Ezt magyarázd meg otthon!
Próba: BMW M3 GTS
A GTS-sel elérte az M GmbH, hogy olyan M3-at csinált, aminek már versenypályán sem esik jól hirtelen közel menni a határaihoz. Annyira veszettül gyors, olyan éles, hogy tucatnyi körön át kéne szokni, mire kiállna a merev félsz a végtagokból, hogy ha ez most mégis túl sok, akkor a falig már nem lesz időm méltó disztichonba szedett sírfeliratot sikoltani a mikrofonba az utókor számára.
Nincs bénázó alulkormányzottság, ügyetlenül radírozó orr, csak beránt a kanyarba és kiköp a túlvégen, olyan tempóval, hogy legszívesebben kigyorsítás közben is lassítana egy kicsit az ember, hogy utolérje a józan esze a következő féktávig, ami persze pont fele olyan hosszú, amilyennek saccolja.
A motor dühösen forog bele a 8300-ba, tompa ütéssel jön meg a következő fokozat, és ugyanúgy megy minden tovább, még a légellenállás se nagyon könyörül rajtam addig a szűk 200 valameddig, amíg fel tudok gyorsulni a célegyenes nélkülire komponált pályán. Itt nincs limiter, ha lenne elég út, meglenne a 305, elég hamar.
Az M-DCT nevű hétsebességes duplakuplungos váltó szoftverét direkt a sportoláshoz programozták, így nemcsak veszettül gyors, hanem meg is döccent egy kicsit, hogy meglegyen a versenyautós hangulat. Meg is van, de nem vág olyan kegyetlenül oda, mint a korábbi szimpla kuplungos SMG az utolsó M5-ben, amitől minden váltásnál azt hittem, hogy valami eltört, vagy a gerincemben, vagy a váltóban, és aztán az utóbbiban jellemzően tényleg. Kézi sebességváltót opcióként sem kapunk. Ahogy a Queen együttes dalolta, „Another one bites the dust”.
Most jönne az a rész, ahol a szerző arról hazudik lírai mondatokban, hogy miként driftelte végig az Ascari versenypálya minden ívét, a döntött parabolikát is beleértve, míg a spanyol légiirányítás oda nem telefonált, hogy a Michelinek füstjétől nem látnak az utasszállítók pilótái. De a szerző összesen 3 hitvány kört ment, amit álmélkodó, riadt káromkodással töltött, és ezalatt eszébe sem jutott megkeresni a DSC kikapcsológombját. Az M-Dynamic mód így is épp eleget mutat meg a játékossági hajlamból, és farolgatni pompásan lehetett már a széria M3-mal is.
Így azt sem tudom, milyen lehet az utcán a GTS, de el tudom képzelni. Valószínűleg zord, de bőven elviselhető. Mint minden igazán jó futómű, ez is képes rugózni és csillapítani, nem ostobán merev, így nem halnánk bele közúton, de azért ez a tárgy versenyautónak kényelmes, nem utcai autónak kemény. A hátsó segédkeretet például fixen rögzítették a padlóhoz, nincs gumiágy a silány útburkolat ellen, és az állítható keménységű gátlókat se lehetne addig puhítani, hogy rá merjek hajtani a Gyömrői útra.
Szóval a GTS nem egy átmatricázott M3, hanem egy minden ízében állat hobbiautó, egy veszedelmes de csodálatos termék. Fantasztikusan jó már a sima M3 is, de ott nem ébredt fel bennem a bírvágy, sose értettem, hogy miért akarna bárki 420 lóerős autóval járni az átlagosan a 39,7 km/órás tempójú magyar ingázásban, minden bokor mögött egy 300 000 forintos közigazgatási bírságot gyanítva. A GTS-sel viszont nem azért megy az ember a Váci útra, hogy a lámpánál ráverjen 3 tizedet százig az 500 lovas E60 M5-re (4,4 vs 4,7 mp), hanem mert onnan hajt fel az M3-mas autópályára a Hungaroring felé. És azt már értem és kívánom is. Nagyon.
De hülye-e, aki ennyi pénzt ad érte? Természetesen. Mindenki hülye, aki sok tízmilliót ad egy autóért, miközben nincs elég lélegeztetőgép a kórházakban, és Afrikában legyek döngnek az AIDS-es gyerekek körül. Darabáron rendkívül rossz ár/érték arányú csomag a GTS. Az AP racing fékek, a KW futómű, a karbon aero-elemek, a felnik és gumik mind szabadon megvásárolható versenyalkatrészek. Csövezni nem csak NASA-nál tudnak, és az az plusz 30 lóerő se váltja meg a világot.
Egészen biztos, hogy a BMW rommá keresi magát a GTS-en, ha nem számoljuk azt a rengeteg időt, amíg a legkiválóbb szakemberek addig reszelték mindezeket a kiegészítőket, addig állítgatták a futómű-geometriát, válogatták a gumikeverékeket, és így tovább, amíg ilyen pazar lett. És csak 150 darab készül belőle, szóval nagyon-nagyon meg fogják becsülni az értők. Mindenki másnak csak egy sárga BMW, ami elég kínos szókapcsolat, valljuk be. De kéne.
Egyetért? Vitatkozna vele? Véleményét elmondaná másoknak is?
Tegye meg a publikáció blogposztján!

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Hírek
Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok
Egy szivárogtatás szerint három különböző méretben kezdik meg a híres V8-as motorok gyártását.
- Hírek
Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!
A Japán Nagydíjon így már Yuki Tsunoda lehet Max Verstappen csapattársa.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Tesztek
10 millióért cuki fapadTeszt: Hyundai Inster Launch Edition (42 kWh)
A legolcsóbb villanyautók közé érkezett az Inster, egyelőre nincs sok ellenfele.
- Hírek
Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?
Óriási gyártóbázis épít a BYD. Már most 60 ezren dolgoznak, élnek ott, de 200 ezerre növelhetik majd a létszámot.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Bréking: Itt a legújabb Nissan Leaf!
A harmadik generáció jelentősen más lesz, mint eddig.
- Hírek
A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra
A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy a jelenlegi 700 ezer darabos autógyártó kapacitást 1,2 milliósra növeli.
- Hírek
Kaliforniában már jóval könnyebb áramot tankolni, mint benzint
A 700 ezer otthoni töltőhelyet nem számolva.
- Hírek
Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások
A rendkívül gyenge eladásokat valószínűleg több tényező összjátéka okozza.
- Hírek
Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz
Egy tartálykocsit vontató kamion felborult Baltimore közelében.
- Hírek
Kerekszemű furcsaság az új Nissan Micra
Az új Micra a Renault 5 alapjaira épül, de ez nem biztos, hogy baj.
- Hírek
Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid
Egy Inster alapú versenyautóról mutatott néhány kedvcsináló képet a Hyundai.
