Kellemes nyáladzást!

Teszt: Volvo C30 2.0D - 2010

2010.03.01. 06:09

Adatlap Volvo C30 Momentum 2.0D aut. - 2010

  • 1997 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 136 LE @ 4000 rpm
  • 320 Nm @ 2000 rpm
  • 6 seb. automata
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    9.5 másodperc
  • Végsebesség:
    205 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    5.9 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    7.6 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    4.9 l/100km
  • 7 290 000 Ft

Még mindig nézik. És még mindig a csajoknak tetszik a legjobban.

A csajok egyszerűen odavannak érte. A formaterv önmagában jó, hiszen a nők nem járkálnak márkabuzi-találkozóra, nem bújnak autótörténeti szakirodalmat és nem nézegetnek napi szinten két-három órán át használtautós oldalakat. Nem a finom utalások fogják meg őket, amik a 480-as Volvóra vonatkoznak, hanem a C30 úgy, ahogy van. Jelen esetben enyhe modellfrissítéssel, ami nagyjából a szabályos téglalap alakú első lámpák kicsit szabálytalanabbakra történő cseréjét jelenti. Nincs is ezzel mit variálni, úgy jó, ahogy van, ilyen a Mini is meg a PT Cruiser, és még az a pár autó, amelyeket változtatásokkal csak elrontani lehet.

A felszereltségi listát végigolvasva meg valósággal összefut az ember szájában a nyál. A vérnarancs metál új szín, felára 195 ezer forint, de a bőrkárpithoz is elkél a savlekötő: az 5DQM kódot viselő színkombináció neve vörös áfonya (265 ezer Ft.) A véres-savas színárnyalatokhoz olyan apró finomságok is járnak, mint például a külső, elsőre feketének látszó műanyagok, amelyek valójában mély lilák. A C30 tehát dizájnban még egy fél modellciklus elmúltával is nagyon erős. A baj csak az, hogy a dizájnhoz kapunk rengeteg apró, de annál bosszantóbb marhaságot.

A vezetőoldali ülés egy előrehajtás után nem talál vissza az eredeti helyére. A jobb oldali igen, a bal oldali nem, mert más gyártókhoz hasonlóan a Volvo is úgy véli, ezen az oldalon kevesebben ülnek be hátra. Ááááááááá! Az ember egyetlen nap alatt képes meggyűlölni az egész, nyolcmilliós hóbelevancot, ha bedob a hátsó ülésre egy sporttáskát, ezért előrehajtotta a támlát, visszacsukná, de az ülés, ami előbbre is csúszott, nem talál vissza az eredeti helyére.

Nagyszerű dolog toronyiránt nekimenni a fának és túlélni, de az aktív biztonság épp arról szól, hogy eleve neki se menjünk a fának, mert ki tudjuk kerülni. Az aktív biztonság fontos része, hogy jól be legyen állítva az ülésünk.

Néhány perc alatt szépen be is lehet állítani, de hadd ne kelljen már minden egyes támlahajtás után keresgélni a megfelelő pozíciót.

És persze ha valaki kiszáll a jobb oldalon hátulról, de nem hajtja vissza a támlát, a vezetőnek elég kemény birkózásába kerül majd visszadönteni. Mennyit lehet ezen spórolni? Az öv egy olyan kis acélrúdon van, amin más autókban, mármint kupékban is lenni szokott. Azon csúszkál alul az öv, attól függően, hogy ül-e hátul valaki, akit odaengednénk, legalábbis erősen gyanakszom, hogy a műanyag kampónak az ülés alján valami ilyesfajta értelme van. Tologattam egy kicsit, ami nem könnyű, mert csak döntött támlával lehet csúsztatni, hátrafelé viszont logikusan hátradöntött támlával nyomnám, így viszont gyakorlatilag két kezet igényel. Két kézzel egész autókat szokás tologatni, nem ülést. Jó reggelt.

Úgy érzem, valahogy nem határozták meg elég keményen a célcsoportot  - most akkor vagy a szellemi gyógyegerek vagy a logikai játékokkal percek alatt megbirkózó zsenik, a kettő együtt nem jó. Lényeg, hogy bármennyire ki van is találva, vesződni kell vele. Márpedig tegye fel a kezét, aki egy nyolcmilliós autóban olyasmikkel akar szerencsétlenkedni, mint az ülés és a biztonsági öv?

A hátsó, mármint a csomagtérajtó egyetlen darab üveg. Ez egyfelől szép, volvós hagyomány, másfelől egy tiszta üveg ajtót az ember szívesebben csuk le óvatosan. Főleg, akinek egy Citroen AX tulajdonosa korábban ordította már le a fejét üvegcsapkodás miatt. Először lecsuktam óvatosan. Beültem, elindultam, a számítógép jelzett, hogy a hátsó ajtó nyitva maradt, hallottam is, hogy egy kicsit zörög. Kiszálltam, és most már határozott mozdulattal, de még mindig óvatosan csuktam. Visszaültem, elindultam, a kijelző megint szólt, hogy nyitva maradt. Hát jó, ha nekik ez kell, izomból becsaptam. Jobb lenne egy minőségi zárszerkezet, ha szabad javasolnom.

A slusszkulcsot hogyan képzelték? Áll a C30-tulajdonos a svéd rónaság közepén a hóviharban, előveszi a kulcsot és szája elégedett mosolyra húzódik: de jó, hogy dupla bundakesztyűben is meg tudja nyomni az ajtónyitó gombot! Valami pozicionálási malőrt sejtek: ezt az autót nem az aranyásók veszik. Tesztautónkban szerencsére kulcs nélküli indítás volt – nem gombos, tekerős –, ennek fényében különös figyelmesség a slusszkulcsból kinövő csonkocska, ami kiválóan beakadhat valahová.

És nyilván a paranoid amerikaiak miatt, de ha ki akarjuk nyitni az ajtót, kétszer kell meghúznunk a kilincset – alaposan gondoljuk meg, mielőtt kilépünk ebbe a vad, veszélyes világba. Ez is tönkreteszi az embert – mekkora egy bénaság!

Ráadásul tudjuk, hogy a volvós nem olyan, mint a bmw-s, nem üldögél az autóban órákig a használati utasítással, hogy minden részfunkciót megismerjen, és adott esetben villoghasson vele, mint egy rossz iPhone-térítő. A volvóst nem érdeklik a részletek: szervizesek a megmondhatói, hogy a kötelezőre vitt autók túlnyomó többségének még a klímáját se állítgatták soha. Mert a volvósnak jó az, ahogy van.

Totalcar értékelés - Volvo C30 Momentum 2.0D aut. - 2010

8
TC

Még mindig fantasztikus forma, továbbra is idegesítő műszaki tartalom. Szívem szerint két külön számot adnék, a formára 5-öst, a tartalomra 3-at. Úgyhogy az átlag legyen nagyjából 4*

Népítélet - Volvo C30

7,5
Nép
6.6
7.4
7.9
8.6
8.8

Az oldalról ajánljuk

Méltó Transit-e az E-Transit?
  • Tesztek

Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád

A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.

április 20., 10:58
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
  • Hírek

Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is

Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.

április 20., 11:55
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
  • Gumidoktor

Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?

Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?

április 20., 16:50
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
  • Hírek

A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant

A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.

április 20., 15:00
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
  • Vélemény

10 sportautó, amit becsülettel befejeztek

Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.

április 20., 13:00
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
  • Hírek

Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift

A holland Suzuki képviselet követte el.

április 20., 15:58
Jófejségből mentenek életet
  • Égéstér

Jófejségből mentenek életet

A heti Égéstér sztárvendége Szécsényi Andris, aki talán minden lett már, csak akasztott ember és autós újságíró nem – utóbbin talán még segíthetünk.

1 órája
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
  • Hírek

Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat

Így már ő vezeti a világbajnokságot.

április 20., 20:46
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
  • Hírek

Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen

A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.

április 21., 08:45
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
  • Hírek

A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez

Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.

április 21., 07:06
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
  • Szerelem

Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink

Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.

április 21., 07:06
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
  • Hírek

Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk

Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.

április 19., 07:19
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
  • Technika

40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni

Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.

április 21., 10:31
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
  • Hírek

Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)

A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.

április 19., 09:01
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
  • Közélet

Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6

Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.

április 20., 06:50
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
  • Hírek

Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél

A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.

április 20., 09:57
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
  • Hírek

Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon

Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.

április 20., 08:53
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
  • Hírek

Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop

Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.

április 19., 10:04
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
  • Hírek

Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség

Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.

április 19., 13:59
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
  • Hírek

A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér

A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!

április 19., 11:52
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
  • Technika

Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?

Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.

április 19., 15:53
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
  • Hírek

Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!

Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.

április 20., 06:48
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
  • Olajdoktor

Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális

Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?

április 19., 18:27
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
  • Nepperűző

Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?

Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?

április 19., 13:15
Suzuki Swift AllGrip FX
  • Hírek

Suzuki Swift AllGrip FX

április 20., 11:14
Renault Embleme koncepció
  • Hírek

Renault Embleme koncepció

április 20., 14:25
Nissan 300ZX baleset
  • Hírek

Nissan 300ZX baleset

április 19., 10:00
Luxeed R7
  • Hírek

Luxeed R7

április 19., 11:38
Rolls-Royce sakktábla
  • Hírek

Rolls-Royce sakktábla

április 19., 23:22