És szépen nyelte a kisebb gödröket, a nagyobbakon ugrott ugyan, de elmaradt az a fajta futóműdobogás, ami sújtja a mai, nagy kerekes autókat. Egyáltalán nem volt döglött a kormánya, szépen befeküdt a kanyarokba (elöl MacPherson, hátul multilink futómű), el is fértünk elöl, maradt mögöttünk is hely – bár nem óriási –, mi kell még? Na, nem veszem el a tesztelő kenyerét, szívjon a részletekkel majd ő, de az autó magazinos kollégával feldobva szálltunk ki a kocsiból. Nagy baja nem lehet az ix35-nek, persze csak ha a jó váltó-motor kombóval veszi valaki.
Bár a többségnek kívülről tetszett az ix35, a belseje miatt viszont sokan fanyalogtak a külföldi kipróbálók közül. Hogy ismételten bizonyítsam a rossz ízlésemet, nekem éppen belül jön be inkább, kívül kevésbé. Ahhoz képest, hogy SUV, a kerékjárati ívek nagyon közel vannak a gumikhoz, amik kicsiknek tűnnek emiatt, a kocsi magas, de úgy próbálták látszatra alacsonnyá tenni, hogy az elején, meg különösen a hátulján a lehető legalacsonyabbra tették a grafikai elemeket. Így meg olyan, mint egy hátát púpozó macska, ami jól áll egy Jaguar XJ-nek, ami hosszú és lapos, de már nem annyira az ix35-nek, ami jóval rövidebb, viszont sokkal keskenyebb és magasabb. Nem rossz a design, de nem tudja, hogy szögletes akar-e lenni, kerekded, vagy ilyen fényekkel játszós, mint a Bangle-féle formák. Például a Ford Kuga, a VW Tiguan harmonikusabb, igaz, az arcát egyméteres magasságban hordó, szörnyű Renault Koleoshoz képest az ix35 egy Mona Lisa.
Belül viszont nagyon bírtam. Sötétbarna műszerfal – te jó ég, mikor láttam utoljára ilyet... Nyolcvanas évek eleji japán autókban volt efféle, meg Littner Zsolti barátom rettentő korai '68-as állólámpás Mercijében, amiből azt a barna műszerfalat azóta is egy fél klub irigyli hörögve. A barna műszerfal azért jó, mert van színe, viszont nem koszolódik, mint a világos árnyalatúak. És ott vannak még a mélyre besüllyesztett, szalámisan lecsapott vízvezetékcső-keretes műszerek, a rúdon lebegő kis LCD-kijelzők a mögöttük levő, nagy, analóg órák előtt tiszta Toyota Auris-stílusban, a masszív, SUV-os középkonzol, a skálás rádió, a kiváló tolatókamera-monitor (amikor épp nem rádiót mutat vagy navit). Való igaz, kicsit terjengősek a matt fekete, kemény műanyagfelületek, meg az én szememet zavarja a kék műszervilágítás is (mire a VW végre elejtené, a Hyundai felveszi a szálat, de minek?), de az összhatás kellemes.
Térdlégzsák nincs, de ezen túlmenően szinte minden más alapáras. ABS, menetstabi, kipörgésgátló, borulásgátló (elektronikus), vészfékrásegítő, lejtmenetvezérlő (tudják, ami nem engedi nagyon megszaladni az autót, ha meredeken lefelé araszolunk), hat légzsák – nagyvonalú az ajánlat már az 5,6 milliós Life-kivitel szintjén is. Ja, és az ötéves, teljes körű garancia mindhez jár, kérdezés nélkül.
A tolatóradar, a bluetooth-vétel, az USB-s MP3-lejátszás, az alufelni, a bőrkormány, a tempomat, a tetősín – tehát az olyan dolgok, amiket egy ilyen városi terepes vevője tipikusan elvár – csak a 6,3 milliós Comfort-csomagban vannak meg, tehát a Hyundai az ix35-tel ugyanazt a logikát követi, mint a többi importőr. Olcsón lehet ugyan ix35-öd, de nem fogsz neki örülni, vegyél eggyel drágábbat, és megoldottad a kérdést. Ez így igaz.
Fenti árak persze az elsőkerék-hajtásos, kétliteres benzinessel szerelt autókra igazak. Mert a motorok, váltók, 4x4-es rendszer további százezreket, milliókat kér. De ha körülnézünk a piacon, így se drága az ix35. És jónak jó lesz, az tuti.

Az oldalról ajánljuk
- Brand and Content
Minden körülmények között
Na nem az Operában voltunk - by Hyppolit, a lakáj -, hanem menekültünk a dugóból. Az emberek jelentős részének ma már a napi "rutin" része a dugóban araszolás és menekülő útvonal keresés. Mi meg is találtuk, mutatjuk!
- Hírek
Óriási durranásnak ígérkezik az elektromos Octavia koncepciója
Nagy durranásnak ígérkezik: új formanyelvet és friss technikát ígérnek.
- Belsőség
Transportertől az 5-ös BMW-ig, avagy ezeket vennénk a munkáshitelből
Négy millió forint sok pénz, főleg 25 évesen. Logikusnak tűnhet, hogy valaki ezt használt autóra költené, így mi is eljátszottunk ennek gondolatával.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk II. - 1970-es évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Eladó egy darabka Top Gear történelem, de kell hozzá egy jó adag bátorság
107 593 mérföldet futott, eddig 13 tulajdonosa volt, de alapvetően jó állapotú.
- Hírek
Muszáj sutba vágni a hagyományt: kínai technikára építhet SUV-t a McLaren
A McLaren? SUV-t? Kizárt dolog - mondták nemrég.
- Hírek
Forró helyzet: Tesla töltőt akart felgyújtani, végül ő maga is lángra kapott
Újabb támadás ért egy Supercharger állomást az Egyesült Államokban.
- Belsőség
Így teljesülnek a gyermekkori álmok
Sokan álmodoztunk róla gyermekkorunkban, hogy elindulunk egy híres autóversenyen. Van, aki elindult.
- Hírek
Akár a Nissannal és a Hondával is szövetségre léphet a Foxconn
A hírek szerint a vállalat egyből két márkával is összefogna.
- Technika
Rendőrként kezdte, most Ukrajnában segít!MűhelyPRN: Mercedes-Benz Sprinter 2,2 CDI – 2012.
Minden autónak megvan a maga sorsa, de ennek a Sprinternek különleges életet szánt a sors: rendőrségi kisbuszból lett segélykocsi.
- Közélet
A követési távolságról
Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.
- Hírek
Kicsontozott Model Y lehet a Tesla olcsó modellje
Tovább olcsósított gyártással vernének oda a kínai konkurenciának.
- Hírek
73 éves, de nincs vele bírás: újra volán mögé ült a 92 évre eltiltott sofőr
Az autó nem jogosítvánnyal megy. Ez az ismert mondás valószínűleg az életfilozófiája a 73 éves ausztrál bácsinak.
- Hírek
A kínai Chery hosszútávra tervez, további két modelljük érkezik hazánkba
Az egyik legkisebb és a legnagyobb Tiggo modellt hozzák Magyarországra.
- Hírek
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.
- Hírek
A legdurvább sport-Toyoták is hibridek lehetnek
Több okból is jól jönne ez a gyártónak.
- Hírek
Elmaradt a gépzsír, 7000 Grenadiert hívnak vissza
Banális hiba miatt hívják vissza az oldschool terepjárókat.
- Égéstér
Ezen a héten indul a 2025-ös Forma-1-szezon!
Látványos, de tartalmilag szegényes autóbemutató után indul a Forma-1 idei szezonja, kollágink pedig személyesen jelen voltak a nagyszabású eseményen, Londonban.
- Hírek
Itt a vadiúj Mercedes CLA, akár 792 kilométeres elektromos hatótávval
A generációváltással kívül és belül is megújult modell tisztán elektromos és hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz.
- Hírek
Érkezhet a Porsche következő fejős tehene, egy új SUV
Méghozzá hibrid és hagyományos hajtáslánccal.
- Hírek
A végtelenbe és tovább! A sztratoszférába lőtte a fekvőrendőr a gyorshajtót
A fehér autó több métert repült a levegőben, majd felborult.
- Hírek
Elektromos pickupot készít a Toyota
A modellről egyelőre csak egy sejtelmes sziluettet mutatott a gyártó.
