Sokkal-sokkal jobban felszerelt, sokkal-sokkal kulturáltabb, még mindig jó vezetni és még mindig jól néz ki. De mielőtt ezerrel rohannának megvenni, azért olvassák el ezt a cikket.
Mióta nem is nyúl a Porsche a 911-es formájához? Olyan negyvenhat éve, ugye? És mennyi idő elteltével merte megbolygatni a Jaguar az XJ-t? Ott is eltelt bő negyven év. A Mini meg már bő ötven esztendeje húzza, mint ikonszerű autóforma, a Kacsa, a bakancs-Renault (R4), a Zsiguli is hosszú-hosszú évtizedeken át változatlan maradt. Ami bevált, azon nem nagyon szokás változtatni, legalábbis külsőleg lehetőleg nem.
Talán ez az oka annak, hogy a tojáshéjat a fenekéről idén ledobó Swift hajszálpontosan úgy néz ki, mint a 2004-ben bemutatott, 2005 óta árult változat. De valami azért itt nem egészen tiszta. Az eggyel korábbi Swift, ha jól emlékszem, tizenöt évig húzta jelentősebb változtatások nélkül. Akkoriban elkönyveltük – a Suzuki már csak egy ilyen kretén cég, nem frissít, nem halad a korral, de tény, hogy amit egyszer letesz az asztalra, az legalább problémamentes, tartós, őszinte cucc, emiatt is engedheti meg magának, hogy széllel szemben pisáljon.
Erre ezt a mostani, még mindig jól kinéző Swiftet kidobja a kínálatból az autóiparban szabványos hat év elteltével. Akkor kretén, vagy nem kretén? Jó a Swift, vagy rossz a Swift? A Népítélet számai szerint jobban szerették a népek az újabbat, mint az az előttit, az igazi Mi Autónkat, holott már azzal is igen elégedettek voltak. Tényleg nem értem, van egy típus, amit annyira sikeresnek tartanak, hogy tizenöt évig gyártanak, aztán jön egy, amit annyira sikeresnek tartanak, hogy az utódja is szinte hajszálpontosan azonos lesz vele. Utóbbit mégis leváltják öt (oké, hat) becsületes esztendő után. De legyen csak más baja a Suzuki-okkultológia megfejtése, a megoldás nyilván valahol a kilences és tizenegyes számok táján keresendő, de én nem vagyok jó a mindenféle misztikumokban...
Minél többet látom a legújabb Swiftet képeken, annál inkább sejtem a különbségeket. Nem, megkülönböztetni nem tudnám őket fejből, bár szerintem rövidesen az is megy majd, de a mai bemutató után már határozottan dereng, hogy vannak különbségek. A korábbi olyan keskeny arcú, mokány pofájú csávó volt, ez a mostani kissé kihízott, de még mindig fiatalos, joviálisabb képű. Az előző oldalról igencsak dobozszerű, amit nem sokan vesznek észre, annyira megvezeti a szemet a régi Arai sisakok plexijéhez hasonló ablakvonal. Ez a sötét csík a mostanin is megvan (és mennyire nem adja ki a Swift formáját a sötét szín...), de valahogy laposabbnak tűnik az egész autó, az ablakvonal pedig közel sem annyira sarkosan végződik a hátsó ajtónál. Hátulról pedig az újról inkább a vasaló-Mégane jut kicsit az ember eszébe, igaz, rendkívül óvatos átíratban. Farban a régi egyértelműen vagányabb volt.
Nem rossz az új sem, pont az, aminek lennie kell – pár évet öregedett, most már nem lázadó újító, hanem beérett, komolyan veendő individuum, világmegváltási hajlamok nélkül. Ettől azért még most is karakteres, felismerhető, üdítő színfolt a figyelmet felületi folthatásokkal felkelteni próbáló egyen-kisautódobozok között.
És a karosszériája az egyik legszélesebb a kisautó szegmensben, 1695 milliméter. És íme még egy jó szám, amit sokan értékelnek majd: a fordulókör 9,4 méteres, ami szintén szuper a kategóriában. Egyébként pedig az új autó hosszban (+90 mm), tengelytávban (+50 mm) és magasságban is (+10 mm) túltesz az elődön. Emiatt utastér-tágasságban is. Csak a csomagtartó maradt viccesen apró, hiszen alapból 204 literes. Itt a klasszikus mérőszám csődöt mond, hiszen ez még egyhullás sincs. Maximum egy félig leeresztett guminő fér el itt. És a hátsó pad se tud semmilyen trükköt – osztottan le lehet dönteni, ezáltal kapunk egy bazi nagy lépcsőt, oszt' jóvan.
Hadd tegyem hozzá: az új Mini formáját utánzó, meredek szélvédős autók (mint a korábbi Swift, a Fabia, hunyorított szemmel meg a Kia Soul pláne) nem igazán praktikusak, legalábbis haladási hatékonyság szempontjából nézve. Mivel viszonylag rossz az alaktényezőjük, ezért erősebb tempónál elég nagy bennük a zaj, gyorsabban kifogy a tüdejükből a szufla, mint a többi folyamikavics-autóból. És ilyenkor fogyasztani is kezdenek. A Swiftnél éppen ezt a légellenállási problémát orvosolták az elkentebb kontúrokkal – nem rosszul, hiszen a jellege tökéletesen megmaradt, most sem egydobozos a karosszéria.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
