjuk ebben biztos szerepük van az egyébként nem éppen high-end Hankook-abroncsok per hatvanas oldalfalmagasságának, de akkor is: egészen kifinomult, könnyedén olvasható, főleg az automata összkerékhajtással, amelyik érezhetően alánk dolgozik, ha túlzott kúszást vagy kipörgést érzékel az első kerekek irányából. Lazább talajon fixen 50:50 százalékra zárhatjuk, ennél többet nem is tud, de telekre, latyakra jó lesz.
Akinek ez sem kell, csak a magas üléspozíció és a kátyúfájdalom nélküli közlekedés, az kérheti csak elsőkerék-hajtással, sőt, 1,6-os 133 lóerős vagy 2 literes, 163 lóerős benzinmotorral, esetleg a 115 lovas 1.7 CRDI dízellel. A két legkisebb motorhoz csak elsőkerék-hajtás jár. A legjobb választás azonban – és ez szerintem az összes mai SUV-ra érvényes – a kétliteres, 136 lóerős és 319 newtonméteres turbódízel hatgangos kéziváltóval.
Azért, mert egyedül ez tud meggyőzően erősnek tűnni, köszönhető ez javarészt a nyomatéknak és annak, hogy az akadásmentes, pontos kéziváltóval sokkal könnyebben belőjük a szűk, használható fordulatszám-tartományt (1800–2000 ford./perc), mint a nehézkes automata. Ebből kifolyólag olykor egész szépen lépeget, bár papíron 11,3 másodperc kell neki százra. Végsebessége 181 km/óra, ehhez hatodik fokozatban leszabályzott 3500-as fordulatszám és óra szerinti 195-ös sebesség tartozik. A jó futómű és az ügyesen eltalált elektromos kormányszervó áttételezése egész közvetlenre sikerült. Nem annyira precíz, mint egy X3 vagy Kuga kormánya, de meg fogunk lepődni.
Nem nehéz hét liter körüli vegyes fogyasztást kihozni belőle, de a legnehezebb lábbal sem lesz több, mint 8,5. 1525 kilóval, összkerékkel, ekkora bódéval a legnagyobb rosszindulattal sem nevezhetjük pocséknak ezt az értéket.
Vezetési élménnyel persze nem szokás hosszú bekezdéseket megtölteni egy SUV-tesztben, itt is leginkább a jó zajszigetelésen csodálkozunk el: hamar megtaláljuk a hatodik fokozatot, onnantól a főtengely egykedvűen hempereg, a gumik halkan surrannak, szélzaj alig-alig akad, kényelmesen túrunk sztrádán, széttört úton, valójában ott is, ahol személyautóval már finoman rálehelnénk a fékre a rossz út miatt, ott is.
Vannak ugyan nyilacskák, melyek az alacsony fogyasztáshoz előírt fokozatot mutatják, de a rendszer nem túl bonyolult, ennélfogva nem is működik valami jól, hiszen adott fordulatszámhoz párosítja az egyes fokozatokat, mintha a motor terhelését nem is nézné, így emelkedőn is bekínálja a hatodikat hatvannál, ami hülyeség, mert azonnal érezzük a kínlódó rázkódást.
Legjobb, ha magunkra hallgatunk és figyelembe sem vesszük magát az autót, mert nem igényli, teszi a dolgát, elrettentő részletek nélkül. Hiszen a Kia és a Hyundai esetében ideje lenne megjegyeznünk, hogy ez már nem az ahhoz képest jó autó, hanem egy minden téren elfogadható, abszolút konkurenciaképes termék. Tesztautónk ára (2.0 CRDI 4WD) a feláras érintőképernyős rendszerrel, EX felszereltséggel 7 779 000 forint, ami körülbelül egymillió forinttal (plusz mínusz 100 ezer) marad alatta a legfőbb – hasonlóan felszerelt és motorizált – konkurensek (Qashqai, Kuga, Antara, Captiva vagy akár Tiguan) árának.
És annyival nem rosszabb autó. Sőt, ha figyelembe vesszük, hogy mondjuk négy év alatt elveszíti újkori árának felét, és még mindig lesz három év garanciánk, akkor vennék is. Ezt azonban ki kell várni és beleülni akkor. Türelmesek vagyunk, idehaza biztos lesz belőle elég.
Egyetért? Vitatkozna vele? Véleményét elmondaná másoknak is?
Tegye meg a publikáció blogposztján!

Az oldalról ajánljuk
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
