Régi divat a héliumláb

Összehasonlítás: Honda Insight 2002 és 2009

2010.02.22. 06:22

Adatlap Honda Insight Insight I. - 2002

  • 995 cm3-es,soros 3 hengeres benzin+elektromos
  • 76 LE @ 5700 rpm
  • 113 Nm @ 1500 rpm
  • fokozatmentes automata
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    14.2 másodperc
  • Végsebesség:
    177 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    3.4 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    0.0 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    0.0 l/100km

Adatlap Honda Insight Elegance - 2009

  • 1339 cm3-es,soros 4 hengeres benzin+elektromos
  • 88 LE @ 5800 rpm
  • 121 Nm @ 4500 rpm
  • fokozatmentes automata
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    12.6 másodperc
  • Végsebesség:
    186 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    4.4 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    4.6 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    4.2 l/100km
  • 5 899 000 Ft

Amikor 1998-ban megjelent az ős-Insight, még kevesen vették komolyan a hibridautósdit. Ugyan létezett a Prius, ami csakugyan autóféleség volt. Meg is felelt az elvárásoknak, takarékos volt, és megvolt mindene. Az ős-Insight viszont a kompromisszumokról szólt – mi sem mutatja ezt jobban, mint az új Insight.

Az ős-Insighttal viszonylag régen ismerjük egymást. A Honda Accord előző generációjának bemutatóján voltunk Frankfurt mellett, Offenbachban, 2001 vége felé. A program két óra volt, és a gép kései indulása miatt volt öt-hat óra holt időnk, amit a Honda-irodaházban téblábolva töltöttünk.

Úgy három óra dögunalom után tettem fel a kérdést a Honda sajtósának:

– Karcsi, ott ácsorog egypár Insight a parkolóban, nem tudnád elintézni, hogy kipróbálhassuk?

Karcsi el tudta intézni. Igaz, lett egy kis szaladgálás a színfalak mögött, mert az egyik fontos japán ugyan rábólintott a próbára, de a kevésbé fontos japánok nem tudták, hogy hol a kulcs. Mivel nem járt velük senki.

Végül, egy kevésbé fontos japán a szőnyegig hajolva meghozta a kulcsot, sűrű elnézéskérések közepette, hogy 20 percet kellett várnunk a téblábolós időnkből. Ez után megesketett minket, hogy nem nézzük a pillanatnyi fogyasztást, mert rettenetes gördülési ellenállású téli abroncsok vannak a kocsin, és nem a spéci nyári gumik, amelyek gyakorlatilag lebegnek az út fölött. Elmentünk és kipróbáltuk. Eláruljam, mennyit mutatott a műszer egyenletes 120-nál? 3,5 litert. (Bocsánat az esküszegésért.)

Akkoriban már lecsengett az Insight-láz. Ha csak kevéssel is, de hivatalosan előbb árulták Európában, mint a Prius I-et, viszont hamar bebizonyosodott, hogy nem jó semmire. Kétüléses, kicsi a csomagtartója, ráadásul kézi váltós! Bizony, ugyanúgy kellett kuplungolni és kapcsolni. A hangja az ezres Swifté, az ereje az 1,3-asé, hála az elektromos rásegítésnek. Mondjuk, ez kevés volt ahhoz, hogy a hibrid sportkupé maszlagot sokan benyalják. Csak csendben jegyzem meg, hogy az alumíniumkarosszériás őslény ugyanabban a gyárban készült, mint az S2000.

Hát nem pazarlás erre fordítani a kapacitást?! Viszont csak 820 kiló.

A Gergő által felajánlott ős-Insightunk egy picit más, mint a Németországban próbált. Ez amerikai kivitelű, Fahrenheit-fokos légkondival, de a becsületükre legyen mondva, legalább a műszerek egy gombnyomással átállíthatók metrikus egységekre. 2002-es évjárat, nyolcvanvalahány ezer km, ugyanaz a 76 lóerős összteljesítmény, viszont ebben CVT automata váltó van.

Ekkor már volt egy kis modellápolás, és rájöttek, hogy automata nélkül Amerikában végképp eladhatatlan a cucc, még a legzöldebb celebeknek is. De már késő volt: az Insight valószínűleg a világ legnagyobb darabszámban gyártott prototípusaként vonul be az autótörténelembe, 17 020 példánnyal, 1999-től 2006-ig. A Priusnak a kezdetek kezdetén volt egy ennél gyengébb éve, de amikor már Japánon kívül is árulták, ennek a mennyiségnek egy év alatt a többszöröse fogyott.

2010-ben olyan érzés beleülni, mintha egy autómúzeum tanulmányautó-részlegéből szabadult volna ki. Ilyennek gondolták a futurisztikus autót a 90-es években, mindössze az a vicces az egészben, hogy a műszerek leragadtak a Fiat Tempra szintjén. Azzal a különbséggel, hogy nyolcévesen is működik minden egyes szegmense.

Ettől függetlenül az Insight I. egy aranyos valami, amiben benne van az a japán alaposság, amit az ember szerethet. Az egész autó nagyon lapos és keskeny, és annyira áramvonalas, hogy a levegő szinte elnézést kér, és kikerüli (Cw: 0,25). Gyönyörű, ahogy az első kerékjáratokból kivezetik az áramlást, ahogy a hátsó kerekeket leburkolták. Igazi szélcsatorna-szökevény. Viszont a parkolóházban majdnem összetörte az autóját valaki, amikor szembejött. Már amennyire egy ős-Insight szembe tud jönni, inkább elsuhan a másik autó ablaka alatt, a maga 136 centijével – egy Mazda RX-8 ilyen alacsony.

Csakhogy emiatt gyakorlatilag a földön ül az ember, ráadásul a hasát is a földön húzza, minden fekvőrendőr óriási rizikó. Hátrafelé nem nagyon lehet terjeszkedni, mintha csak egy furgonban ülnénk: ott van ugyanis a hátunk mögött az akkucsomag, a csomagtartó pedig egy inkább egy túltenyésztett kalaptartó, igaz, leghátul még van egy padló alatti rekesz. A Honda ajánlata két személy csomagjainak: 140 liter.

A már-már komikus használhatatlansága ellenére az autónak mindenki a csodájára járt a szerkesztőségben, igaz, elvégre, a maga műfajában technikatörténeti mérföldkő. Igaz, még nem derült ki, hová vezet az út, amely mellé lerakták.

Hogy még erősebb legyen a kontraszt, a Honda-képviselettől elkértük az új Insightot. Hogy melyik a takarékosabb? Egyáltalán, van valami fejlődés? Lapozzon, kiderül!

Totalcar értékelés - Honda Insight Elegance - 2009

7
TC

Csaknem tökéletes autó, kategóriájában olcsón megvehető és gazdaságos közlekedni vele − igaz, kompromisszumokkal. Az ülés kényelmetlen és izzasztó, a fogyasztást vegye ki a családi költségvetésből, nem számottevő.

Népítélet - Honda Insight

7,6
Nép
8
6
10
7
10

Népítélet - Honda Insight

8,2
Nép
9.3
7.4
9.3
8.5
10

Az oldalról ajánljuk

Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
  • Hírek

Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség

Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.

április 19., 13:59
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
  • Nepperűző

Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?

Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?

április 19., 13:15
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
  • Közélet

Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6

Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.

április 20., 06:50
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
  • Hírek

Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)

A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.

1 órája
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
  • Hírek

Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon

Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.

április 20., 08:53
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
  • Olajdoktor

Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális

Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?

április 19., 18:27
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
  • Hírek

Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!

Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.

április 20., 06:48
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
  • Hírek

A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér

A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!

április 19., 11:52
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
  • Technika

Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?

Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.

április 19., 15:53
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
  • Hírek

Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop

Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.

április 19., 10:04
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
  • Hírek

Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél

A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.

április 20., 09:57
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
  • Hírek

Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?

Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.

április 18., 06:35
Méltó Transit-e az E-Transit?
  • Tesztek

Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád

A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.

április 20., 10:58
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
  • Hírek

A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen

Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.

április 18., 06:36
Nem úszod meg a bíróságot!
  • Közélet

Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít

Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.

április 18., 06:33
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
  • Hírek

Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond

Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.

április 18., 08:57
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
  • Technika

Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek

Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.

április 18., 16:05
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
  • Hírek

Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk

Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.

április 19., 07:19
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
  • Hírek

Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett

A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.

április 18., 13:44
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
  • Hírek

Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)

A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.

április 19., 09:01
Kész van a csarnok
  • Belsőség

Kész van a csarnok

Lehetett volna sokkal olcsóbb is.

április 18., 17:03
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!
  • Technika

Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.

A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!

április 19., 07:13
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
  • Hírek

Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos

Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.

április 18., 10:42
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
  • Olajdoktor

Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)

Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?

április 18., 12:06
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
  • Hírek

Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)

A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.

április 18., 14:52
Rolls-Royce sakktábla
  • Hírek

Rolls-Royce sakktábla

április 19., 23:22
Nissan 300ZX baleset
  • Hírek

Nissan 300ZX baleset

április 19., 10:00
Luxeed R7
  • Hírek

Luxeed R7

április 19., 11:38
Suzuki Swift AllGrip FX
  • Hírek

Suzuki Swift AllGrip FX

április 20., 11:14