Ami a belsejét illeti, egy az egyben ugyanolyan stílusú a műszerfal, mint a Passatban: az anyagok, a kis lépcső a felső borítás és díszléc között, a két nagy óra fölé domborodó. Ám mivel a VW a stílust az E46-ostól kölcsönözte, kicsit BMW-érzésem is van...á, hagyjuk. Az a lényeg, hogy gusztusos. És nem csak fényképről, hanem testközelből is, mert németes az anyagválasztás is.
Szerencsére a gombokat is újratervezték, a 407-es negyvennél több mütyürje helyett egész normálisnak tűnik a kezelés. A Peugeot is megtért a Nagy Központi Tekerőgomb egyházhoz, továbbá a Startgomb Mozgalomhoz, de belépett a Villanykézifék Baráti Körbe is – utóbbi kettő gombját fura módon a kormánytól balra tették.
A hely egyszerűen fenomenális, igaz, a 407-eshez képest tíz centit csaptak hozzá a tengelytávhoz, azaz több, mint 2,8 méter. A hátsó ülésen is rettentő a tágasság, az 508 ismét abban a ligában játszik, ahol a Passat és a Mondeo, és számomra érthetetlen módon lepipálja az aktuális Citroën C5-öst is, noha gyakorlatilag egyforma méretezésű a két autó. Ugyanez igaz a csomagtartóra is, még a limuziné is nagyobb a fél köbméternél, a kombié pedig alapból 560 literes. A csomagtartóknál látszik egyébként, hogy az 508 utolsó arasza mindkét karosszériával gyakorlatilag műanyag, többek közt ezért lehet az új típus 35 kilóval könnyebb a 407 hasonló változatához képest. A légellenállást is leszorították, a limuzin alaktényezője 0,25, a kombié 0,26.
Mitől hasal szépen?
Az 508-asnál kétféle első futóművet használnak: a normál modellek MacPhersont kapnak, a GT jelűek viszont kettős keresztlengőkarosat. Érdekelt, hogy vajon a 407-esből vették-e át az utóbbit, hiszen ennél az összes változat a fejlettebbik futóművel készült – meglepően élvezetes is a kormányzása. A MacPherson elvileg visszalépés ehhez képest.
Elkezdtem bekukucskálni a kerékjáratokba. És mit látok? Az autók egy részének – pont a GT kivitelűeknek – fekete hevedereket vettem észre a rugóin. Benyúltam, és megnéztem, hogy feszesek-e, és azok voltak.
Mi célt szolgálhatnak? Ezek a kocsik valószínűleg nem voltak eléggé csüccsben ahhoz, hogy dinamikusnak látsszanak, így fogták, és spaniferrel húztak pár centit a tekercsrugókon. Ettől válhatott szép egyenletessé a kerék és a kerékív között a rés. Hasonló trükköket az autók stúdiófotózásánál is be szoktak vetni, de ott elég, ha pár nehéz (ólom)zsákot behajítanak, és máris leül a kocsi. Ez egy ilyen eseményen elég furcsa lenne. A hidropneumatikus Citroënek esetében persze nincs szükség ilyen trükkökre.
A motorok közt három dízel lesz, a kicsi 1,6-ost (112 LE) stop-start rendszerrel is árulni fogják, eHDI néven. A kétliteres HDI 140 és 163 lóerővel lesz elérhető, a csúcsmodell egyelőre a 2.2 HDI, amit a GT kivitelhez tartogatnak: ez a korábbi, 170 lóerős motor modernizált verziója, 204 lóerővel. V6-os dízel egyelőre nincs, igaz, a 2,2-es teljesítménye pont annyi, mint a régi 2,7-esé volt, de nem lennék meglepve, ha az újabb, háromliteres előbb-utóbb feltűnne az 508-asban. A 3008 Hybrid4 hajtásrendszere is bekerül 2012-ben a típusba: ennél elöl egy dízelmotor, hátul villanymotor hajt.
Egy ilyen statikus bemutató alapján persze nehéz megmondani, hogy jó-e az 508-as. Egy biztos, mindene megvan ahhoz, hogy bizalmat ébresszen az emberben, hogy tényleg olyannak tűnjön, mint egy bunker a Maginot-vonalban: nehéz ajtók, komoly biztonsági vasalatok, erőt sugárzó formák és masszív belső. Valóban, a 3008 és az 5008 megjelenése óta jó irányba mozdult el a Peugeot, és az 508 rátesz az egészre egy lapáttal. 2011 elejétől lesz kapható, akkor majd kiderül, hogy az úton is olyan jó-e, mint ígérik.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
