Ezt magyarázd meg otthon!

Próba: BMW M3 GTS

2010.07.19. 09:10 Módosítva: 2013.08.27. 11:52

A GTS-sel elérte az M GmbH, hogy olyan M3-at csinált, aminek már versenypályán sem esik jól hirtelen közel menni a határaihoz. Annyira veszettül gyors, olyan éles, hogy tucatnyi körön át kéne szokni, mire kiállna a merev félsz a végtagokból, hogy ha ez most mégis túl sok, akkor a falig már nem lesz időm méltó disztichonba szedett sírfeliratot sikoltani a mikrofonba az utókor számára.

Nincs bénázó alulkormányzottság, ügyetlenül radírozó orr, csak beránt a kanyarba és kiköp a túlvégen, olyan tempóval, hogy legszívesebben kigyorsítás közben is lassítana egy kicsit az ember, hogy utolérje a józan esze a következő féktávig, ami persze pont fele olyan hosszú, amilyennek saccolja.

A motor dühösen forog bele a 8300-ba, tompa ütéssel jön meg a következő fokozat, és ugyanúgy megy minden tovább, még a légellenállás se nagyon könyörül rajtam addig a szűk 200 valameddig, amíg fel tudok gyorsulni a célegyenes nélkülire komponált pályán. Itt nincs limiter, ha lenne elég út, meglenne a 305, elég hamar.

Az M-DCT nevű hétsebességes duplakuplungos váltó szoftverét direkt a sportoláshoz programozták, így nemcsak veszettül gyors, hanem meg is döccent egy kicsit, hogy meglegyen a versenyautós hangulat. Meg is van, de nem vág olyan kegyetlenül oda, mint a korábbi szimpla kuplungos SMG az utolsó M5-ben, amitől minden váltásnál azt hittem, hogy valami eltört, vagy a gerincemben, vagy a váltóban, és aztán az utóbbiban jellemzően tényleg. Kézi sebességváltót opcióként sem kapunk. Ahogy a Queen együttes dalolta, „Another one bites the dust”.

Most jönne az a rész, ahol a szerző arról hazudik lírai mondatokban, hogy miként driftelte végig az Ascari versenypálya minden ívét, a döntött parabolikát is beleértve, míg a spanyol légiirányítás oda nem telefonált, hogy a Michelinek füstjétől nem látnak az utasszállítók pilótái. De a szerző összesen 3 hitvány kört ment, amit álmélkodó, riadt káromkodással töltött, és ezalatt eszébe sem jutott megkeresni a DSC kikapcsológombját. Az M-Dynamic mód így is épp eleget mutat meg a játékossági hajlamból, és farolgatni pompásan lehetett már a széria M3-mal is.

Így azt sem tudom, milyen lehet az utcán a GTS, de el tudom képzelni. Valószínűleg zord, de bőven elviselhető. Mint minden igazán jó futómű, ez is képes rugózni és csillapítani, nem ostobán merev, így nem halnánk bele közúton, de azért ez a tárgy versenyautónak kényelmes, nem utcai autónak kemény. A hátsó segédkeretet például fixen rögzítették a padlóhoz, nincs gumiágy a silány útburkolat ellen, és az állítható keménységű gátlókat se lehetne addig puhítani, hogy rá merjek hajtani a Gyömrői útra.

Szóval a GTS nem egy átmatricázott M3, hanem egy minden ízében állat hobbiautó, egy veszedelmes de csodálatos termék. Fantasztikusan jó már a sima M3 is, de ott nem ébredt fel bennem a bírvágy, sose értettem, hogy miért akarna bárki 420 lóerős autóval járni az átlagosan a 39,7 km/órás tempójú magyar ingázásban, minden bokor mögött egy 300 000 forintos közigazgatási bírságot gyanítva. A GTS-sel viszont nem azért megy az ember a Váci útra, hogy a lámpánál ráverjen 3 tizedet százig az 500 lovas E60 M5-re (4,4 vs 4,7 mp), hanem mert onnan hajt fel az M3-mas autópályára a Hungaroring felé. És azt már értem és kívánom is. Nagyon.

De hülye-e, aki ennyi pénzt ad érte? Természetesen. Mindenki hülye, aki sok tízmilliót ad egy autóért, miközben nincs elég lélegeztetőgép a kórházakban, és Afrikában legyek döngnek az AIDS-es gyerekek körül. Darabáron rendkívül rossz ár/érték arányú csomag a GTS. Az AP racing fékek, a KW futómű, a karbon aero-elemek, a felnik és gumik mind szabadon megvásárolható versenyalkatrészek. Csövezni nem csak NASA-nál tudnak, és az az plusz 30 lóerő se váltja meg a világot.

Egészen biztos, hogy a BMW rommá keresi magát a GTS-en, ha nem számoljuk azt a rengeteg időt, amíg a legkiválóbb szakemberek addig reszelték mindezeket a kiegészítőket, addig állítgatták a futómű-geometriát, válogatták a gumikeverékeket, és így tovább, amíg ilyen pazar lett. És csak 150 darab készül belőle, szóval nagyon-nagyon meg fogják becsülni az értők. Mindenki másnak csak egy sárga BMW, ami elég kínos szókapcsolat, valljuk be. De kéne.

Konklúzió (23 mp)


Egyetért? Vitatkozna vele? Véleményét elmondaná másoknak is?

Tegye meg a publikáció blogposztján!

Az oldalról ajánljuk

Hű maradt terepes múltjához az első elektromos Vitara
  • Tesztek

Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.

Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.

március 27., 16:10
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
  • Hírek

Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok

Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.

március 27., 10:26
Klasszikusok a TC flottában
  • Égéstér

Klasszikusok a TC flottában

Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.

március 27., 14:11
Indul az autóháború
  • Hírek

Indul az autóháború

Trump fejszével esett neki a piacnak.

március 27., 07:29
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
  • Hírek

Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont

Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.

március 27., 14:40
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
  • Hírek

Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán

A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.

március 27., 11:36
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
  • Hírek

Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub

A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.

március 27., 12:36
Berlin büszke: itt az új Tesla Model Y 2025 Juniper
  • Tesztek

Berlin büszke: itt az új Tesla Model Y 2025 Juniper

Ez most végre kész van.

3 órája
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
  • Hírek

Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek

A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.

március 27., 11:00
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
  • Hírek

Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota

Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.

március 27., 05:55
Egy újabb eredetvizsgás kalamajka
  • Közélet

Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!

Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.

március 28., 06:00
Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok
  • Hírek

Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok

Egy szivárogtatás szerint három különböző méretben kezdik meg a híres V8-as motorok gyártását.

március 26., 06:01
Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!
  • Hírek

Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!

A Japán Nagydíjon így már Yuki Tsunoda lehet Max Verstappen csapattársa.

március 26., 07:48
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
  • Hírek

Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk

Drágult a benzin és a gázolaj is.

március 27., 17:47
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
  • Hírek

Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók

Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.

március 28., 06:00
10 millióért cuki fapad
  • Tesztek

10 millióért cuki fapadTeszt: Hyundai Inster Launch Edition (42 kWh)

A legolcsóbb villanyautók közé érkezett az Inster, egyelőre nincs sok ellenfele.

március 27., 05:55
Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?
  • Hírek

Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?

Óriási gyártóbázis épít a BYD. Már most 60 ezren dolgoznak, élnek ott, de 200 ezerre növelhetik majd a létszámot.

március 26., 06:01
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
  • Hírek

Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más

Majdnem minden kontinensen mással készülnek.

március 27., 05:55
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
  • Hírek

Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t

A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.

március 27., 17:12
Bréking: Itt a legújabb Nissan Leaf!
  • Hírek

Bréking: Itt a legújabb Nissan Leaf!

A harmadik generáció jelentősen más lesz, mint eddig.

március 26., 15:03
A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra
  • Hírek

A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra

A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy a jelenlegi 700 ezer darabos autógyártó kapacitást 1,2 milliósra növeli.

március 26., 13:40
Kaliforniában már jóval könnyebb áramot tankolni, mint benzint
  • Hírek

Kaliforniában már jóval könnyebb áramot tankolni, mint benzint

A 700 ezer otthoni töltőhelyet nem számolva.

március 26., 17:34
Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások
  • Hírek

Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások

A rendkívül gyenge eladásokat valószínűleg több tényező összjátéka okozza.

március 26., 12:32
Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz
  • Hírek

Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz

Egy tartálykocsit vontató kamion felborult Baltimore közelében.

március 26., 14:40
Kerekszemű furcsaság az új Nissan Micra
  • Hírek

Kerekszemű furcsaság az új Nissan Micra

Az új Micra a Renault 5 alapjaira épül, de ez nem biztos, hogy baj.

március 26., 15:59
Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid
  • Hírek

Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid

Egy Inster alapú versenyautóról mutatott néhány kedvcsináló képet a Hyundai.

március 26., 09:21
Suzuki e Vitara - 2025.
  • Tanácsok

Suzuki e Vitara - 2025.

március 27., 12:53
Nissan bejelentések
  • Hírek

Nissan bejelentések

március 26., 14:58