Újautó-teszt
Peugeot 504 coupé V6 (1969)
Gyerekkoromban a Szembejancsinak volt ilyenje, úgy huszonöt éve. Már akkor megevett másfél liter olajat Schwechatig, ahová dízelmotort mentünk keresni a benzines helyére. Igaz, az négyajtós volt, és húzta már a belét, ki tudja hány tulaj és milliónyi kilométer után. Bordó, az elején a telivas oroszlánnal, nem ez az újabb fajta hűtőbe vájttal. A Peugeot 504 beleégett a retinámba. Mivel már odaégett, ezért fel sem tűnik, hogy tizenéve nem is látni belőle az utcán. Főleg ilyet nem.
Tessék ellazulni, amit most ön olvas, az egy újautó-teszt. Nem új autóteszt, már persze az is egyben, ami ebben a meglepő, hogy egy olyan autóról szól majd, ami új, holott a szemünk nem azonosítja be akként. Úgy értem, nincs mögötte futásteljesítmény, nincsenek előző gazdák, műszaki vizsgák, kendácsolások, tehát új. Kevesebb kilométer van benne, mint a legtöbb tesztautóban, ami hozzánk kerül. Ennek épp nálam fordult át 00799-ről 00800 km-re a számlálója. Szívbemarkoló volt.
Az egész úgy kezdődött, hogy a kétszáz éves Peugeot elvitt bennünket Sochauxba, meglátogattuk az új Peugeot-múzeumot, és ott volt sok érdekes, öreg autó, amit vezetni is lehetett, vagy sofőrrel, vagy magunk. A csikósi katasztrófa itt is megtörtént, csak kicsiben, de elővigyázatos voltam, az előre megkapott listán két befutóm volt, a 604, meg ez.
Amikor végeztem a 604-esre a nyálcsorgatással, szánalmas téblábolással telt az idő a múzeum udvarán. Nem mintha nem lettek volna érdekes dolgok, de azok többségét megírta Csikós tavaly. És akkor végre visszahozták az 504-es kupét, egyből rávetettük magunkat hárman, a veterános Papp Zoli, az RTL-es Bolla Gyuri, és én.
Az autóról sokat elmond, hogy 1968-as bemutatásától egészen 2006-ig készült, legutoljára úgy tudom, Kenyában, tehát ő a Peugeot Golfja. Az alap egy négyajtós szedán volt, egynyolcas és kétliteres benzinessel. Hosszában beépített motor, hátsókerék-hajtás az akkori divat szerint. A benzines motor karburátorral 83, injektorral 98 lóerőt tudott, természetesen Euro-norma és katalizátor nélkül. Négyes kézi vagy hármas automatával adták, később lett csak ötödik a manuálison. 1969-ben az Év Autója lett, és a genfi szalonon mutatkozott be a kupé és a kabrió, mindkettő az autógyártás egyik legszebb darabja – szerintem. Ezekben V6-os motor is volt, olyan mint a 604-ben. '70-ben jött a 2,1-es dízel (66 lóerős), és erősebbek lettek a benzinmotorok (93 és 104 lóerő karbival és injektorral). Ugyanebben az évben jött a kombi, amiből a hétüléses verzió a Familiale nevet viselte. '73-ban jött a nagyobb dízel, hetven lóerővel és 2304 köbcentivel, ez a motor hajtott a Ford Granadától, az UMM terepjárótól a Volgáig mindent.
Nézzék meg ezt a kis videót , remekül látszik benne a modell fejlődése, meg a különféle extra változatok: pápamobil, trágyahordó pickup, átszabott elejű és hátuljú argentin taxiverzió.
Európában 1979-ben jött mellé az 505-ös, lényegében azonos műszaki alapokra '83-ig párhuzamosan voltak gyártásban. Akkor sem szűnt meg az 504 minden változata, a Pickup például 1993-ig készült itt, Európában is, a többi pedig a világ minden égtája felé, Kínától Kenyáig, vagy épp Ausztráliától Argentínáig. Egy ilyen európai, utolsó évjáratú pickup ma is belekerül a 3000 euróba, igaz a coolness faktora is magas.
Na de milyen ez itt?

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.
- Hírek
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.
- Hírek
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
A bevált recepten csak fejlesztettek.
- Hírek
7500 liter felesleges üzemanyagot locsolt szét az úton egy amerikai kamionos
A férfi azért tette ezt, hogy megszabaduljon a tartálykocsijában maradt felesleges szállítmánytól.
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.
- Hírek
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.
- Hírek
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Hírek
Nehéz zsebek: 100 ezer forintot lopott autómosókból egy fiatal
24 órán belül elfogtak.
- Hírek
Bemutakozott az elektromos Toyota C-HR+2025 Kenshiki Fórum
Az autó elvileg a hagyományos C-HR testvére, de belül teljesen mások.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Közélet
A követési távolságról
Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.
- Hírek
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.
- Hírek
Trump terroristáknak bélyegezné a Teslát támadókat, Musk szerint Soros
Aki nincs velük, az ellenük van.
- Közélet
Vannak dolgok, amiket sosem szabadna vegyíteni!
A gyorshajtás és az elsőbbségadás elmulasztása önmagukban is vezető baleseti okok. Hát még akkor, ha vegyülnek egymással!
- Hírek
Gyorsabb töltéssel, áramvonalasabb külsővel és új beltérrel támad a frissített Toyota bZ4X2025 Kenshiki Fórum
Bár csak 2022-ben jelent meg a bZ4X, a Toyota máris frissítette.
- Hírek
Rendőrautó előtt, iskola mellett nem átengedni egy gyereket a zebrán – hiba
Két sofőr már tudja: meglepően súlyos büntetés is járhat azért, ha nem állsz meg a zebránál
- Hírek
Frissült a Toyota Corolla Európában
A modell külseje és belseje is megújult kissé.
- Közélet
Ki venné meg a Teslát, ha csődbe menne?
Vad találgatások kezdődtek a gyártó lejtmenete után.
- Hírek
Visszatért a Toyota Urban Cruiser, és félig egy Suzuki2025 Kenshiki Fórum
A Suzuki és a Toyota közös munkájából született az új Urban Cruiser.
- Hírek
Csütörtökön lélektani határ alá csökkenhet a 95-ös benzin átlagára
Az autósok nagy örömére 2025 kezdete óta folyamatosan csökken az üzemanyagok átlagára.
- Hírek
Pöttöm mopedautót mutatott a Toyota, ebben látják a városi mikromobilitás jövőjét2025 Kenshiki Fórum
Lényegében terveztek egy elektromos mopedautót, aminek a formája elég különc.
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Hírek
Idén is autómentes lesz a pesti rakpart a hétvégéken
A március 15-16-i lesz az első hétvége, amikor lezárják a rakpartot.
