300 paci fillérekért
Itt azonban távolról sincs vége a történetnek. A gyári kuplungot közel sem ekkora teljesítményhez tervezték, kellett hát egy szinterkuplung a helyére, és a váltót is hozzáigazították a nagyobb teljesítményhez. Egy kis csinosítás belül – új váltókar, Integra ülések, Civic Type-R kormány – és készen is volt a csodagép.
Kívülről semmit sem látunk rajta, igazi szürke eminenciás – szaknyelven sleepernek szokás nevezni az ilyet. A sportkipufogó gyanús lehetne, de csillivilli sportdobot meg krómozott véget vagy kályhacsövet láthatunk mindenféle kocsin, a tulajdonosok szeretik tupírozni az egynégyest, szóval ez sem igazán feltűnő. Aztán kialszik a piros lámpa, és elkezdődik a tűzijáték.
Motorhang nem sok, a kipufogó azonban annál hangosabb. Komoly, mély, brummogó hang tör fel a kályhacsőből, mikor kicsit odalépünk. Az elektronikát okosan programozta Sanyi: mivel ez tényleg a szaladgáló autója, úgy állította be, hogy alacsony fordulaton, illetve kicsit magasabb fordulatszám-tartományban, de10-20%-os gáznál ne, vagy csak egészen minimálisan töltsön. Így a kis Civic 9-10 liter benzinnél nem iszik többet még városban sem, ha azonban rendesen tapossuk a gázpedált, elszabadul a pokol.
Nincs hátba rúgás, mint a régi idők turbós autóiban, a teljesítmény egyenletesen érkezik. Ami fura, hiszen alul ez a motor egyáltalán nem érződik erősebbnek, mint bármelyik hasonló hengerűrtartalmú kollégája, mégis szépen, fokozatosan, de annál határozottabban jön meg az ereje és válik brutálissá.
Négyezer fölött már nagyon szépen húz, és az ereje folyamatosan növekszik. Hétezertől már kifejezetten kegyetlen, de még itt sincs vége a mókának, az átalakításnak köszönhetően az új blokk bírja a fordulatot, majdnem 9000-ig tekerhetjük – érdemes. Aztán gyorsan kinyomjuk a kuplungot, a lefúvószelep – melyet Sanyi egyszerűen bohócszelepnek nevezett, hiszen a versenyautóiban százszor komolyabb technikát használ – felsüvít, és már kapcsolhatjuk is a következő fokozatot. Nem utolsó móka.
Aki gyakorlott sofőr, mostanra egészen biztosan megfogalmazott magában egy kérdést: hogyan megy át ekkora erő az aszfaltra? Természetesen ezt a problémát is meg kellett oldani, hiszen a gyári futóműnek esélye sem volt, hogy ilyen teljesítményt megzabolázzon. Sanyi ezért Tein lengéscsillapítókat és rugókat szerelt a kocsiba a gyáriak helyett, hátra pedig – a Tein szetten túl – keresztstabilizátort és úgynevezett subframe brace-t (talán segédkeret stabilizátornak kéne nevezni magyarul ezt a hátsó lengőkarok bekötési pontjait összekötő alkatrészt) illesztett be, hogy megerősítse a futóművet.
Meg is lett az eredménye, a turbó Civic igen hatékonyan támad. Sajnos csak téli gumikon próbálhattam ki, úgy pedig nem kell sok erő, hogy elforogjanak az első kerekek (el is forogtak), de azért egyértelműen éreztem, az Integrából származó sperrdiffinek köszönhetően – mely természetesen a váltóval egyetemben került a kocsiba – ez az autó nem úgy fordul, mint a gyáriak és nem kínlódik kifelé a kanyarból.
Nagyot csalódtam a kocsiban, de pozitív irányban. Azt hittem, egy gyors, de több sebből vérző tákolmánnyal találkozom majd, ami erős ugyan, de használhatatlan. Ezzel szemben Sanyi Hondája meglepően kellemes társnak bizonyult: alkalmas városi közlekedésre – egyáltalán nem ráz vészesen a futómű –, de őrjöngeni is jó vele. Ha nagyon bele kéne kötnöm, egyedül a hangos kipufogót kifogásolnám, azt is csupán akkor, ha a városban araszolok, versenypályán vagy szerpentinen egyáltalán nem gond a hangos dob.
Plusz lóerőkre mindenki vágyik, aki azt mondja, hogy ő nem, annak vagy 500+ lóerős kocsija van, vagy magának is hazudik. Mi, közönséges halandók azonban általában azért nem nyúlunk a kocsinkhoz, mert félünk, sokkal hamarabb tönkremegy és jobban kopik, ha erősebb lesz. A turbó Civic megbízhatóság terén sem vallott szégyent, már majdnem 40 000 kilométert ment az átalakítás óta problémamentesen. Igaz, Sanyi vigyáz rá, csak a legjobb olajat használja, azt is 5000 kilométerenként cseréli, nem nyomja hidegen és keményebb használat után megvárja, míg a turbó visszahűl. Különösebb energiát azonban nem fordít a gépre, nincs is rá szükség, jól összerakta.
Most pedig saccoljon! Találja ki, mennyiből állt össze ez a 300 lóerős kocsi motor- és futóműtuninggal, sportülésekkel és sportkormánnyal. Bár a cikk címe sokat elárul, úgy gondolom, mégis le fog esni az álluk, ha megmondom. Gondolt egy számot? Igen? Jó, hát legyen, akkor elárulom. Sanyi kihozta az egész projektet kevesebb mint kétmillió forintból. Ugye, hogy leesett!
Egyetért? Vitatkozna vele? Véleményét elmondaná másoknak is?
Tegye meg a publikáció blogposztján!
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.
- Hírek
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.
- Hírek
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.
- Hírek
Hanyatlás a Daciánál, miben reménykednek?
A Bigster adhat nagy lendületet a Daciának az év hátralévő részében.
- Hírek
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.
- Hírek
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
A bevált recepten csak fejlesztettek.
- Hírek
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.
- Hírek
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.
- Hírek
Trump terroristáknak bélyegezné a Teslát támadókat, Musk szerint Soros
Aki nincs velük, az ellenük van.
- Közélet
A követési távolságról
Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.
- Hírek
Bemutakozott az elektromos Toyota C-HR+2025 Kenshiki Fórum
Az autó elvileg a hagyományos C-HR testvére, de belül teljesen mások.
- Hírek
Nehéz zsebek: 100 ezer forintot lopott autómosókból egy fiatal
24 órán belül elfogtak.
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Közélet
Ki venné meg a Teslát, ha csődbe menne?
Vad találgatások kezdődtek a gyártó lejtmenete után.
- Hírek
Csütörtökön lélektani határ alá csökkenhet a 95-ös benzin átlagára
Az autósok nagy örömére 2025 kezdete óta folyamatosan csökken az üzemanyagok átlagára.
- Hírek
Pöttöm mopedautót mutatott a Toyota, ebben látják a városi mikromobilitás jövőjét2025 Kenshiki Fórum
Lényegében terveztek egy elektromos mopedautót, aminek a formája elég különc.
- Hírek
Visszatért a Toyota Urban Cruiser, és félig egy Suzuki2025 Kenshiki Fórum
A Suzuki és a Toyota közös munkájából született az új Urban Cruiser.
- Hírek
Frissült a Toyota Corolla Európában
A modell külseje és belseje is megújult kissé.
- Hírek
Gyorsabb töltéssel, áramvonalasabb külsővel és új beltérrel támad a frissített Toyota bZ4X2025 Kenshiki Fórum
Bár csak 2022-ben jelent meg a bZ4X, a Toyota máris frissítette.
- Közélet
Vannak dolgok, amiket sosem szabadna vegyíteni!
A gyorshajtás és az elsőbbségadás elmulasztása önmagukban is vezető baleseti okok. Hát még akkor, ha vegyülnek egymással!
- Hírek
Rendőrautó előtt, iskola mellett nem átengedni egy gyereket a zebrán – hiba
Két sofőr már tudja: meglepően súlyos büntetés is járhat azért, ha nem állsz meg a zebránál
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Hírek
Idén is autómentes lesz a pesti rakpart a hétvégéken
A március 15-16-i lesz az első hétvége, amikor lezárják a rakpartot.
