Ennyi csalás kell

Nemzetközi bemutató: BMW 520d Touring (F11)

2010.06.21. 07:19 Módosítva: 2010.06.21. 10:38

Egy BMW csak önmagához képest lehet praktikus? Mindegy. Nekem ez elég, hogy kimondjam: kéne. Nem zavarna, hogy csak négy henger, még az sem, hogy dízel. Pedig nem tartanak nagy dízelrajongónak. Holott az vagyok, de csak a jó dízeleket szeretem.

A BMW 520d Touringot elsősorban azért próbáltatták ki velünk, hogy a kombiságát megmutassák. Ám úgy tűnik, az újságírók most találkozhattak először a 20d motorral az új 5-ösben. Ezért úgy szervezték a dolgot, nehogy elslisszoljanak oldalt holmi 530d-535i-vel: a nemzetközi bemutatón ez az egy motor volt, kizárólag kézi váltóval. A nyolcfokozatú ZF automata is csupán egy kiállított metszet erejéig volt jelen. Az egyszerűség kedvéért minden autó egyforma, úgynevezett kasmír ezüst színben, bézs belsővel, kizárólag turbine styling 329-es felniken.

Ennek mondjuk adhattak volna valami szebb nevet, mert elég nehéz a golfpályán felvágni vele. „Neked milyen felnid van? A 329-es turbina? Nekem speciel a radiálküllős 237-es sokkal jobban tetszik” Na, ez a radiálküllős talán még hülyébb név. Milyen lehet még a küllő, axiális?

Mondjuk nem fáj túlzottan, nem vagyok vevő a sznobériára. És pont ez az, amiért az 5-ösből a kombi tetszik a legjobban. Pedig amikor az első képeket megláttam az 5-ös Gran Turismóról, azt hittem, megszületett az über-racionális 5-ös. Aztán kiderült, hogy inkább négy emberre szabták, úgy, hogy a csomagtartója kisebb egy 3-as kombiénál. A szedán végképp nem az én világom, mert rettentően bosszant, hogy ott egy nagy autó, mégsem lehet elvinni vele nagyobb cuccokat. Na, az ilyen barmoknak gyártják a kombikat, mint én. Pedig nem cuccolok sokszor, de olyankor kéjes érzés behajítani egy gyerekheverőt egyben.

Van az 5-ös Touringban egy kis csalás. Szépen megdizájnolták, mivel mostanában mindennek kupészerűen lejtő tető kell, dinamikus vonalak, meg miegyéb – hadd ne soroljam a közhelyeket. A kombi viszont akkor jó, ha valamivel szögletesebb egy téglánál. És ez a kettő nem megy egyszerre.

A BMW-nél bölcs döntést hoztak: legyen szép, és legalább papíron legyenek jók a paraméterei. Mert amikor az Auto Motor und Sport, meg a Bild elkezd méricskélni, táblázatokat gyártani, akkor elfogadható értékeket kell felmutatni. Különben lehet akármilyen jó a tesztpályán a kocsi, bukta az összehasonlító tesztet.

Hát így történhetett, hogy az 5-ös kombinak elég rendes méretű lett a csomagtartója: 560 liter. Ami tényleg jól hangzik, amíg nem tudjuk, mennyit ad a konkurencia, az E osztály – picivel rövidebb – kombija: 695 litert. Nem elírás, hatszázkilencvenöt. A még nagyobb csomagtartóért a svábok elspórolták a pótkereket. Csakhogy a BMW is.

A bemutatón érdekes módon mutatták be, mekkora is a csomagtartó. Készítettek hungarocellből egy mosógépet, amit a csomagtartóért felelős fejlesztő demonstratíve ki-be pakolt, mintha a kombi BMW-ket csupa izmos mosodatulajdonos venné. Igaz, nem volt becsomagolva, mint a boltban, de a tetőig még volt valamennyi hely. Úgy saccolom, a padlótól 70 centi lehet, ha valóban 60 cm volt az ultrakönnyű mosógép szélessége. Igaz, ahhoz, hogy az erősen döntött csomagtérajtót le tudjuk csukni, már előre kellett dönteni a hátsó üléseket. Úgy tűnt, hogy az 5-ös limuzinhoz képest a hátsó üléseket mélyebbre nyomták, hogy a támlák síkba feküdjenek.

Mindegy, kit érdekel? Ledönti az ember, és kész, méghozzá úgy, hogy a csomagtartó oldalában meghúzza a kallantyút és a támla magától előreveti magát. Három szeletre osztották, nem lehet gond. Normál használatra ez is bőven elég, tessék nekem elhinni. Nem értem, minek hétszáz liter csomagtér egy autóba, pláne exkluzív járműbe. Ennek legfeljebb majd akkor lesz jelentősége, amikor húszévesen megveszik lomizós autónak.

A BMW ezért nem is nagyon lovagol a méreten, azt mondják inkább, hogy elegáns és variálható. Ami igaz is. Sőt, a hátsó üveg külön nyílik, akár távirányítással is. Közben pedig a roló kedvesen felemelkedik, hogy azzal se kelljen vesződni. Amikor meg lecsukjuk, a roló visszaereszkedik a helyére, természetesen elektromos mozgatással. Ezen kívül van rögzítő rendszer is, sőt, a csomagtartó méretére rádobható 30 liter, ha az ember megrendeli az állítható hátsó támlákat, persze, mint mindent, ezt is felárért.

Az oldalról ajánljuk

Jajj nekünk: üzemanyag-drágulást hoz a hétvége
  • Hírek

Jajj nekünk: üzemanyag-drágulást hoz a hétvége

Csak a szoki.

március 21., 11:07
Teljesen új külsőt kap az új MG4
  • Hírek

Teljesen új külsőt kap az új MG4

A második generáció külsőre egy teljesen új modell lett.

március 21., 07:51
Annyira rossz volt a Haas Ausztráliában, hogy a csapatfőnök azt hitte, elromlott az autó
  • Hírek

Annyira rossz volt a Haas Ausztráliában, hogy a csapatfőnök azt hitte, elromlott az autó

A csapat a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon egyértelműen a leglassabbnak bizonyult.

március 21., 06:10
Döbbenetes és szomorú, hogy még mindig milyen sokan nem kötik be magukat a magyar utakon
  • Hírek

Döbbenetes és szomorú, hogy még mindig milyen sokan nem kötik be magukat a magyar utakon

Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartott a rendőrség, csatlakozva a ROADPOL által hirdetett akcióhoz.

március 21., 06:10
A lopott autóban hagyott pótkulcs miatt nem fizetne a biztosító egy forintot se
  • Közélet

A lopott autóban hagyott pótkulcs miatt nem fizetne a biztosító egy forintot se

A tanulság: se pótkulcsot, se forgalmit ne hagyj az autóban!

március 21., 06:10
Veszélyes lehet az összes Tesla Cybertruck, mindet visszahívják
  • Hírek

Veszélyes lehet az összes Tesla Cybertruck, mindet visszahívják

Az egyik rozsdamentes acélpanel lerepülhet, ami életveszélyes sérüléseket okozhat.

március 21., 09:12
Teslákat rongáltak, 20 év börtön járhat érte
  • Hírek

Teslákat rongáltak, 20 év börtön járhat érte

Terroristáknak minősítették a három elkövetőt, akik Molotov-koktéllal dobálóztak.

március 21., 09:45
F1 kibeszélő: válságértekezletet tart a Red Bull, inog Lawson széke, Piastri letette a névjegyét
  • Hírek

F1 kibeszélő: válságértekezletet tart a Red Bull, inog Lawson széke, Piastri letette a névjegyét

Az ausztrál esőkáosz után egy valamivel unalmasabb futammal folytatódott a 2025-ös F1-es világbajnokság Kínában, de így is bőven van miről beszélni.

tegnap, 17:26
Itt az autó! Csak nevet kellene adni neki
  • Közélet

Itt az autó! Csak nevet kellene adni neki

Körmönfontnak kell lennie annak, aki jó nevet akar adni egy autótípusnak

március 20., 16:36
F1: törölhetik a 2026-os motorszabályokat, 2028-tól jöhet a V10?
  • Hírek

F1: törölhetik a 2026-os motorszabályokat, 2028-tól jöhet a V10?

Állítólag a Forma-1 vezetőségében jelenleg is mérlegelnek több olyan forgatókönyvet, amik visszahoznák a sokak által hiányolt V10-es motorokat.

március 20., 05:59
Új táblák az M7-esen: szomorú és vidám fejek  figyelmeztetnek a felújítási munkákra
  • Hírek

Új táblák az M7-esen: szomorú és vidám fejek figyelmeztetnek a felújítási munkákra

Mókásak és hasznosak. Újdonság az is, hogy Velencénél új híd épül a gyalogosoknak, bicajosoknak a sztráda felett.

március 20., 17:38
500 milliárd jennel csökkenti villanyautó fejlesztési költségeit a Mazda, a rugalmasságra törekednek
  • Hírek

500 milliárd jennel csökkenti villanyautó fejlesztési költségeit a Mazda, a rugalmasságra törekednek

A Mazda az elektrifikáció hajnalának nevezte a 2030-ig tartó időszakot.

március 20., 08:26
Veszélyes hibát idézett elő a Hyundai Ioniq 5 N legutóbbi visszahívása
  • Hírek

Veszélyes hibát idézett elő a Hyundai Ioniq 5 N legutóbbi visszahívása

A hiba állítólag egy visszahívés miatti javítás után jelen meg.

március 20., 06:54
Az F1-es Kínai Nagydíj legnagyobb kérdései
  • Sport

Az F1-es Kínai Nagydíj legnagyobb kérdései

Meg marad a McLaren tempóelőnye? Összeszedik magukat az újoncok? Magára talál a Ferrari?

március 20., 15:28
Még idén megérkezik Európába a BYD legolcsóbb villanyautója
  • Hírek

Még idén megérkezik Európába a BYD legolcsóbb villanyautója

Elég valószínű, hogy tízmillió forint alatt lesz.

március 21., 11:51
A Toyota csak olyat vesz fel a GR részlegre, aki nem normális - Kenshiki Fórum GR stand
  • Hírek

A Toyota csak olyat vesz fel a GR részlegre, aki nem normális - Kenshiki Fórum GR stand

A Kenshiki Fórumon bemutattak két új GR modellt és azt is elárulták, hogy éppen mi áll fejlesztés alatt.

március 20., 14:25
Halálos baleset Tiszaeszlárnál, vonat és pick-up ütközött
  • Hírek

Halálos baleset Tiszaeszlárnál, vonat és pick-up ütközött

A vonat kisiklott.

március 20., 10:52
Uniós vizsgálat indult a szegedi BYD-gyár miatt
  • Hírek

Uniós vizsgálat indult a szegedi BYD-gyár miatt

Egyelőre nem tudni, mikor lesz vége. Rossz esetben a pénz visszafizetésére kötelezhetik Magyarországot.

március 20., 09:25
Meghalt Eddie Jordan, a Formula-1 egyik meghatározó alakja
  • Hírek

Meghalt Eddie Jordan, a Formula-1 egyik meghatározó alakja

A szakember, volt csapattulajdonos 76 évet élt.

március 20., 11:49
Egy apró alkatrész megvámolása is leállíthatja az autógyártást
  • Hírek

Egy apró alkatrész megvámolása is leállíthatja az autógyártást

Csődcunamit hozhatnak Trump lépései.

március 20., 10:27
Nagyobb a baj a németeknél, mint amekkorának látszik, de mégis jól jöhetnek ki belőle
  • Hírek

Nagyobb a baj a németeknél, mint amekkorának látszik, de mégis jól jöhetnek ki belőle

Új ipari forradalomra van szükségük a németeknek.

március 20., 12:54
Így néz ki egy gigaáramkút: egyszerre 46 autót tölthetnek
  • Hírek

Így néz ki egy gigaáramkút: egyszerre 46 autót tölthetnek

Nagy vendéglő épült az áramra éhes elektromos autóknak, buszoknak és teherautóknak

március 20., 13:53
álcázott Alfa Romeo Stelvio
  • Hírek

álcázott Alfa Romeo Stelvio

március 21., 11:17
Mercedes humanoid robotok
  • Hírek

Mercedes humanoid robotok

március 21., 10:08
Alfa Romeo Junior
  • Tesztek

Alfa Romeo Junior

március 21., 11:25
új MG4
  • Hírek

új MG4

március 20., 10:05
Kenshiki Fórum GR stand
  • Hírek

Kenshiki Fórum GR stand

március 20., 11:45