Minden gyár csak addig esküdözik, hogy ilyen vagy olyan autót nem fog gyártani, amíg a fejlesztők el nem készülnek vele. A BMW is addig szidta a hibrideket, amíg nem lett neki, és a Peugeot megmondta, hogy nem lesz olyan autója, mint a Citroën Grand Picasso. És voilà, itt van.
Az ember nem tudja, hogy mit vegyen a Peugeot-nál, ha hét ülésre van szüksége, elvégre ott a 308 kombi pótüléses változata (SW), a hátsó zugokból biztos kisöpörhető még egy 807-es, bónuszként pedig ott a Partner, aminek a csomagtartója kis beruházással szintén utastérré válhat. És akkor még nem is említettem az Expert Tepee-t.
Tényleg zavarba ejtő a választék, nem is tudom, hogy mi szükség az egészre. Persze a marketingesek meg tudják magyarázni. Feltéve, hogy tényleg azért vesznek ilyesmit az emberek, mert szükségük van rá. Szerintem nem vagyunk ennyire szaporák, leginkább reptéri és bulitaxizáshoz ideálisak az ilyen autók.
Pláne így, hogy itt van az 5008, amitől már valóban kezd összezavarodni a fejemben a sok nyolcas, meg nulla, amit mostanában névadáshoz használnak. Nem nagy baj ez, de lassan már inkább beletörődnék, ha találomra felütnének egy francia szótárat, és inkább adnának valami hülye nevet neki. Tegye fel a kezét például az, aki hirtelen fel tudja idézni a Peugeot 3008-ast – Peugeot-alkalmazottak azonnal tegyék le! Így már nem maradtunk sokan.
A hagyományos Peugeot-nullák megkettőzése ahhoz kellett, hogy egyre több modelljük lehessen. Noha a 911-es Porschét is nekik köszönhetjük, mert a franciák megfúrták, hogy 901-es legyen. Az ősi urban legend szerint azért ragaszkodtak a középső nullához, mert ez volt a luk a kurblihoz. A két nulla ilyen szempontból már problémás, még szerencse, hogy azóta elterjedt az önindító.
Ezt leszámítva nem sok rosszat mondhat az ember az 5008-ról, amit kapásból a hátsó üléseken kezdtem kipróbálni, amikor a Műcsarnok mellől elindultunk Nógrád megyébe. Elvégre, a vezetési élményt nem a buszokhoz osztogatják, pláne nem 1,6-os dízelmotorral és automatizált váltóval. A lényeg az, hogy guruljon.
A hátsó ülések elég kemények, van elég hely, de kicsit zavart, hogy a tálcák pont a térdemnél voltak – ez itt a gyerekszakasz, egyértelműen. A kemény ülésen amúgy a biztonsági gyerekülések is stabilabban állnak, akkor is, ha nem Isofixet használ az ember. A székek nem túl terjengősek, elvégre mindegyik egyforma, külön tilitolizható, hajtogatható, állítható. Kivenni nem kell őket, ha az ember a csomagtartót akarja megnövelni, a székek szépen előrehasalnak, úgy, hogy a rakfelület sima legyen. Sőt, még az anyósülés támlája is előrehajtható, ha minden kötél szakad.
A középső sorban üldögélve az tűnt fel, hogy egészen halk az autó menet közben. Igazából teljesen normál hangerővel lehetett beszélgetni az elöl ülőkkel, ami arra utal, hogy nem csak a hangszigetelés, hanem az utastér akusztikája is egészen jó. Ami még meglepett az Erdőtarcsára vezető úton, hogy a futómű milyen jól rugózta ki a hatalmas lukakat. Pedig nem bólogat-billeg az 5008, nem is zötyög az elhullajtott tízforintosokon, pont jó.
Gondoltam, egy sorral hátrébb is kipróbálom, általában a hatodik és a hetedik ülés a büntető szakasz az ilyen egyterűekben. A hátraszállásnál majdnem kisebb balesetet okozott, hogy gyanútlanul meghúztam egy kart a középső ülésen. Ettől a szék ülőlapja felcsapódott, majdnem fejbevágva a nekem segíteni akaró PöZsófit, akinek az a dolga, hogy segítsen az újságíróknak. Amúgy, nem rossz ötlet, mert így egészen előrecsúszik a szék, és lazán be lehet mászni leghátulra.
Persze itt már nem egy kéjhömpöly az utazás, de ha egy hétüléses Touran, egy Zafira, netán egy Mazda 5 leghátsó ülései és e között kellene választanom, a Peugeot-ra szavaznék. Elég egy kattananásnyit előrébb húzni az előttem lévő széket, és elfér a térdem, a fejem nem fúródik a tetőbe, és a szék lényegesen puhább egy kazánlemeznél. Ilyen pozícióban ennek már örülni kell, tessék nekem elhinni. Még puha, kárpitozott könyöklő is van leghátul, oldalt.
Tőlen szokatlan végeredmény a dízel/benzines csatában, szigorúan az 5008 vonatkozásában. Lapozzon!

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Drága a német felni a Skodára, vegyek inkább tajvanit?
Minőségibb annyival a Dezent, hogy megérje a felárat a Hijoinhoz képest?
- Tesztek
Fedetlen hétköznapok a jólét jegyébenHasználtteszt: Volkswagen Golf VI Cabriolet 1.4 TSI - 2012.
Minden prózai fröcsögést hátra dobva lássuk meg a lényeget: a kabrió nem csak menőzésre, de az egészségi állapotunk javítására is alkalmas.
- Hírek
Szomorúság: ez itt a világ utolsó manuál váltós Golf GTI-je
Már eladták, és a jelenlegi állás szerint soha nem lesz több.
- Hírek
Kimaxolták a Porsche egyedi kéréseit ezen a 911 S/T-n
A kivitelezés 10/10, az ízlés szubjektív.
- Hírek
A Red Bull szerint Lawson lefokozása Verstappen érdekeit is szolgálja
Ennek ellenére a pilótacserének maga Max Verstappen sem örült.
- Hírek
Az amerikaiak 67 százaléka nem venne Teslát, Elon Musk az egyik fő indok
Ez derült ki a Yahoo News és a YouGov új kutatásából.
- Hírek
Trump vámjai miatt eltűnhetnek az olcsó autók az USA piacáról
Ebben a kategóriában a tarifák miatti áremelkedés mértéke 5855 dollár, azaz 2,2 millió forint is lehet.
- Közélet
5 autó, aminek őrült tempóban szállt el az ára
Azt hiszed, hogy értelmes áron vehetsz R5 GT Turbót vagy E46 kabriót? Gondold újra. Váratlan tempóban dráguló autók következnek.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Menekült a rendőrök elől, halálos balesetet okozott egy nő Fejér vármegyében
Soha nem volt jogosítványa, az autón pedig nem működött a világítás.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Hírek
Brabus Merci ellen gyorsult a Porsche 911 Turbo, végül a fal nyert
A Hollandiában rendezett gyorsulási verseny egyik futama nem sikerült túl jól.
- Közélet
Elvárható-e, hogy észrevedd a bajt?- Segitség, átvertek!
Erzsébet néhány hete vásárolta ezt a Nissan Micrát, de a birtoklás első pillanatától kezdve csak hibákkal találkozik.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
