Amit az orvos felírt
Kivételesen Doxa, saját 123-as Mercim is beillett az utcaképbe: az autók átlagéletkora nagyjából harminc. De ma nem autót, hanem szobrot jöttem vezetni: 1967-es Mercedes-Benz W110 200D Heckflosse.
Egy szobor-autó funkciója a puszta léte. Nem arra való, hogy a magamfajta félkegyelmű kváziveterános naponta kerülgesse vele a kátyúkat. Pedig istenien mutatna a céges parkolóban, mindenféle Mondeók közé tárazva. Arra való, hogy a tulaj évente kétszer kihozza a garázsból és forduljon vele egyet valami puccos veteránbemutatón. Az év hátralevő részében pedig álmodozzon, milyen jó is lenne minden nap ezt használni.
A Fecskéből 628 282 darab készült, cseppet sem ritka, ez nem teszi szoborrá. Ráadásul a fecsketársadalom alsó osztályába tartozik, kétliteres dízelmotorjával, kettő extrájával (nagy dísztárcsa, kétszólamú kürt) és 11 500 márkás árával. Csak a 200-as benzines volt olcsóbb nála, 500 márkával. A csúcs a 300SE Cabriolet volt (33 350 márka). Mielőtt bárki kötözködne, tudom, hogy a 300SE-C nem W110, hanem W111, rádásul fecskefarka sem volt. De az akkor is nagyfecske, csak farok nélkül.
Akadt amúgy fecske olcsóbban, a W110 első szériája, a 190 (9950DM) és 190D (10450DM). Négy év gyártás után, 1965-ben váltotta a 200-as széria. Míg a német márka inflálódott, az autó fejlődött. Legszembetűnőbb, hogy az irányjelző átkerült az A oszlop tövéből a fényszóró alá. Emellett az új dízelmotor főtengelye három helyett öt helyen volt csapágyazva, ami sokkal simább járást eredményezett.
Ez viszont még mindig kevés ahhoz, hogy a Fecske kiállítási tárgy lehessen. Szoborrá az állapota teszi. A következő leírás minden második hirdetésben megtalálható, és neppermarketingnek hívják: törés- és rozsdamentes, garázsban tartott, nemdohányzó, korát meghazudtoló, gyári állapotú. Ismerős? Aztán amikor elmegyünk megnézni az autót, csalódunk. A Fecske esetében viszont a leírás igaz, csak sajnos nem eladó. Ki válna meg egy darabka történelemtől?
Átlag céges Astra többet amortizálódik, egy év alatt annyit, mint a Fecske egész életében. Szinte mindene gyári vagy eredeti. Minden króm csillog, rozsda sehol, hibátlanok a vonalai. Egyedül jobb oldalán látható javítás, lerongyolta egy kispolszki. A kárpitok és a műszerfal pazar állapotban van. Elég csak beülni, és orrbarúg a Dezsőből már ismert illat, a negyvennéhány év alatt összeért kárpitok kellemes kipárolgása. Ráadásul nem rontja sokévnyi bagózás. Ha azt mondják, nemdohányzó, első reakcióm mindig az, hogy hiszi a piszi. A fényesen csillogó gyári szivargyújtót látva viszont csatlakozom piszihez.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Égéstér
Laikus sztárvendég az Égéstérben!
Marosi Viktor hangját sokan ismerhetetitek a rádióból és a Laikus című YouTube-csatornájáról, de mi is meglepődtünk, amikor megtudtuk, egy kabrió E36-ost pátyolgat otthon. Ezúttal nem a Rádió Caféban, hanem az Égéstér stúdiójában beszélgetünk.
- Tesztek
Kamasuka még mindig őrzi a kincset
Ez a Mitsubishi nem a Renault-tól, hanem egyenesen Japánból jön, és modern plug-in hibrid hajtásával van is keresnivalója a piacon.
- Hírek
Az Audi már tervezi a következő sportautóját
Erről Gernot Döllner CEO beszélt a gyártó egy financiális rendezvényén.
- Hírek
Emberszerű robotok melóznak a Mercedes egyik gyárában
Egyelőre úgy néz ki, hogy nem veszik el az emberek munkáját.
- Hírek
A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra
A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy a jelenlegi 700 ezer darabos autógyártó kapacitást 1,2 milliósra növeli.
- Technika
Egy exeddel találkozni mindig nehézMűhelyPRN: Toyota Avensis T25 1,8 – 2006.
Ez a Toyota a használtpiac egyik biztosnak mondott választása, most kiderül, mennyire az ennyi év után.
- Tesztek
Eggyel bővült a felejthető Alfák soraTeszt: Alfa Romeo Junior Ibrida Speciale - 2025.
Van, aki vágyik Alfasudra, és biztos egy Arnát is őriznek valahol féltve. A Junior hibrid is lehet még valaki szerelme.
- Belsőség
Ez nem utcai autó, gyerekek...
Volt szerencsém egy csak 250 példányban létező autót kipróbálni.
- Hírek
Annyira rossz volt a Haas Ausztráliában, hogy a csapatfőnök azt hitte, elromlott az autó
A csapat a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon egyértelműen a leglassabbnak bizonyult.
- Hírek
Mennyivel kell menni egy félmilliós bírsághoz?
Jelentősen túllépte a megengedett sebességet.
- Hírek
Tavaly minden harmadik új autót Kínában vásároltak meg
2024-ben világszerete összesen 74,6 millió autót gyártottak, ebből 23 milliót Kínában értékesítettek.
- Hírek
Teljesen új külsőt kap az új MG4
A második generáció külsőre egy teljesen új modell lett.
- Hírek
Leállt egy kínai márka applikációja, a digitális kulcsosok nem jutottak be az autóikba
Ezért legyen nálad mindig a kocsikulcs.
- Hírek
Videó: vonuló mentővel ütközött egy autó Budapesten
A mentő használta a megkülönböztető jelzést.
- Hírek
Döbbenetes és szomorú, hogy még mindig milyen sokan nem kötik be magukat a magyar utakon
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartott a rendőrség, csatlakozva a ROADPOL által hirdetett akcióhoz.
- Hírek
Alig hisszük, hogy vezetés közben mivel múlatta az időt egy toyotás az autópályán
A rendőrök is meredeknek gondolták a produkciót, és félre is állították a sofőrt.
- Gumidoktor
Nem találok méretben megfelelő gumit a Hyundai-ra, eltérhetek a gyári mérettől?
A ritka Hyundai Velosterre ritka méretű gumi kell. Mehet rá keskenyebb vagy szélesebb is, vagy ragaszkodjak a gyári mérethez?
- Hírek
Teslákat rongáltak, 20 év börtön járhat érte
Terroristáknak minősítették a három elkövetőt, akik Molotov-koktéllal dobálóztak.
- Hírek
Még idén megérkezik Európába a BYD legolcsóbb villanyautója
Elég valószínű, hogy tízmillió forint alatt lesz.
- Hírek
Veszélyes lehet az összes Tesla Cybertruck, mindet visszahívják
Az egyik rozsdamentes acélpanel lerepülhet, ami életveszélyes sérüléseket okozhat.
- Hírek
Még a BMW-t is meglepte, mekkora a kereslet a kombi M5-ös iránt
Erről Sylvia Neubauer, a BMW ügyfelekért, brandért és eladásokért felelős elnökhelyettese beszélt.
