Ne félj, nem harap!

Teszt: BMW X1 xDrive23d

2009.11.16. 06:31

Adatlap BMW X1 xDrive 23d - 2009

  • 1995 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 204 LE @ 4400 rpm
  • 400 Nm @ 2000 rpm
  • 6 seb. automata
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    7.3 másodperc
  • Végsebesség:
    205 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    6.3 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    7.8 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    5.5 l/100km
  • 11 150 000 Ft

Izgatottan vettem át az alapáron is 11 milliós tesztautót. A 204 lovas változat a csúcsdízel, érthető, hogy a lécet nagyon magasra helyeztem. Olvasson, hogy megtudja, leesett, vagy csak rezgett.

hirdetés
Dension

Egyre több a furcsa szerzet a BMW háza táján, mintha véletlenszám-generátorba táplálták volna a tulajdonságokat, melyeket fontosnak tartanak egy autó megépítésekor, a gép pedig kénye-kedve szerint köpködte volna ki a különböző megoldásokat. Sportos terepkupénak látszó óriás hatchback, mondta a masina, és elkészült az X6-os. Kupénak tetsző, de ötajtós sportkombi, jött a következő direktíva, így született meg az Ötös GT.

Mikor a rövidke kompakt kombi felirat jelent meg a képernyőn, Klaus és Holger izzadni kezdtek. Arra gondoltak, hogy: hiszen már van kompakt kombink, meg hogy: el fogjuk veszíteni az állásunkat! Aznap mindenki késő estig bent maradt, elhatározták, nem engedik haza a népet, míg meg nem születik a megoldás a problémára, mely első ránézésre bizony ugyancsak emlékeztetett a fából vaskarika misztériumára.

Emeljük meg a hasát, mondta végre valaki úgy fél tíz körül. Klaus fellélegzett: ez az, nyertünk! Reggel óta először érezte, hogy valamelyest lazul a nyakán a hurok, újra érezte a testét, hogy ember, hogy van gyomra, és már pont arra gondolt, enni kéne valamit, hogy megszűnjön a mostanra elviselhetetlenné váló gyomorégés – tizenakárhány kávé mellékhatása –, mikor Holger azt mondta: ácsi! És mi lesz a neve?

Rajtunk az Easytrack szeme

Az Easytrack nyomkövetőről megjelent cikkünk óta továbbfejlesztett Easytrack webes felületén a Google Maps térképe jelenik meg, de a műholdképen is nézegethetjük, hogy merre jártunk a tesztautókkal. A szerkesztőségben két nyomkövető van teszten, közöttük a jobb oldali hasábon lehet váltani. A naptárban kalandozva lehet letölteni az adott napra vonatkozó naplófájlt.


Az oldal alján lévő időegyenesen visszajátszható az egész út, vagy annak egy szakasza, a megfelelő időközbe húzva a csúszkákat. Ilyenkor a felső sávban látszanak a legfontosabb menetadatok, a lejátszás sebessége pedig gyorsítható. Érdemes megnézni a sebesség grafikont is, ezt a bal oldali EKG-jellegű ikonra kattintva lehet megtenni.

Derült égből villámcsapásként sújtottak le e nehéz szavak. Mindenki pontosan értette, miről van szó: a koncepció jó, de az X3-as név már foglalt. Újra kezdetét vette a téboly. Éjfél is elmúlt, az irodaházban teljes volt a csend, már a takarítók is hazamentek, mikor a legfelső emeleten, az egyetlen lámpák világította teremben az egyik vörös szemű, holtfáradt mérnök fejében megszületett a megfejtés: nevezzük X1-esnek, olyan még nincs, és az Egyest egyébként is szeretik a népek!

Nem untatom tovább az olvasót a részletekkel, elég hozzá, hogy óriási buli kerekedett, a hős irodisták közül aznap senki sem aludt. Az önfeledt pezsgőzés másnapján aztán továbbküldték az ötletet a managementnek, ott rábólintottak, és megkezdődött a magasított kompakt kombi, az ikszegyes gyártása.

A végeredmény szép lett, még szebb is, mint gondolták. Elölről sportos, határozott, hátulról monumentális, tekintélyt parancsoló. Megtalálja benne a számítását, aki a dinamikus autókat szereti, de látszik rajta, hogy jó tágas és pakolni is lehet bele, ordít róla, hogy családi autóként is megállja a helyét. Hogy még egyet csavarjanak a történeten, nemcsak összkerékhajtású, hanem hátsókerekes modelleket is gyártottak belőle.

Első hallásra igencsak különös gondolatai támadnak az embernek, ha hátsókerekes terepjáróról hall, valójában azonban mindenki tudja, az SUV-k igazából városi autók, melyeket elsősorban nem azért vesznek az emberek, hogy sárt dagasszanak, hanem mert jól néznek ki. A négykerék-hajtás csak zabálja a benzint, a sok fölösleges kütyü, mely az összkerékhajtás része csak plusz kilogrammokat jelent az esetek többségében, üdvözlendő hát, és nem elítélendő az új koncepció.

Totalcar értékelés - BMW X1 xDrive 23d - 2009

8
TC

Extra kényelmes a futóműve, csöndes és erős, igaz, kicsit lassan reagál a gázadásra a motorja. Tágas a csomagtere, négy átlagos méretű embernek ha nem is nagy, de kényelmes az utastér. Autópályán és nyitott tetőablakkal viszont zajos.

Népítélet - BMW X1

7,9
Nép
5.3
8.3
6.7
9
10

Az oldalról ajánljuk

Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
  • Hírek

Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe

Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.

március 10., 13:23
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
  • Közélet

A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek

Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.

március 11., 06:06
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
  • Hírek

Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója

Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.

32 perce
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
  • Hírek

Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”

A döntésnek sokan örülnének.

március 10., 17:08
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmi
  • Belsőség

Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk

Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.

március 10., 15:52
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
  • Hírek

Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason

A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.

március 10., 17:57
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
  • Hírek

Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó

Az OSRAM volt az első.

március 10., 14:02
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
  • Hírek

Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része

Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.

március 11., 06:06
Már Musk kirúgását pedzegetik
  • Hírek

Már Musk kirúgását pedzegetik

Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.

március 10., 11:14
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!
  • Belsőség

Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2

A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!

március 9., 09:57
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
  • Hírek

140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket

A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.

március 10., 12:28
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
  • Hírek

Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak

A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.

március 11., 10:54
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
  • Közélet

Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3

Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.

március 9., 07:10
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
  • Hírek

Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek

Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.

március 11., 08:57
Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival
  • Hírek

Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival

Nem kellett rá sokat várni.

március 10., 11:20
Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...
  • Hírek

Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...

Ilyen ez a kapitalizmus.

március 9., 08:40
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
  • Hírek

Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül

Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.

március 11., 06:06
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
  • Hírek

Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?

Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.

március 9., 10:52
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
  • Gumidoktor

Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?

Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.

március 9., 16:41
A felső-középosztály népautója
  • Tesztek

A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.

A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.

március 10., 06:03
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
  • Hírek

Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek

Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.

március 10., 06:03
Mindenki megúszná Trump vámjait
  • Hírek

Mindenki megúszná Trump vámjait

Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.

március 10., 10:08
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
  • Technika

Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak

A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.

március 9., 13:47
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
  • Hírek

Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul

A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.

március 9., 12:17
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
  • Hírek

Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést

A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.

március 10., 08:23
Toyota FT-Me - Kenshiki
  • Hírek

Toyota FT-Me - Kenshiki

március 10., 19:22
Toyota C-HR+ - 2025 Kenshiki
  • Hírek

Toyota C-HR+ - 2025 Kenshiki

március 10., 17:36
Toyota Urban Cruiser - 2025 Kenshiki
  • Hírek

Toyota Urban Cruiser - 2025 Kenshiki

március 10., 20:53
Neked ajánlott