Hová dugjam a kurblit?

Hazai bemutató: Peugeot 5008

2010.03.06. 06:19 Módosítva: 2010.03.06. 06:19

Minden gyár csak addig esküdözik, hogy ilyen vagy olyan autót nem fog gyártani, amíg a fejlesztők el nem készülnek vele. A BMW is addig szidta a hibrideket, amíg nem lett neki, és a Peugeot megmondta, hogy nem lesz olyan autója, mint a Citroën Grand Picasso. És voilà, itt van.

Az ember nem tudja, hogy mit vegyen a Peugeot-nál, ha hét ülésre van szüksége, elvégre ott a 308 kombi pótüléses változata (SW), a hátsó zugokból biztos kisöpörhető még egy 807-es, bónuszként pedig ott a Partner, aminek a csomagtartója kis beruházással szintén utastérré válhat. És akkor még nem is említettem az Expert Tepee-t.

Tényleg zavarba ejtő a választék, nem is tudom, hogy mi szükség az egészre. Persze a marketingesek meg tudják magyarázni. Feltéve, hogy tényleg azért vesznek ilyesmit az emberek, mert szükségük van rá. Szerintem nem vagyunk ennyire szaporák, leginkább reptéri és bulitaxizáshoz ideálisak az ilyen autók.

Pláne így, hogy itt van az 5008, amitől már valóban kezd összezavarodni a fejemben a sok nyolcas, meg nulla, amit mostanában névadáshoz használnak. Nem nagy baj ez, de lassan már inkább beletörődnék, ha találomra felütnének egy francia szótárat, és inkább adnának valami hülye nevet neki. Tegye fel a kezét például az, aki hirtelen fel tudja idézni a Peugeot 3008-ast – Peugeot-alkalmazottak azonnal tegyék le! Így már nem maradtunk sokan.

A hagyományos Peugeot-nullák megkettőzése ahhoz kellett, hogy egyre több modelljük lehessen. Noha a 911-es Porschét is nekik köszönhetjük, mert a franciák megfúrták, hogy 901-es legyen. Az ősi urban legend szerint azért ragaszkodtak a középső nullához, mert ez volt a luk a kurblihoz. A két nulla ilyen szempontból már problémás, még szerencse, hogy azóta elterjedt az önindító.

Ezt leszámítva nem sok rosszat mondhat az ember az 5008-ról, amit kapásból a hátsó üléseken kezdtem kipróbálni, amikor a Műcsarnok mellől elindultunk Nógrád megyébe. Elvégre, a vezetési élményt nem a buszokhoz osztogatják, pláne nem 1,6-os dízelmotorral és automatizált váltóval. A lényeg az, hogy guruljon.

A hátsó ülések elég kemények, van elég hely, de kicsit zavart, hogy a tálcák pont a térdemnél voltak – ez itt a gyerekszakasz, egyértelműen. A kemény ülésen amúgy a biztonsági gyerekülések is stabilabban állnak, akkor is, ha nem Isofixet használ az ember. A székek nem túl terjengősek, elvégre mindegyik egyforma, külön tilitolizható, hajtogatható, állítható. Kivenni nem kell őket, ha az ember a csomagtartót akarja megnövelni, a székek szépen előrehasalnak, úgy, hogy a rakfelület sima legyen. Sőt, még az anyósülés támlája is előrehajtható, ha minden kötél szakad.

A középső sorban üldögélve az tűnt fel, hogy egészen halk az autó menet közben. Igazából teljesen normál hangerővel lehetett beszélgetni az elöl ülőkkel, ami arra utal, hogy nem csak a hangszigetelés, hanem az utastér akusztikája is egészen jó. Ami még meglepett az Erdőtarcsára vezető úton, hogy a futómű milyen jól rugózta ki a hatalmas lukakat. Pedig nem bólogat-billeg az 5008, nem is zötyög az elhullajtott tízforintosokon, pont jó.

Gondoltam, egy sorral hátrébb is kipróbálom, általában a hatodik és a hetedik ülés a büntető szakasz az ilyen egyterűekben. A hátraszállásnál majdnem kisebb balesetet okozott, hogy gyanútlanul meghúztam egy kart a középső ülésen. Ettől a szék ülőlapja felcsapódott, majdnem fejbevágva a nekem segíteni akaró PöZsófit, akinek az a dolga, hogy segítsen az újságíróknak. Amúgy, nem rossz ötlet, mert így egészen előrecsúszik a szék, és lazán be lehet mászni leghátulra.

Persze itt már nem egy kéjhömpöly az utazás, de ha egy hétüléses Touran, egy Zafira, netán egy Mazda 5 leghátsó ülései és e között kellene választanom, a Peugeot-ra szavaznék. Elég egy kattananásnyit előrébb húzni az előttem lévő széket, és elfér a térdem, a fejem nem fúródik a tetőbe, és a szék lényegesen puhább egy kazánlemeznél. Ilyen pozícióban ennek már örülni kell, tessék nekem elhinni. Még puha, kárpitozott könyöklő is van leghátul, oldalt.

Tőlen szokatlan végeredmény a dízel/benzines csatában, szigorúan az 5008 vonatkozásában. Lapozzon!

Az oldalról ajánljuk

Új RS Skoda érkezik
  • Hírek

Új RS Skoda érkezik

Jövő héten mondanak el minden részletet róla.

március 29., 10:10
Drága a német felni a Skodára, vegyek inkább tajvanit?
  • Gumidoktor

Drága a német felni a Skodára, vegyek inkább tajvanit?

Minőségibb annyival a Dezent, hogy megérje a felárat a Hijoinhoz képest?

március 29., 11:27
Fedetlen hétköznapok a jólét jegyében
  • Tesztek

Fedetlen hétköznapok a jólét jegyébenHasználtteszt: Volkswagen Golf VI Cabriolet 1.4 TSI - 2012.

Minden prózai fröcsögést hátra dobva lássuk meg a lényeget: a kabrió nem csak menőzésre, de az egészségi állapotunk javítására is alkalmas.

március 29., 15:38
Szomorúság: ez itt a világ utolsó manuál váltós Golf GTI-je
  • Hírek

Szomorúság: ez itt a világ utolsó manuál váltós Golf GTI-je

Már eladták, és a jelenlegi állás szerint soha nem lesz több.

5 órája
Kimaxolták a Porsche egyedi kéréseit ezen a 911 S/T-n
  • Hírek

Kimaxolták a Porsche egyedi kéréseit ezen a 911 S/T-n

A kivitelezés 10/10, az ízlés szubjektív.

március 29., 08:23
A Red Bull szerint Lawson lefokozása Verstappen érdekeit is szolgálja
  • Hírek

A Red Bull szerint Lawson lefokozása Verstappen érdekeit is szolgálja

Ennek ellenére a pilótacserének maga Max Verstappen sem örült.

március 29., 12:28
Az amerikaiak 67 százaléka nem venne Teslát, Elon Musk az egyik fő indok
  • Hírek

Az amerikaiak 67 százaléka nem venne Teslát, Elon Musk az egyik fő indok

Ez derült ki a Yahoo News és a YouGov új kutatásából.

március 29., 13:30
Trump vámjai miatt eltűnhetnek az olcsó autók az USA piacáról
  • Hírek

Trump vámjai miatt eltűnhetnek az olcsó autók az USA piacáról

Ebben a kategóriában a tarifák miatti áremelkedés mértéke 5855 dollár, azaz 2,2 millió forint is lehet.

március 29., 14:36
5 autó, aminek őrült tempóban szállt el az ára
  • Közélet

5 autó, aminek őrült tempóban szállt el az ára

Azt hiszed, hogy értelmes áron vehetsz R5 GT Turbót vagy E46 kabriót? Gondold újra. Váratlan tempóban dráguló autók következnek.

március 29., 09:18
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
  • Hírek

Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók

Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.

március 28., 06:00
Menekült a rendőrök elől, halálos balesetet okozott egy nő Fejér vármegyében
  • Hírek

Menekült a rendőrök elől, halálos balesetet okozott egy nő Fejér vármegyében

Soha nem volt jogosítványa, az autón pedig nem működött a világítás.

március 30., 08:47
A szőlőtőke mellől szedtük ki
  • Technika

A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.

Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.

március 29., 07:01
MERCEDES: helyre áll a világ rendje?
  • Hírek

MERCEDES: helyre áll a világ rendje?TC Híradó 146.

Ez a TC Híradó 146. adása!

március 28., 08:05
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
  • Hírek

Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke

Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.

március 29., 07:01
Brabus Merci ellen gyorsult a Porsche 911 Turbo, végül a fal nyert
  • Hírek

Brabus Merci ellen gyorsult a Porsche 911 Turbo, végül a fal nyert

A Hollandiában rendezett gyorsulási verseny egyik futama nem sikerült túl jól.

március 30., 06:43
Elvárható-e, hogy észrevedd a bajt?- Segitség, átvertek!
  • Közélet

Elvárható-e, hogy észrevedd a bajt?- Segitség, átvertek!

Erzsébet néhány hete vásárolta ezt a Nissan Micrát, de a birtoklás első pillanatától kezdve csak hibákkal találkozik.

március 30., 06:37
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
  • Hírek

Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”

Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.

március 28., 07:06
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
  • Hírek

Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták

A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.

március 28., 16:37
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
  • Hírek

Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!

A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!

március 28., 14:57
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-re
  • Események

Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap

Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!

március 28., 15:56
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
  • Hírek

Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi

Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.

március 28., 09:35
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
  • Hírek

Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában

Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.

március 28., 13:01
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
  • Hírek

Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió

A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.

március 28., 11:07
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
  • Események

Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!

Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!

március 28., 17:07
Hullára tört moslék 30+ millióért
  • Belsőség

Hullára tört moslék 30+ millióért

Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.

március 28., 17:12
Honda Passport daru-teszt
  • Hírek

Honda Passport daru-teszt

március 29., 13:20
Porsche 911 S/T Oneman
  • Hírek

Porsche 911 S/T Oneman

március 29., 08:13
AMTS 2025 – Nulladik nap
  • Közélet

AMTS 2025 – Nulladik nap

március 28., 10:14