A kilencvenes évek elején jártam először Franciaországban. Akkor tízből kilenc taxi francia volt. Mára a taxik többsége német, esetleg japán – egyértelmű a helyi autók kisebbségbe kerülése. És akkor még nem beszéltünk a magánautókról, a Golfok, BMW-k, Audik özönlötték el a francia utcákat.
A Wagner-zenével hirdetett C5 volt az első, és most az 508-as a második olyan francia autó, amiről el tudom képzelni, hogy képes megszorongatni a németeket. Főként a Passatot, Insigniát, netán a Mondeót, de nyugodtan idevehetünk az A4-estől a 3-as BMW-ig elég sok típust. Legalábbis ez volt az első benyomásom, amikor megláttam az 508-ast.
Nem tudom miért, de nekem az előd, a 407-es – a kupét kivéve – soha sem tetszett, mert furcsák az arányai. Centire biztos elég nagy, de a vevő egy iszonyatos méretű orrott kapott, kevés utastérrel és csökevényes csomagtartóval. Ettől még egy csomóan megvették volna, ha úgymond jól néz ki, mint egy BMW. Vagy sehogy, mint egy Toyota. De ez olyan volt, mint valami autó-karikatúra, egy kocsiról, amit valamilyen fájdalmas meglepetés ér hátulról. A nagy száj, az elhúzott lámpák, elnagyolt ívek – és semmi több. Ezen kívül volt négy kereke, ajtók, ablakok, kész, nem voltak finom részletei.
Persze, a „megvették volna” viszonylagos. Inkább fogalmazzunk úgy, hogy megvették volna a magánemberek is. A cégek, akik a vásárlások kétharmadát adják, így is megvették. Főleg a francia vállalatokról van szó, akik választhatták volna még a drámai megbízhatóságú Laguna II-t, vagy az ős-Daewoo belsejű, előző C5-öst.
Az 508 a tökéletes ellentéte a 407-esnek, mert kívánatos. Azt nem merem leírni, hogy szép, hiszen ez erősen szubjektív, de ettől függetlenül nekem kifejezetten tetszik. Pedig az alapforma szokványos, nincsenek túlzások, mondhatni, autószerű. Megvan mindene: fej, tor, potroh, egyik sem túl nagy, vagy kicsi.
A formatervet megmagyarázta nekünk a fődizájner, aki a kiegyensúlyozottságot említette legfontosabb tulajdonságként, vagyis a németeknek a saját fegyverükkel akarnak visszavágni. Elmondta azt is, hogy kisebbre vették a hűtőmaszkot, és feljebb is hozták. Ennek köszönhető, meg a normális méretű lámpáknak, hogy szemből sokkal több látszik a kocsi színéből, ami tényleg jó dolog.
Amellett, hogy nagy vonalakban rendben van az autó, őrült sok apró finomság fedezhető fel rajta. Játék a fényekkel, több finom él a motorházfedélen, az elképesztő rádiuszokkal hajtogatott hosszanti váll, a lámpák – mind önmagukban is izgalmasak. A hűtőrács felső szélén, régi betűtípussal egy finom Peugeot-felirat is feltűnt, ez is csupán egy a sok apróság között.
Még mielőtt teljesen önkívületbe esnék az 508-astól, azért hozzáteszem, a németektől kölcsönvett fegyverbe német lőszert táraztak be. Pár formai elemet határozottan germán, a lemezek domborítása, a C oszlopon felfedezhető Hoffmeister Knick, a kerékjárati ív lesimítása, a csomagtérfedél – van bőven déjà vu. Mégis az egészből valami jó sült ki, és ez a lényeg, nem lehet mindig mindenből újat kitalálni.
És a belsőépítészetben milyen Passat-szelek fújnak? Lapozzon!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
