A motorja például fergeteges. Egyenletes tempóval haladva manapság már minden dízel csendes az utastérből nézve, pontosabban hallgatva. Gyorsításkor azonban a legtöbb kerreg, mint éhező harkálysereg a téli fagyban, csak a prémiummárkáknál tompul ez finom, távoli csapágygolyó-turmixolássá.
Az ix35 tudja ezt a turmixolást – hallani ugyan, hogy működik, de a motorja semmilyen körülmények között nem zavarja az utasok nyugalmát. És hiába a gyengébbik (lesz 184 lóerős is), sosem érezni kevésnek. Lent, fent, középen, gázt elvéve, majd hirtelen rányomva, autópályán felfelé, vagy piros lámpától kilőve mindig lelkes, ügyes, erős. És tud valamit, amit dízelek ritkán – lehet pörgetni, mert még 4500 fölött is van benne érezhetően kraft. Ennél az autónál ritkán adódik olyan, hogy elfogy a motor kamion előzése közben.
Több tesztelő szidta a túlságosan előrenyúló fejtámlákat, de nekem az üléssel speciel nem volt semmi bajom. Úgy gondolom, hogy egy ülés általában akkor igazán jó, ha az ember kevés tekergetés, tologatás után jól érzi magát. Itt a beállítás kerek tíz másodpercig tartott, és közben még bambultam is. És utána sem tekergettem, egyszerűen jó maradt. Nagyok a tükrök is, a klímaberendezés pedig mindenképpen a legjobbak közé tartozik, Chet Baker nem fújta olyan érzéssel a trombitát, mint amilyen szeretettel az ix35 leheli ránk a hűvöset. Elnézést a hasonlatért, csak a Winkler megint vuvuzelázik a hátam mögött.
És jó beszállni a magas ülések, nagy ajtók miatt. Bőven van hely, s ami ritkaság: a hátsó pad három személy szállítására is alkalmas, elsősorban, mert az ülőlapon és a háttámlán a középső púp viszonylag lapos. Egy mozdulattal síkba hajthatók a háttámlák, nincs birkózás az ülőlappal, a fejtámla-visszatologatással.
Ahelyett, hogy követné a mai trendet, és több szintbe helyezhető padlóval, csomagtér-elválasztó hálóval, kivehető, és zseblámpaként használható világítással kápráztatná el a koreai autókra épp áttérni készülő SUV-rajongót, az ix35 még a Tucsonhoz képest is butult egy keveset. Fájdalomtól megtört szívvel tudatjuk az olvasókkal, hogy az ötödik ajtó már csak egyben nyílik, az üvege külön nem hajtható fel. De legalább van csomagrögzító hálónak kampó, kis oldalsó rekesz, masszív fapadló, igaz, manapság ez a minimum.
Továbbá hatalmasak a rekeszek az ajtókban, és mindegyikbe lehet családi üdítős palackot tenni, öblös a kartámasz alatti doboz is, zörejek nincsenek, az autó összeszerelése meggyőző. Az ix35 még jól is néz ki, legalábbis az orra meg a fara – oldalnézetben azonban a kerékjárati ívek kicsik, ettől konténerszerű a megjelenése.
Fene tudja. Talán az a baj, hogy az utóbbi években nagyon megszoktam a koreai gyártóknál, hogy minden alkalommal minőségi ugrást produkálnak, amikor bemutatnak egy új modellt. Ez most elmaradt, tisztességes reszelgetésnek vagyunk csupán tanúi. Az ix35 olcsóbb ugyan a többieknél, de nem annyival, amennyiszer az ember felvonja a szemöldökét, ha kipróbálja.
Terepen talán kicsit ügyesebb a tipikus SUV-oknál, országúton viszont ügyetlenebb, jó a minősége, de azért akadnak tervezési bakik. Ennyi pénzért viszont kicsi a választék, hiszen ami még eszembe jut ezen a szinten, az a Nissan Qashqai, ami kisebb, és ööö, ööö… szóval, ööö… hát akkor kisebb, maradjunk ennyiben. Na de tényleg kell nekünk az a sok centiméter? – érdemes ezen elgondolkozni.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Eladó egy darabka Top Gear történelem, de kell hozzá egy jó adag bátorság
107 593 mérföldet futott, eddig 13 tulajdonosa volt, de alapvetően jó állapotú.
- Belsőség
Transportertől az 5-ös BMW-ig, avagy ezeket vennénk a munkáshitelből
Négy millió forint sok pénz, főleg 25 évesen. Logikusnak tűnhet, hogy valaki ezt használt autóra költené, így mi is eljátszottunk ennek gondolatával.
- Technika
Rendőrként kezdte, most Ukrajnában segít!MűhelyPRN: Mercedes-Benz Sprinter 2,2 CDI – 2012.
Minden autónak megvan a maga sorsa, de ennek a Sprinternek különleges életet szánt a sors: rendőrségi kisbuszból lett segélykocsi.
- Belsőség
Így teljesülnek a gyermekkori álmok
Sokan álmodoztunk róla gyermekkorunkban, hogy elindulunk egy híres autóversenyen. Van, aki elindult.
- Hírek
Muszáj sutba vágni a hagyományt: kínai technikára építhet SUV-t a McLaren
A McLaren? SUV-t? Kizárt dolog - mondták nemrég.
- Hírek
Óriási durranásnak ígérkezik az elektromos Octavia koncepciója
Nagy durranásnak ígérkezik: új formanyelvet és friss technikát ígérnek.
- Hírek
Forró helyzet: Tesla töltőt akart felgyújtani, végül ő maga is lángra kapott
Újabb támadás ért egy Supercharger állomást az Egyesült Államokban.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk II. - 1970-es évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Akár a Nissannal és a Hondával is szövetségre léphet a Foxconn
A hírek szerint a vállalat egyből két márkával is összefogna.
- Brand and Content
Minden körülmények között
Na nem az Operában voltunk - by Hyppolit, a lakáj -, hanem menekültünk a dugóból. Az emberek jelentős részének ma már a napi "rutin" része a dugóban araszolás és menekülő útvonal keresés. Mi meg is találtuk, mutatjuk!
- Hírek
Elmaradt a gépzsír, 7000 Grenadiert hívnak vissza
Banális hiba miatt hívják vissza az oldschool terepjárókat.
- Közélet
A követési távolságról
Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.
- Hírek
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.
- Hírek
Kicsontozott Model Y lehet a Tesla olcsó modellje
Tovább olcsósított gyártással vernének oda a kínai konkurenciának.
- Hírek
73 éves, de nincs vele bírás: újra volán mögé ült a 92 évre eltiltott sofőr
Az autó nem jogosítvánnyal megy. Ez az ismert mondás valószínűleg az életfilozófiája a 73 éves ausztrál bácsinak.
- Hírek
A legdurvább sport-Toyoták is hibridek lehetnek
Több okból is jól jönne ez a gyártónak.
- Hírek
A kínai Chery hosszútávra tervez, további két modelljük érkezik hazánkba
Az egyik legkisebb és a legnagyobb Tiggo modellt hozzák Magyarországra.
- Hírek
Elektromos pickupot készít a Toyota
A modellről egyelőre csak egy sejtelmes sziluettet mutatott a gyártó.
- Égéstér
Ezen a héten indul a 2025-ös Forma-1-szezon!
Látványos, de tartalmilag szegényes autóbemutató után indul a Forma-1 idei szezonja, kollágink pedig személyesen jelen voltak a nagyszabású eseményen, Londonban.
- Hírek
Érkezhet a Porsche következő fejős tehene, egy új SUV
Méghozzá hibrid és hagyományos hajtáslánccal.
- Hírek
A végtelenbe és tovább! A sztratoszférába lőtte a fekvőrendőr a gyorshajtót
A fehér autó több métert repült a levegőben, majd felborult.
- Hírek
Itt a vadiúj Mercedes CLA, akár 792 kilométeres elektromos hatótávval
A generációváltással kívül és belül is megújult modell tisztán elektromos és hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz.
