B: A csillapítás önmagában is érdekes. Ismerünk sokféle, menet közben az útviszonyoknak és a vezetési stílusnak megfelelően változó csillapítási rendszert, de ebben is van újdonság. Függetlenül tud keményedni és puhulni lefelé és felfelé is. Izgi. Ahogyan izgalmas az is, hogy a csomagtérajtót kivéve mindegyik másik ajtó alumíniumból készül, miként az első rugótornyok is. Csak ettől vagy 28 kilóval könnyebb a GT. Az ablakkeretek elhagyásával is spórolhattak valamennyit, ugyanis azok sincsenek.
V: Pedig ordasul nagyot lehet vele kanyarodni, ez főleg az aktív hátsókerék kormányzás és az első aktív kormányzás összehangolt munkájának köszönhető. Alacsony sebességnél a hátsó kerekek az elsőkkel ellentétes irányban fordulnak, ezzel a fordulókör átmérője 70 centiméterrel csökken, míg nagyobb sebességnél az elsőknek megfelelő irányban fordulnak, ezzel jelentősen növelve a menetstabilitást, főleg kritikus helyzetben. A mintegy 2,5 fokos elfordulás apróságnak tűnik, hiába látható szabad szemmel, az alig valamivel több mint kettőt még mindig kicsi számnak gondoljuk. Ennek köszönhetően a fordulókör mindössze 11,5 méter, ami méreteihez képest döbbenetesen kevés. Ha hóláncot raktunk hátra, az aktív kormányzást ajánlott kiiktatni, két kattintás az iDrive-menüben.
Elférni, forogni tehát lehet vele, akár a városban is, de tolatóradar és kamera nélkül vesztes csatát vívunk: hátrafelé nézve csak a kék eget látjuk a rettenet magas fenék miatt - a hátsó ablak tényleg csak arra jó, hogy ne legyen belemezelve, beessen valami fény.
Bár a hátsó ajtó két különböző módon nyitható (szinte kötelezően illik felemlegetni a Superb TwinDoor rendszerét), azért töredelmesen bevallhatjuk, hogy a kisebb nyílás inkább szükségmegoldás, arra elég, hogy bevágjuk a notebook táskát, meg két szatyrot. Ha az egész masszív segget megnyitjuk, gyökeresen megváltozik a helyzet, könnyedén rakodhatunk. A hátsó – motorosan, a csomagtartóból mozgatható – ülések helyzetétől függően 440-590 liternyi térrel gazdálkodhatunk, ha pedig tényleg gangbang-partit rendeznénk a sofőr háta mögött, 1700 liternyi sikongató nőszemélynek akad odabent hely. Na jó, konzervatívabbaknak: vígan bringázhat benne a gyerek, ha odakint esik.
A teljesen új, alu hengerfejjel és forgattyúsházzal szerelt háromliteres dízelmotor változó geometriájú szívórendszerrel és 1800 bar befecskendezési nyomással dolgozik. 245 lóereje kevésnek tűnhet, de az 540 newtonmétert illik tisztelni, főleg, ha ilyen remekül összehangolták az új, nyolcsebességes automatával, és a hajtásláncban megtett hosszú útja végén a hátsó kerekre érkezik. Finoman, selymesen és észrevétlenül vált, padlógázra pedig nem sajnálja a motort, boldogan pörgeti fájdalomküszöbig. Messziről egy pillanatra elfojtott dünnyögés hallatszik (a zajszigetelés remek) de csak egy pillanatra, hátunk az ülésbe süpped és innentől csak a fordulatszám- és sebességmérő ad fogalmat arról, mennyire is szedi a lábait a hálószoba. Jól mozdul és észrevétlenül.
Az adaptív futómű sport és sport+ módot is ismer, de nem tudom elképzelni azt a környezetet, ahol bárki is arra vetemedne, hogy felkeményítse a futóművet és az aktív stabilizátorokat. Egyáltalán, hogy a versenyzés, a sportosság bekússzon ebbe a hangulatvilágítással megszórt, világos, kényelmes térbe, brrr... Nem erre való.
B: Technikai értelemben lényeges újítás az Efficient Dinamics részeként a Fékenergia-visszanyerés (Brake Energy Regeneration), amit a műszerfalon láthatunk a fogyasztásmérő negatív tartományában, szép kék. A különféle elektromos és hidraulikus segédberendezések (vízpumpa, elektromos szervo, olajszivattyú és a légkondicionáló kompresszora) igény szerinti lekapcsolása csak hab a tortán, ők mind az alacsonyabb fogyasztás áldozatai. Arról sem feledkeztek el, hogy a hűtőbordák áramvonalasak legyenek, a kis gördülési ellenállású gumik nem tudom, mennyit nyomnak a latban, de ilyenekkel szerelik.
A belseje szinte a hetesé, de van pár dolog, amit kiemelnék. A navigáció utasításait, hogy hány méter múlva merre, és a körforgalom hányadik kijáratánál, szépen kiírja a sebességmérő és a fordulatszámmérő alá. És nem voltak restek rendes magyar ékezetet csinálni bele: Barázda utca. Így, magyarul.
Ott van a majd' egy négyzetméteres üvegtető, amin beesik annyi fény, hogy a téli napon is vaku nélkül fotóztunk belül. Egy híd alatt. Említésre méltó tétel (a kasszánál is) az éjjellátó berendezés, kamerája a bal vesében lakik, és szépen kiemeli az emberalakot, aki a buszmegálló sötétjében próbál meghúzódni a fagyos szélben, vagy éppen a járda helyett az úton tolja a babakocsit, mert az nem havas.
Kedvencem volt az oldalra néző kamera, ami oldalra néz. Az első kerék elé szerelik, a sárvédőbe és arra való, hogy az oldalról érkezők helyzetét jól lássuk, pl. egy kis utcából kihajtásnál. A vezetőnél vagy másfél méterrel előrébb van, belvárosban hasznos igazán. Sávelhagyás, tempomat, kormányfűtés, és még csak a vezető székében ülünk.
A múltkor írtam a BMW komfort üléséről, nos, itt nem csak elöl, de hátul is ilyenek vannak, elektromosan állítható, fűthető. Két darab. Választható pad is, de ez a vagány: a nagyi otthon marad. Az apró fényekkel is villantanak: kilincsfény, küszöbön BMW felirat, ajtók alja lámpa belül is, hangulatos, kellemes. A fejegységről vezérelt két 9 collos monitor, ami az első fejtámlákból pislog hátra, arra való, hogy a gyerek ne nyavalyogjon, hanem nyomja a játékot, vagy nézze a filmet. Ebben a konkrét autóban akár tévét is nézhet.
Lent az udvaron arról beszélgettünk a srácokkal, kinek szól ez a kocsi. Ki veszi? Nos, ebben a tesztautóban a 16 milliós alapárra 13 milliónyi extra rakódik, ebben a konfigurációban szerintem viszonylag kevesen kérik. Legalábbis itthon. És akkor most képzelje el, hogy pont ötször annyi a fizetése, mert a világ boldogabbik felén dolgozik. Na jó, ez így szörnyen hangzik. Képzelje el, hogy az 5GT ötödannyiba kerül, a mostani fizetéséhez képest. Ugye, más érzés? Akkor lenne durván 6 millió. És hatmilliós autót sokan ki tudnak fizetni. Kint meg az ötször drágábbat is. Hát nekik szól.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Átvert a kereskedő? A legjobb bírósági eljárás az, amelyik megelőzhető!
Elkerülnéd a bíróságra járkálást, de az igazadat érvényesítnéd hibás teljesítés esetén? Van megoldás!
- Hírek
Megbízható Ferrarit akart, építtetett egyet egy Honda NSX-ből
Egy svájci férfi szerette volna átélni a Ferrari élményt, de nem akarta az olasz autókkal járó nyűgöket a nyakába venni.
- Hírek
F1 kibeszélő: válságértekezletet tart a Red Bull, inog Lawson széke, Piastri letette a névjegyét
Az ausztrál esőkáosz után egy valamivel unalmasabb futammal folytatódott a 2025-ös F1-es világbajnokság Kínában, de így is bőven van miről beszélni.
- Hírek
Hatalmasat borultak a Porsche Carrera Cup időmérőjén
A pilóta sértetlenül megúszta.
- Hírek
Olcsó villany-Cupra, gyárlátogatás és nagy ígéretek
Megtekintettem a legolcsóbb elektromos Cuprát, vagyis a Ravalt, megnéztem a Seat és a Cupra gyárát és meghallgattam a két cég hangzatos ígéreteit.
- Hírek
Megijedt az autós, hogy oldalba vágják, ezért oldalba vágott valaki mást
Érthetetlen eseménysorozatot rögzített egy autós fedélzeti kamerája Ausztráliában.
- Hírek
Hadüzenet Trumpnak: új megoldást javasolnak a kínaiak, Pekingben járt a BMW-vezér
Összehaverkodna Kína az EU-val?
- Hírek
A Toyota Rav4 egy Wankel-motorral is unalmas?
Ráadásul átépítették hátsókerék-hajtásúra.
- Hírek
Ittasan rollereztek, a jogsijuk ment a levesbe
Két zalaegerszegi férfit is pénzbírsággal, illetve több hónapos eltiltással jutalmaztak az ittas rollerezésért.
- Hírek
BMW-s szakemberekkel erősít a Xiaomi Európában
Európa sem marad ki a Xiaomi autóiból.
- Hírek
Erre nem vagy félkészülve: Nissan Muranóból csinálnak GT-R-t
Valaki nagyon vágyott egy SUV GT-R-re.
- Hírek
Méretes jégtáblákkal bombázta egy kamionos az autósokat az M7-esen
Valószínűleg elfelejtette indulás előtt letakarítani.
- Hírek
Nem erősebb, de mégis gyorsabb a frissített Audi RS3
Sokat számít, hogy mennyire agilis egy autó.
- Hírek
Logikus: elvették jogsiját, ezért felgyújtotta barátnője autóját
Az ok-okozati összefüggést még mi is keressük.
- Hírek
Még mindig lehet foglalót tenni az új Tesla Roadsterre, pedig már öt éve hitegetnek vele
Először 2020-ra ígérték a megjelenését, utána 2021-re, majd 2022-re és így tovább 2025-ig.
- Hírek
A McLaren stabilan behúzta a Kínai Nagydíjat
A harmadik hely a Mercedesé lett.
- Hírek
Most ingyen kipróbálhatod a lengyel kókányolós autószerelő szimulátort
A teljes verzió szeptemberben jelenik majd meg.
- Nepperűző
Használt plug-int vennék tízmillióból, mit érdemes?
Skodákat, Peugeot-t és Volvót néztem, de azt olvastam, egyik rosszabb, mint a másik.
- Hírek
A Seat marad a hibrid és belső égésű motorok fejlesztésénél
A piaci helyzetük ezt követeli.
- Hírek
Hamarosan bemutatják az AUDI első elektromos autóját
Ez az AUDI nem az a márka, mint az általunk ismert Audi.
- Hírek
Három versenyzőt is kizártak utólag a Kínai Nagydíjról
A súlyhatár és a túlzott kopás volt a probléma.
- Tesztek
A legtoyotább ToyotaTeszt: Toyota Camry - 2025.
A korábbi generációknál nem ritka az egymillió fölötti futásteljesítmény, kérdés, hogy sportos hibridként is tudja-e majd.
- Hírek
Az év üzlete: ha megveszed ezt a hat Porschét, kapsz hozzá egy kamiont, amire felfér az összes
Kizárólag egy tételben lehet megvásárolni.
- Hírek
Súgd meg a rendőrségnek, hogy hol traffizzanak áprilisban
Az elmúlt pár évben volt már ilyenre példa.
- Belsőség
Ilyen autók cirkáltak a 70-es években Magyarországon. Felismered mindet?Kvíz: Ismerd fel a 70-es évek autóit!
Lada, Trabant, Wartburg, meg ami még: ebben a kvízben bizonyíthatod, hogy minden autót ismersz, ami a 70-es években népszerű volt Magyarországon.
- Szerelem
Vágó úr, én itt beszállnék!Mercedes-Benz E 63 AMG (W211) - 2007.
Ezzel a becsülettel gondozott és karbantartott sportlimuzinnal gondolatban visszautaztunk a gyártási évébe, és ott is ragadtunk egy kicsit.
