Beérek reggel a szerkesztőségbe, kicsit álmosan lehuppanok a helyemre. Szemben velem Nyegleo kolléga átnéz a monitor felett: – Na, milyen a remek, új Qashqai? – kérdi. Érzek némi furcsát a hangjában, így lopva körülnézek, aztán közelebb hajolok hozzá: – Te, nézhetsz hülyének, de szerintem tök jó – mondom. – Ugyehogy? – kérdez vissza.
Nem mondom, ezt a választ nem vártam. Már csak azért sem, mert tudom, hogy aminek nincs legalább két tolóajtaja és három köbméteres raktere, az egyszerűen Hlács kolléga szemében nem létezik. El tudják képzelni a kisbusz-gurut, aki lógó orral mászkált két hétig, mikor kedvenc Sprinterét eladta a kereskedő, és aki egész múlt héten egy Iveco Turbo Daily-t méregetett a monitorján, mint lecsapni készülő vipera az áldozatát, hogy azt mondja egy izé... crossoverre, jó?! Hihetetlen.
Gyanús volt ez nekem, úgyhogy a nap folyamán szépen, óvatosan feltérképeztem a szerkesztőség véleményét, hiszen simán lehet, hogy meghülyültem és olyat hallucinálok, ami valójában nem létezik. De nem. Jelentem, Pista még nem hülye teljesen, hiszen pár perc hümmögés után nagyjából mindenkiből kijött, hogy a Qashqaijal tulajdonképpen nincs különösebb baja senkinek. Még Papp Tibi sem kezdett hosszas fejtegetésbe, b betűs mondattal indítva, ami felér egy pápai áldással. Ki látott még ilyet?
Pedig így van, és ezt valószínűleg tudják a Nissannál is. Valahogy tudatában vannak, hogy ráéreztek erre az emelt hasmagasságú SUV/SAV/Crossover témára, hiszen ha megfigyeljük, mára csak a viccnek is rossz családi Note és az öregecske Micra, a Cube és a bűnronda Tiida, valamint a sportautók maradtak a kínálatban (Németországban van ugyan Pixo, de az is picike). Minik és sportautók.
A régi, jó kis Primerákat már csak a hívők és fanatikusok tartják az utakon, a két napig érdekes bálnautód szép csendben kimúlt, ahogy a borzasztó Almera is, ami az évek során csak romlott. Maxima? Amerikában, esetleg. És ez nem is baj, én lelkiismeret-furdalás nélkül küldeném levesbe a Micrát, unalmas utódjával együtt, ahogy a Note-ot is. Kicsi lelkemnek egyedül a Patrol név hiányzik, a Pathfinder csak gyenge pótlék, nem az igazi.
Na mindegy, a lényeg látszik: az alsóközép és közép kategóriából Európában a Nissan szinte eltűnt. Helyette azonban borzalmasan beerősített máshol. A Murano, X-Trail, Navara sajátjaik között mint termékek, jól megállják a helyüket. Aztán itt a formabontó Juke, melyet már nagyon várunk, vagy ez a Qashqai, ami nálunk ezúttal egy megvolt.
Megvolt gyűjtőnévvel illetjük azokat a típusokat, melyeket már teszteltünk ugyan, ellenben modellciklusuk során elérkeztek arra a pontra, hogy frissítésen essenek át. Ezek a változások arányaikban nem annyira jelentősek, hogy az „új” modell marginálisan eltérjen elődjétől, ám figyelembe kell venni mégis, hiszen sokszor jelentősen javíthat vagy ronthat egy-egy típus megítélésén.
A Qashqai már bizonyított, ez kétségtelen, ha jobban körülnéznek, a napi forgalomban sűrűn feltűnik, csak keresni kell. Ez pedig – tekintetbe véve a hazai vásárlók árérzékenységét és elvárásait – akár dicséretnek is vehető. Inkább csak megszokásból, mintsem szükségből nyúltak hozzá.
Maga a forma az, amely a legtöbbet elmond az egész autó karakteréről és melynek hála, sikeresen beleolvad a napi forgatagba. Személy szerint ezt pozitívumnak fogom fel, hiszen gömbölyű mivoltában messze nem olyan erőszakos és figyelemfelkeltő, mint egy Tiguan vagy egy Ford Kuga. Egész lényéből sugárzik egyfajta joviális alázat, olyan, mint egy gömbölyded bérszámfejtő vagy kürtőskalácsárus. Semmi erőszak, takarodjazútból-effektus.
Az időszakos ráncfelvarrás során az új fényszórókkal és lökhárítóval próbáltak nagyobb átütőerőt préselni az arcára, de nem változott sokat. Ez csak amolyan Halász Jutkai szigor, aki épp Ákombákomot dorgálja az ellopott nagykabát miatt, semmi dráma. Kedvelem. Észrevehető, hogy többi kategóriatársával vagy kisebb SUV-okkal ellentétben közel sem kelt annyi ellenérzést a többi közlekedőben, egyfajta családi aura lengi körül, még üresen is belelátjuk a gyermeküléseket.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
