Szeretem a szélsőségeket, legalábbis autóban. A leggyengébb motor legalább olyan izgalmas, mint a legerősebb. A különbség az, hogy a cégek vigyáznak, nehogy kipróbálhassuk. Hát ezért érzem komoly fegyverténynek a Yeti 1.2 TSI megkaparintását, bár, hosszú évek óta ez az első olyan Skoda, amit bevinnék pár apró garanciális javításra, ha az enyém lenne.
Ájuldoztunk, hogy milyen jó az 1.8 TSI motorral a Yeti. Tényleg az. Csakhogy, van egy bibi. A kutyát sem érdekli, mennyire jó, ha a 160 lovas benzines gyakorlatilag ugyanannyiba kerül, mint a kétliteres dízel (mindkettő összkerékhajtással). Sőt, van félmillióval olcsóbb, fronthajtásos dízel is, igaz, csak 110 ló, de ennyiért, kit zavar? A nyomaték számít meg a fogyasztás, nem?
Ilyenkor jön a minimálverzió kérdése. Elvégre, a Yeti egy pofás doboz, magas is, kellemes is, praktikus is. A biztonságérzet adott, milyen jó, amikor az ember látja a kocsi orrát, nem? Terepezni ki a fene akarna vele? Meggyőződésem, hogy a 4x4-es Yetiken is csupán azért nem fog berohadni a hátsó hajtás, mert olajban fut a Haldex-kuplung.
Van egy csomó ember, akiknek a motor részletkérdés vagy csupán egy információ a fizetendő adóról meg a biztosításról. Tehát, minél kisebb, annál jobb. Ennek megfelelő kiszolgálásban részesülnek, tényleg ritka egy jó alapmotor. Mondjuk a VW-csoport nyolcszelepes 1,6-osa legendásan gyűlölhető volt, pedig, szorgalomból megoldott minden feladatot. Ám kelletlenül, és nem takarékosan.
Ám mostantól új szelek fújnak, a VW-csoport kitalálta az 1,2-es TSI motort – azaz: turbós és közvetlen befecskendezéses. Igaz, ez sem több 105 lónál, ellenben a nyomatéka akkora, mint egy 1,8-as szívómotoré. Próbáltuk már, a Golfban és a Polóban tényleg szenzációs volt – de mit tud kezdeni a Yeti nagyobb testével?
Persze, ez a nagy test relatív, a Yeti meglehetősen kompakt, négy méter és huszonkét centi. Azaz szinte akkora, mint egy Golf, csak magasabb, ezért szellősebbnek tűnik, egy Tiguannál már húsz centivel rövidebb. Azaz egy számmal kisebb.
Sok hibája nincs, bár a Yeti csomagtartója nem nagy. Mindenféle üléshuzigálással növelhető, de alapból nem nyújt annyit, mint egy igazi kombi. A hátsó ülések akár felhajtogathatók, sőt, egyenként kivehetők, tehát az utaslétszám rovására növelhető a csomagtartó.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Tesztek
Presztízskérdés a létezéseBemutató: Audi A6 Avant
Mégsem csak az elektromos Audi modellek kaphatnak mostantól páros modell megjelölést. Vezettük a benzines A6-okat!
- Hírek
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
A világ legnagyobb akkumulátorgyártójáé lehet a Nio a akkucserélő hálózata
A CATL úgyis erről álmodozik.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
Még idén piacra dobja első modelljét a BYD prémium márkája Európában
Év végére akár két modell is elérhető lesz.
- Hírek
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
Várnak, helyzetet értékelnek.
- Hírek
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.
- Hírek
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.
- Hírek
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.
- Hírek
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.
- Hírek
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!
- Hírek
Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.
