Amit az orvos felírt
Kivételesen Doxa, saját 123-as Mercim is beillett az utcaképbe: az autók átlagéletkora nagyjából harminc. De ma nem autót, hanem szobrot jöttem vezetni: 1967-es Mercedes-Benz W110 200D Heckflosse.
Egy szobor-autó funkciója a puszta léte. Nem arra való, hogy a magamfajta félkegyelmű kváziveterános naponta kerülgesse vele a kátyúkat. Pedig istenien mutatna a céges parkolóban, mindenféle Mondeók közé tárazva. Arra való, hogy a tulaj évente kétszer kihozza a garázsból és forduljon vele egyet valami puccos veteránbemutatón. Az év hátralevő részében pedig álmodozzon, milyen jó is lenne minden nap ezt használni.
A Fecskéből 628 282 darab készült, cseppet sem ritka, ez nem teszi szoborrá. Ráadásul a fecsketársadalom alsó osztályába tartozik, kétliteres dízelmotorjával, kettő extrájával (nagy dísztárcsa, kétszólamú kürt) és 11 500 márkás árával. Csak a 200-as benzines volt olcsóbb nála, 500 márkával. A csúcs a 300SE Cabriolet volt (33 350 márka). Mielőtt bárki kötözködne, tudom, hogy a 300SE-C nem W110, hanem W111, rádásul fecskefarka sem volt. De az akkor is nagyfecske, csak farok nélkül.
Akadt amúgy fecske olcsóbban, a W110 első szériája, a 190 (9950DM) és 190D (10450DM). Négy év gyártás után, 1965-ben váltotta a 200-as széria. Míg a német márka inflálódott, az autó fejlődött. Legszembetűnőbb, hogy az irányjelző átkerült az A oszlop tövéből a fényszóró alá. Emellett az új dízelmotor főtengelye három helyett öt helyen volt csapágyazva, ami sokkal simább járást eredményezett.
Ez viszont még mindig kevés ahhoz, hogy a Fecske kiállítási tárgy lehessen. Szoborrá az állapota teszi. A következő leírás minden második hirdetésben megtalálható, és neppermarketingnek hívják: törés- és rozsdamentes, garázsban tartott, nemdohányzó, korát meghazudtoló, gyári állapotú. Ismerős? Aztán amikor elmegyünk megnézni az autót, csalódunk. A Fecske esetében viszont a leírás igaz, csak sajnos nem eladó. Ki válna meg egy darabka történelemtől?
Átlag céges Astra többet amortizálódik, egy év alatt annyit, mint a Fecske egész életében. Szinte mindene gyári vagy eredeti. Minden króm csillog, rozsda sehol, hibátlanok a vonalai. Egyedül jobb oldalán látható javítás, lerongyolta egy kispolszki. A kárpitok és a műszerfal pazar állapotban van. Elég csak beülni, és orrbarúg a Dezsőből már ismert illat, a negyvennéhány év alatt összeért kárpitok kellemes kipárolgása. Ráadásul nem rontja sokévnyi bagózás. Ha azt mondják, nemdohányzó, első reakcióm mindig az, hogy hiszi a piszi. A fényesen csillogó gyári szivargyújtót látva viszont csatlakozom piszihez.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Ha nem tolatva állsz be a parkolóhelyre, hamar kész a baj!
Az autózásban is el lehet spórolni dolgokat, de könnyen visszaüthet, ha rutinból parkolunk.
- Hírek
Az autósok agyát is összehabarják Trump cikk-cakkos vámfenyegetései
Büntetővámok lesznek, csak nem tudni, kire vonatkoznak. E
- Hírek
Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!
A Japán Nagydíjon így már Yuki Tsunoda lehet Max Verstappen csapattársa.
- Hírek
Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok
Egy szivárogtatás szerint három különböző méretben kezdik meg a híres V8-as motorok gyártását.
- Hírek
Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid
Egy Inster alapú versenyautóról mutatott néhány kedvcsináló képet a Hyundai.
- Hírek
Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?
Óriási gyártóbázis épít a BYD. Már most 60 ezren dolgoznak, élnek ott, de 200 ezerre növelhetik majd a létszámot.
- Hírek
Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások
A rendkívül gyenge eladásokat valószínűleg több tényező összjátéka okozza.
- Hírek
Még mindig lehet foglalót tenni az új Tesla Roadsterre, pedig már öt éve hitegetnek vele
Először 2020-ra ígérték a megjelenését, utána 2021-re, majd 2022-re és így tovább 2025-ig.
- Technika
A Ford anno csinált egy hátsókerekes Focust, 420 lóerős V8-as motorral
Azt akarták demonstrálni, hogy az új külön is megvásárolható motorjuk milyen könnyen elfér a kisebb motorterekben is.
- Hírek
Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz
Egy tartálykocsit vontató kamion felborult Baltimore közelében.
- Hírek
A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra
A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy a jelenlegi 700 ezer darabos autógyártó kapacitást 1,2 milliósra növeli.
- Hírek
Bréking: Itt a legújabb Nissan Leaf!
A harmadik generáció jelentősen más lesz, mint eddig.
- Hírek
Erre nem vagy félkészülve: Nissan Muranóból csinálnak GT-R-t
Valaki nagyon vágyott egy SUV GT-R-re.
- Hírek
Cukorkával csalogatják a villanyautósokat, hogy éjszaka töltsék autóikat
Havi háromezer forintot lehet spórolni az autók sz éjszakai töltéssel Floridában.
- Hírek
A Xiaomi egyetlen autója kelendőbb, mint a Ford vagy a GM villanyautói egyben
A kínai telefongyártó az autópiacon is nagyon sikeres hazájában.
- Hírek
Méretes jégtáblákkal bombázta egy kamionos az autósokat az M7-esen
Valószínűleg elfelejtette indulás előtt letakarítani.
- Hírek
H-alakú váltót szabadalmaztatott elektromos autóiba a Ford
Jó vagy felesleges ötlet?
- Hírek
Végre egy rendes hibrid rendszeren dolgozik a Volkswagen
A Volkswagen eddig csak plug-in hibrid és lágy hibrid rendszereket kínált.
- Hírek
Már az FBI foglalkozik a Tesla-vandálokkal
Trump belső terrorizmusnak nevezte, úgyhogy ennek megfelelően kezelik a helyzetet.
- Hírek
Újabb kínai autómárka érkezik Európába, 1000 kereskedés megnyitása a cél
A márka 2025 végéig 10 országban nyitna kereskedéseket. Elsőként Németország, Norvégia, Dánia és Hollandia kerülhet sorra.
- Hírek
F1: az Audi nagyon nem örülne a V10-es motorok visszatérésének
Bár a gyártó közleménye diplomatikusan fogalmaz, egyértelmű üzenetet hordoz.
- Hírek
Feketelista készül a szabálytalankodó autósokról
A sebességtúllépők mellett az ittas vezetők és a mobilozók is felkerülnek a visszaesők listájára.
- Hírek
BMW-s szakemberekkel erősít a Xiaomi Európában
Európa sem marad ki a Xiaomi autóiból.
- Hírek
Valaki épített egy RC autót, 44 köbcentis, V8-as motorral
Az apró motornak elképesztően jó hangja van és egész hevesen mozgatja az autót, amibe beszerelték.
