Tudták, hogy a tehén Galaxy és az S-Max ugyanaz az autó? És hogy a Mondeo és a Volvo S80 ugyanaz az autó? És végül tudták-e, hogy az S-Max és Galaxy egy Mondeo? Tehát az S-Max és a Galaxy egy Mondeo vagy – ha úgy tetszik – egy S80 busz? Akarom mondani kettő.
Mert az S-Max és a Galaxy teljesen más megközelítésben adja ugyanazt az élményt: hosszú utak megtételét kényelmesen. Erről szól mindkettő. A maguk géposztályában vezetnek az eladásokban, ami nem meglepő, hiszen a Seat Alhambra, a Volkswagen Sharan még az ez előtti Galaxy alapján készül, tehát évtizedes konstrukció. Az Espace szintén nem mai darab, még ha kívánatos is némely inkarnácója, például a buszkupé Avantime.
A Ford európai gyártóként egyedül van, ellenfél nélkül, lehet kaszálni a családi buszok piacán. Oda is figyelnek. Ezzel a modellcsaláddal vezették be a kinetikus designt, és most megkapták a kinetikus design 1.2-es verzióját, új, 3d motorháztetőt és egy rakás krómot. A Galaxyn az elsősorban ajtókon, az S-Maxon pedig ablakkereten tenyészik a nehézfém. Megújult a hátsó lámpa, mindenütt LED-es lett, elöl is, hátul is. Egy rakás módon lehet kapcsolgatni a nappali és esti fényeket, ezzel is ezeregy arcot adva a Fordnak.
Mindkét autó rendelhető hétszemélyes kivitelben is, a csomagtér ilyenkor elhanyagolható. Lehajtott, de ki nem vett ülésekkel már kezd használható méretű lenni, de az alja ilyenkor nem sík. A lábtérre és a helyre amúgy semmi panasz nem lehet, óriási tehén mindkettő, sőt, a hanyagul ablakba könyöklő testtartás kivitelezhetetlen, annyira messze van az ajtó. Ferde gerincűek előnyben.
A tesztút többnyire eső áztatta, vízátfolyásos autópályákon és kifogástalan minőségű bekötőutakon vezetett, így a rugózásról annyit tudok mondani, hogy valóban jól fogja az utat, és az S-Maxon nagyon érezni, hogy alacsonyabban van a súlypontja. Komoly úthibával ugyan találkoztunk, ezeken is inkább dobbant, mint ütött a futómű. A fekvőrendőrök is túlélhetők; kényelmes, na.
A Galaxy gond nélkül tartja a 140-150-es utazótempót (nem én vezettem), a preparált kölni rendszámú tesztautó kifejezetten halk volt. Az ebédnél rákérdezett Mike Rogers autófejlesztő mérnök, hogy mit tartunk a hangokról, elmondtam neki, hogy a hifi szuper, annyi hangszóró van benne, amennyivel pár éve még mozik mentek és hogy nagyon halk az autó, szívesen meghallgatnám ötvenezer budapesti kilométer után.
Gyorsan a váltóra és az EcoBoost motorra terelte a szót.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
