Régebben a többiek – mármint az autógyártók – kézlegyintéssel elintézték a Hyundait, ha a neve szóba került. Az a legyintő kéz ma már a verejtéktől gyöngyöző homlok felé tartó zsebkendőt markolja, Korea ugyanis reális veszéllyé vált. És lehet, hogy az ix35 kipróbálása után abban a konkurensi szorításban már halántékhoz emelt, töltött revolver lesz.
Kis-SUV, középkategóriás szabadidőjármű, városi terepjárónak álcázott, a Hyundai által titokban azért inkább személyautónak szánt jármű, de elsősorban Tucson-utód. Szerintünk pedig Nissan Qashqai-, Ford Kuga-, Volkswagen Tiguan-, Renault Koleos-ellenfél. Nagyjából ezek írják körül a Hyundai új izéjét, ami egyébként az ix35 név alatt fut.
Csütörtökön volt a bemutatója a Citadellán. SUV-bemutató a Citadellán? Micsoda ökörség. De valójában nem. Egy land-roveres csapat ügyes off-road pályát rittyentett a szálloda (és a bunker) tetejére, meg melléje, volt ott rázósáv, libikóka, meg falra, pontosabban meredek rézsűre felmászatós rész húsz négyzetméteren. Ügyes, ügyes. Az ix35-ök pedig vették az akadályokat, akár Trabant-függőcsapszeg a hígított gépzsírt.
Az ilyen magyarországi bevezetők ritkán adnak alkalmat igazán kimerítő, a kocsik karakterét feltáró tesztvezetésre, ahhoz túl sok a meghívott, túl rövid az idő, túl kevés az autó, túl sok a kaja. Kismartoni kollégával mi is csak egy szűk félórára vihettük el az egyik ix35-öt, de érdekes módon elég jó képet kaptunk róla. Sokkal jobbat, mint amit vártunk. Ez a koreai autókkal valahogy mostanában mindig így van, generációról generációra. Jön az új, és bár az elődnél is meglepődtünk, mennyivel jobb a vártnál, ez az elődnél és az ismét magasabbra tett elvárásoknál is jobb. Már az ix35 elődje, a Tucson is elég nagyot durrantott, az ix35-nél pedig már a jellegtelen forma sem akadályozhatja majd a térnyerést. Nem a sajtóajándék mondatja velem – volt valami csoki, meg egy kétgigás pendrive, a sajtóanyaggal –, ahhoz, hogy jót írjak, legalább nyolcgigás kellene...
Ami befolyásolhatott, hogy nagyjából a legjobb ix35-variánst vittük el a sok közül. Mivel más verziót nem tudtam kipróbálni, viszont furdalt a kíváncsiság, ezért utána olvastam a neten. Az ix35 most, bevezetésekor háromféle motorral vehető meg, van ez az alánk adott, csúcsszuper, kétliteres, 184 lóerős dízel, ugyanennek létezik egy 136 lóerős kivitele is, a kétliteres benzines pedig 163 lóerős. A kisebbik dízelre nem találtam véleményt, de a benzinest szidták – nincs benne elég kraft, olvastam bármelyik oldalon, amit felkattintottam. Később lesz még mindenféle high-tech 1,6-os, meg 1,7-es, majd azokról akkor beszélünk.
És a váltók közül is a hatfokozatú, gyors, kulturált automata a legjobb, a kézi (van öt- és hatfokozatú is, mindegyik motorhoz más az alapáras) kicsit pontatlan, bár állítólag az sem túl rossz. A 184 lóerős, automatás dízel az összkerékhajtással elég jó hatást tett ránk a Gellért-hegyi utcákon kavarogva, kötve hiszem, hogy a 4x4 miatt (ez elektronikusan záródó kuplunggal működik, de az agya sokkal fejlettebb, mint a Tucsoné volt), hiszen sütött a nap, száraz volt az aszfalt. Az autó fürge volt, ugrott, leengedett ablakkal sem zajongott, pedig a Citadella felé vezető utcákban van elég ház, ami visszaverje a hangokat.
Felhajtás a köbön
Nem csak jó csajok segítettek az ix35-ösök prezentálásában, hanem a hyundaiosok összeszedtek egy rakás régebbi autót a márka történetéből. Még a sajtótájékoztatón megtudtuk, hogy a vállalat a hatvanas évekbeli Ford Cortina licencgyártásával kezdte autós működését. Ez azért elég meglepő volt, a Cortina lévén egy Nagy-Britannián kívül viszonylag kevéssé ismert, meglehetősen drága, nem is sokáig gyártott autó.
Élőben pedig kaptunk egy húszezer kilométert futott, mindig garázsban tartott Ponyt a nyolcvanas évek végéről (talán az Interag hozta még be ezeket AMF-es és BOL-os rendszámokkal?), egy Scoupe-ot, meg egy háromszázezret futott Lantrát, aminek az olajcseréken kívül még soha hozzá nem nyúltak a motorjához.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Semmi extra, csak három Ferrari SF90 XX vár gazdáira a budapesti Ferrari szerviznél
Átlagos hétköznap.
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.
- Hírek
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.
- Hírek
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
A bevált recepten csak fejlesztettek.
- Hírek
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.
- Hírek
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.
- Hírek
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.
- Hírek
Bemutakozott az elektromos Toyota C-HR+2025 Kenshiki Fórum
Az autó elvileg a hagyományos C-HR testvére, de belül teljesen mások.
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Trump terroristáknak bélyegezné a Teslát támadókat, Musk szerint Soros
Aki nincs velük, az ellenük van.
- Hírek
Nehéz zsebek: 100 ezer forintot lopott autómosókból egy fiatal
24 órán belül elfogtak.
- Hírek
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.
- Közélet
A követési távolságról
Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.
- Hírek
Frissült a Toyota Corolla Európában
A modell külseje és belseje is megújult kissé.
- Hírek
Rendőrautó előtt, iskola mellett nem átengedni egy gyereket a zebrán – hiba
Két sofőr már tudja: meglepően súlyos büntetés is járhat azért, ha nem állsz meg a zebránál
- Közélet
Vannak dolgok, amiket sosem szabadna vegyíteni!
A gyorshajtás és az elsőbbségadás elmulasztása önmagukban is vezető baleseti okok. Hát még akkor, ha vegyülnek egymással!
- Hírek
Pöttöm mopedautót mutatott a Toyota, ebben látják a városi mikromobilitás jövőjét2025 Kenshiki Fórum
Lényegében terveztek egy elektromos mopedautót, aminek a formája elég különc.
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Közélet
Ki venné meg a Teslát, ha csődbe menne?
Vad találgatások kezdődtek a gyártó lejtmenete után.
- Hírek
Visszatért a Toyota Urban Cruiser, és félig egy Suzuki2025 Kenshiki Fórum
A Suzuki és a Toyota közös munkájából született az új Urban Cruiser.
- Hírek
Idén is autómentes lesz a pesti rakpart a hétvégéken
A március 15-16-i lesz az első hétvége, amikor lezárják a rakpartot.
- Hírek
Csütörtökön lélektani határ alá csökkenhet a 95-ös benzin átlagára
Az autósok nagy örömére 2025 kezdete óta folyamatosan csökken az üzemanyagok átlagára.
- Hírek
Gyorsabb töltéssel, áramvonalasabb külsővel és új beltérrel támad a frissített Toyota bZ4X2025 Kenshiki Fórum
Bár csak 2022-ben jelent meg a bZ4X, a Toyota máris frissítette.
