Egy BMW csak önmagához képest lehet praktikus? Mindegy. Nekem ez elég, hogy kimondjam: kéne. Nem zavarna, hogy csak négy henger, még az sem, hogy dízel. Pedig nem tartanak nagy dízelrajongónak. Holott az vagyok, de csak a jó dízeleket szeretem.
A BMW 520d Touringot elsősorban azért próbáltatták ki velünk, hogy a kombiságát megmutassák. Ám úgy tűnik, az újságírók most találkozhattak először a 20d motorral az új 5-ösben. Ezért úgy szervezték a dolgot, nehogy elslisszoljanak oldalt holmi 530d-535i-vel: a nemzetközi bemutatón ez az egy motor volt, kizárólag kézi váltóval. A nyolcfokozatú ZF automata is csupán egy kiállított metszet erejéig volt jelen. Az egyszerűség kedvéért minden autó egyforma, úgynevezett kasmír ezüst színben, bézs belsővel, kizárólag turbine styling 329-es felniken.
Ennek mondjuk adhattak volna valami szebb nevet, mert elég nehéz a golfpályán felvágni vele. „Neked milyen felnid van? A 329-es turbina? Nekem speciel a radiálküllős 237-es sokkal jobban tetszik” Na, ez a radiálküllős talán még hülyébb név. Milyen lehet még a küllő, axiális?
Mondjuk nem fáj túlzottan, nem vagyok vevő a sznobériára. És pont ez az, amiért az 5-ösből a kombi tetszik a legjobban. Pedig amikor az első képeket megláttam az 5-ös Gran Turismóról, azt hittem, megszületett az über-racionális 5-ös. Aztán kiderült, hogy inkább négy emberre szabták, úgy, hogy a csomagtartója kisebb egy 3-as kombiénál. A szedán végképp nem az én világom, mert rettentően bosszant, hogy ott egy nagy autó, mégsem lehet elvinni vele nagyobb cuccokat. Na, az ilyen barmoknak gyártják a kombikat, mint én. Pedig nem cuccolok sokszor, de olyankor kéjes érzés behajítani egy gyerekheverőt egyben.
Van az 5-ös Touringban egy kis csalás. Szépen megdizájnolták, mivel mostanában mindennek kupészerűen lejtő tető kell, dinamikus vonalak, meg miegyéb – hadd ne soroljam a közhelyeket. A kombi viszont akkor jó, ha valamivel szögletesebb egy téglánál. És ez a kettő nem megy egyszerre.
A BMW-nél bölcs döntést hoztak: legyen szép, és legalább papíron legyenek jók a paraméterei. Mert amikor az Auto Motor und Sport, meg a Bild elkezd méricskélni, táblázatokat gyártani, akkor elfogadható értékeket kell felmutatni. Különben lehet akármilyen jó a tesztpályán a kocsi, bukta az összehasonlító tesztet.
Hát így történhetett, hogy az 5-ös kombinak elég rendes méretű lett a csomagtartója: 560 liter. Ami tényleg jól hangzik, amíg nem tudjuk, mennyit ad a konkurencia, az E osztály – picivel rövidebb – kombija: 695 litert. Nem elírás, hatszázkilencvenöt. A még nagyobb csomagtartóért a svábok elspórolták a pótkereket. Csakhogy a BMW is.
A bemutatón érdekes módon mutatták be, mekkora is a csomagtartó. Készítettek hungarocellből egy mosógépet, amit a csomagtartóért felelős fejlesztő demonstratíve ki-be pakolt, mintha a kombi BMW-ket csupa izmos mosodatulajdonos venné. Igaz, nem volt becsomagolva, mint a boltban, de a tetőig még volt valamennyi hely. Úgy saccolom, a padlótól 70 centi lehet, ha valóban 60 cm volt az ultrakönnyű mosógép szélessége. Igaz, ahhoz, hogy az erősen döntött csomagtérajtót le tudjuk csukni, már előre kellett dönteni a hátsó üléseket. Úgy tűnt, hogy az 5-ös limuzinhoz képest a hátsó üléseket mélyebbre nyomták, hogy a támlák síkba feküdjenek.
Mindegy, kit érdekel? Ledönti az ember, és kész, méghozzá úgy, hogy a csomagtartó oldalában meghúzza a kallantyút és a támla magától előreveti magát. Három szeletre osztották, nem lehet gond. Normál használatra ez is bőven elég, tessék nekem elhinni. Nem értem, minek hétszáz liter csomagtér egy autóba, pláne exkluzív járműbe. Ennek legfeljebb majd akkor lesz jelentősége, amikor húszévesen megveszik lomizós autónak.
A BMW ezért nem is nagyon lovagol a méreten, azt mondják inkább, hogy elegáns és variálható. Ami igaz is. Sőt, a hátsó üveg külön nyílik, akár távirányítással is. Közben pedig a roló kedvesen felemelkedik, hogy azzal se kelljen vesződni. Amikor meg lecsukjuk, a roló visszaereszkedik a helyére, természetesen elektromos mozgatással. Ezen kívül van rögzítő rendszer is, sőt, a csomagtartó méretére rádobható 30 liter, ha az ember megrendeli az állítható hátsó támlákat, persze, mint mindent, ezt is felárért.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Uniós vizsgálat indult a szegedi BYD-gyár miatt
Egyelőre nem tudni, mikor lesz vége. Rossz esetben a pénz visszafizetésére kötelezhetik Magyarországot.
- Hírek
Nagyobb a baj a németeknél, mint amekkorának látszik, de mégis jól jöhetnek ki belőle
Új ipari forradalomra van szükségük a németeknek.
- Hírek
Meghalt Eddie Jordan, a Formula-1 egyik meghatározó alakja
A szakember, volt csapattulajdonos 76 évet élt.
- Hírek
Egy apró alkatrész megvámolása is leállíthatja az autógyártást
Csődcunamit hozhatnak Trump lépései.
- Hírek
F1 kibeszélő: válságértekezletet tart a Red Bull, inog Lawson széke, Piastri letette a névjegyét
Az ausztrál esőkáosz után egy valamivel unalmasabb futammal folytatódott a 2025-ös F1-es világbajnokság Kínában, de így is bőven van miről beszélni.
- Hírek
500 milliárd jennel csökkenti villanyautó fejlesztési költségeit a Mazda, a rugalmasságra törekednek
A Mazda az elektrifikáció hajnalának nevezte a 2030-ig tartó időszakot.
- Hírek
F1: törölhetik a 2026-os motorszabályokat, 2028-tól jöhet a V10?
Állítólag a Forma-1 vezetőségében jelenleg is mérlegelnek több olyan forgatókönyvet, amik visszahoznák a sokak által hiányolt V10-es motorokat.
- Hírek
Hivatalos: utód nélkül szűnik meg a Mercedes egyik közismert típusa
A döntést Markus Schäfer, a Mercedes technológiai vezetője jelentette be.
- Közélet
Itt az autó! Csak nevet kellene adni neki
Körmönfontnak kell lennie annak, aki jó nevet akar adni egy autótípusnak
- Hírek
Hiába passzol a név, V8 nélkül nem fogy a Charger
Nagyot nyesett az elektromos változat árán a Dodge.
- Közélet
A helyszíni bírságot aláírni nem kell félnetek jó lesz
A bírságolás egyszerre legyen gyors, olcsó és jó. Kár, hogy ezekből csak kettőt választhatnak az autósok, amikor rájuk kerül a sor.
- Hírek
Egy férfi azt hitte, hogy ellopták az autóját, pedig nem
A rendőrök segítségét kérte, akik hamar rájöttek, hogy mi a gond.
- Hírek
A Toyota csak olyat vesz fel a GR részlegre, aki nem normális - Kenshiki Fórum GR stand
A Kenshiki Fórumon bemutattak két új GR modellt és azt is elárulták, hogy éppen mi áll fejlesztés alatt.
- Hírek
Veszélyes hibát idézett elő a Hyundai Ioniq 5 N legutóbbi visszahívása
A hiba állítólag egy visszahívés miatti javítás után jelen meg.
- Hírek
Így néz ki egy gigaáramkút: egyszerre 46 autót tölthetnek
Nagy vendéglő épült az áramra éhes elektromos autóknak, buszoknak és teherautóknak
- Sport
Az F1-es Kínai Nagydíj legnagyobb kérdései
Meg marad a McLaren tempóelőnye? Összeszedik magukat az újoncok? Magára talál a Ferrari?
- Hírek
Több milliárd forintnyi bírságot kerülnek ki az autósok New Yorkban olvashatatlan rendszámokkal
Van akinek csak szimplán koszos az autója, de a legtöbben szándékosan trükköznek a rendszámtáblákkal.
- Hírek
Rengeteg amerikai Tesla tulajdonos személyes adatait szivárogtatta ki egy weboldal
Bár az oldal egyfajta közösségépítő platformnak álcázza magát, valószínűleg az Elon Musk és a Tesla elleni fellépés egyik újabb eszközének szánják.
- Tesztek
Ha eddig szeretted ezt a Mazdát, ezután még jobban fogodMenetpróba: Mazda CX-60 – 2025.
Láthatóan alig, a lemezek alatt viszont rengeteg apróságban változott a CX-60, és ettől csak még jobban kéne.
- Hírek
Eladó az amerikai AMG alapítójának egykori autója
A különleges modell alapjait egy amúgy sem szerény 500 SEL adta.
- Hírek
Nagyot drágulhat a Teslák biztosítása, ha az emberek nem hagyják abba a rongálást Amerikában
Több társaság megtagadhatja a biztosítást, akkor a maradék pedig emelni fog.
- Hírek
Annyit estek a Tesla részvényei, hogy már a SpaceX Elon Musk legértékesebb tulajdona
Kedden egyetlen nap alatt 5,4 százalékot esett a részvények árfolyama.
- Hírek
Bezuhantak a Bentley eladásai, a COVID óta nem volt ilyen rossz a helyzet
Mindez annak tükrében különösen vészjósló, hogy Frank-Steffen Walliser CEO szerint az egy autóra jutó bevételük sosem volt még ilyen magas.
- Hírek
A Cybertruck elbújhat: eladó egy örült, kockás, kabrió buggy, dübörgő V8-cal
Nem hogy ilyen, de még csak hasonló jármű sincs másik.
