Egy BMW csak önmagához képest lehet praktikus? Mindegy. Nekem ez elég, hogy kimondjam: kéne. Nem zavarna, hogy csak négy henger, még az sem, hogy dízel. Pedig nem tartanak nagy dízelrajongónak. Holott az vagyok, de csak a jó dízeleket szeretem.
A BMW 520d Touringot elsősorban azért próbáltatták ki velünk, hogy a kombiságát megmutassák. Ám úgy tűnik, az újságírók most találkozhattak először a 20d motorral az új 5-ösben. Ezért úgy szervezték a dolgot, nehogy elslisszoljanak oldalt holmi 530d-535i-vel: a nemzetközi bemutatón ez az egy motor volt, kizárólag kézi váltóval. A nyolcfokozatú ZF automata is csupán egy kiállított metszet erejéig volt jelen. Az egyszerűség kedvéért minden autó egyforma, úgynevezett kasmír ezüst színben, bézs belsővel, kizárólag turbine styling 329-es felniken.
Ennek mondjuk adhattak volna valami szebb nevet, mert elég nehéz a golfpályán felvágni vele. „Neked milyen felnid van? A 329-es turbina? Nekem speciel a radiálküllős 237-es sokkal jobban tetszik” Na, ez a radiálküllős talán még hülyébb név. Milyen lehet még a küllő, axiális?
Mondjuk nem fáj túlzottan, nem vagyok vevő a sznobériára. És pont ez az, amiért az 5-ösből a kombi tetszik a legjobban. Pedig amikor az első képeket megláttam az 5-ös Gran Turismóról, azt hittem, megszületett az über-racionális 5-ös. Aztán kiderült, hogy inkább négy emberre szabták, úgy, hogy a csomagtartója kisebb egy 3-as kombiénál. A szedán végképp nem az én világom, mert rettentően bosszant, hogy ott egy nagy autó, mégsem lehet elvinni vele nagyobb cuccokat. Na, az ilyen barmoknak gyártják a kombikat, mint én. Pedig nem cuccolok sokszor, de olyankor kéjes érzés behajítani egy gyerekheverőt egyben.
Van az 5-ös Touringban egy kis csalás. Szépen megdizájnolták, mivel mostanában mindennek kupészerűen lejtő tető kell, dinamikus vonalak, meg miegyéb – hadd ne soroljam a közhelyeket. A kombi viszont akkor jó, ha valamivel szögletesebb egy téglánál. És ez a kettő nem megy egyszerre.
A BMW-nél bölcs döntést hoztak: legyen szép, és legalább papíron legyenek jók a paraméterei. Mert amikor az Auto Motor und Sport, meg a Bild elkezd méricskélni, táblázatokat gyártani, akkor elfogadható értékeket kell felmutatni. Különben lehet akármilyen jó a tesztpályán a kocsi, bukta az összehasonlító tesztet.
Hát így történhetett, hogy az 5-ös kombinak elég rendes méretű lett a csomagtartója: 560 liter. Ami tényleg jól hangzik, amíg nem tudjuk, mennyit ad a konkurencia, az E osztály – picivel rövidebb – kombija: 695 litert. Nem elírás, hatszázkilencvenöt. A még nagyobb csomagtartóért a svábok elspórolták a pótkereket. Csakhogy a BMW is.
A bemutatón érdekes módon mutatták be, mekkora is a csomagtartó. Készítettek hungarocellből egy mosógépet, amit a csomagtartóért felelős fejlesztő demonstratíve ki-be pakolt, mintha a kombi BMW-ket csupa izmos mosodatulajdonos venné. Igaz, nem volt becsomagolva, mint a boltban, de a tetőig még volt valamennyi hely. Úgy saccolom, a padlótól 70 centi lehet, ha valóban 60 cm volt az ultrakönnyű mosógép szélessége. Igaz, ahhoz, hogy az erősen döntött csomagtérajtót le tudjuk csukni, már előre kellett dönteni a hátsó üléseket. Úgy tűnt, hogy az 5-ös limuzinhoz képest a hátsó üléseket mélyebbre nyomták, hogy a támlák síkba feküdjenek.
Mindegy, kit érdekel? Ledönti az ember, és kész, méghozzá úgy, hogy a csomagtartó oldalában meghúzza a kallantyút és a támla magától előreveti magát. Három szeletre osztották, nem lehet gond. Normál használatra ez is bőven elég, tessék nekem elhinni. Nem értem, minek hétszáz liter csomagtér egy autóba, pláne exkluzív járműbe. Ennek legfeljebb majd akkor lesz jelentősége, amikor húszévesen megveszik lomizós autónak.
A BMW ezért nem is nagyon lovagol a méreten, azt mondják inkább, hogy elegáns és variálható. Ami igaz is. Sőt, a hátsó üveg külön nyílik, akár távirányítással is. Közben pedig a roló kedvesen felemelkedik, hogy azzal se kelljen vesződni. Amikor meg lecsukjuk, a roló visszaereszkedik a helyére, természetesen elektromos mozgatással. Ezen kívül van rögzítő rendszer is, sőt, a csomagtartó méretére rádobható 30 liter, ha az ember megrendeli az állítható hátsó támlákat, persze, mint mindent, ezt is felárért.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
F1 kibeszélő: válságértekezletet tart a Red Bull, inog Lawson széke, Piastri letette a névjegyét
Az ausztrál esőkáosz után egy valamivel unalmasabb futammal folytatódott a 2025-ös F1-es világbajnokság Kínában, de így is bőven van miről beszélni.
- Hírek
Döbbenetes és szomorú, hogy még mindig milyen sokan nem kötik be magukat a magyar utakon
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartott a rendőrség, csatlakozva a ROADPOL által hirdetett akcióhoz.
- Hírek
Teslákat rongáltak, 20 év börtön járhat érte
Terroristáknak minősítették a három elkövetőt, akik Molotov-koktéllal dobálóztak.
- Hírek
Annyira rossz volt a Haas Ausztráliában, hogy a csapatfőnök azt hitte, elromlott az autó
A csapat a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon egyértelműen a leglassabbnak bizonyult.
- Hírek
Teljesen új külsőt kap az új MG4
A második generáció külsőre egy teljesen új modell lett.
- Hírek
Veszélyes lehet az összes Tesla Cybertruck, mindet visszahívják
Az egyik rozsdamentes acélpanel lerepülhet, ami életveszélyes sérüléseket okozhat.
- Közélet
A lopott autóban hagyott pótkulcs miatt nem fizetne a biztosító egy forintot se
A tanulság: se pótkulcsot, se forgalmit ne hagyj az autóban!
- Sport
Az F1-es Kínai Nagydíj legnagyobb kérdései
Meg marad a McLaren tempóelőnye? Összeszedik magukat az újoncok? Magára talál a Ferrari?
- Hírek
Új táblák az M7-esen: szomorú és vidám fejek figyelmeztetnek a felújítási munkákra
Mókásak és hasznosak. Újdonság az is, hogy Velencénél új híd épül a gyalogosoknak, bicajosoknak a sztráda felett.
- Hírek
500 milliárd jennel csökkenti villanyautó fejlesztési költségeit a Mazda, a rugalmasságra törekednek
A Mazda az elektrifikáció hajnalának nevezte a 2030-ig tartó időszakot.
- Közélet
Itt az autó! Csak nevet kellene adni neki
Körmönfontnak kell lennie annak, aki jó nevet akar adni egy autótípusnak
- Hírek
F1: törölhetik a 2026-os motorszabályokat, 2028-tól jöhet a V10?
Állítólag a Forma-1 vezetőségében jelenleg is mérlegelnek több olyan forgatókönyvet, amik visszahoznák a sokak által hiányolt V10-es motorokat.
- Hírek
Veszélyes hibát idézett elő a Hyundai Ioniq 5 N legutóbbi visszahívása
A hiba állítólag egy visszahívés miatti javítás után jelen meg.
- Hírek
Még idén megérkezik Európába a BYD legolcsóbb villanyautója
Elég valószínű, hogy tízmillió forint alatt lesz.
- Hírek
Uniós vizsgálat indult a szegedi BYD-gyár miatt
Egyelőre nem tudni, mikor lesz vége. Rossz esetben a pénz visszafizetésére kötelezhetik Magyarországot.
- Hírek
Meghalt Eddie Jordan, a Formula-1 egyik meghatározó alakja
A szakember, volt csapattulajdonos 76 évet élt.
- Hírek
A Toyota csak olyat vesz fel a GR részlegre, aki nem normális - Kenshiki Fórum GR stand
A Kenshiki Fórumon bemutattak két új GR modellt és azt is elárulták, hogy éppen mi áll fejlesztés alatt.
- Hírek
Egy apró alkatrész megvámolása is leállíthatja az autógyártást
Csődcunamit hozhatnak Trump lépései.
- Hírek
Így néz ki egy gigaáramkút: egyszerre 46 autót tölthetnek
Nagy vendéglő épült az áramra éhes elektromos autóknak, buszoknak és teherautóknak
- Hírek
Nagyobb a baj a németeknél, mint amekkorának látszik, de mégis jól jöhetnek ki belőle
Új ipari forradalomra van szükségük a németeknek.
